باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

چرا کودکان باید ورزش را از 3 سالگی

چرا کودکان باید ورزش را از 3 سالگی شروع کنند؟

در این مقاله مطالعه می‌کنید

مهارت های فیزیکی مانند دویدن، پریدن، لگدزدن‌، و پرتاب کردن کودکانی که به مرز 3 سالگی می رسند به خوبی فراگرفته می شود. آنان سپس در مسیر پرورش این مهارت ها و ارتقاء آن ها قدم بر می دارند تا مهارت های پیچیده تری یاد بگیرند. شما باید قدر تمایل طبیعی به فعال بودن کودکتان را بدانید، زیرا فعالیت فیزیکی مرتب عامل رشد و پرورش سالم است و یادگیری مهارت های جدید اعتماد به نفس را افزایش می دهد. در این مقاله به شما می گوییم که چرا کودکان باید ورزش کردن را از 3 سالگی شورع کنند.

توانایی بدنی کودکان 3 ساله در چه حد است؟

آگاهی نسبت به توانایی کودکان و مهارت های مناسب سن کودک دو مسئله حائز اهمیت است. کودکان نوپای 2 ساله باید بتوانند راه بروند و به خوبی بدوند. همچنین شاید بتوانند توپ شوت کنند و بعد پریدن روی دو پای خود بایستند. کودکان نوپای 3 ساله معمولا می توانند تعادل خود را روی یک پا حفظ کنند، توپی را به سمت جلو شوت کنند، دست خود را بالا ببرند و توپ پرت کنند، توپ را بگیرند، و سه چرخه سواری کنند.

بهتر است حین تشویق کودکتان به فعال بودن بدین مهارت ها توجه داشته باشید. همراهشان بازی کنید و اسباب بازی های مناسب سنشان مانند توپ، اسباب بازی های هُل دادنی و کشیدنی، و وسایل سواری کردن در اختیارشان قرار دهید. کودکان نوپا ازطریق ورزش به بهبود و پرورش مهارت های حرکتی خود می پردازند.

ثبت نام کودکان از 3 سالگی در کلاس های ورزشی مخصوص خردسالان، جست‌ وخیز کردن‌، رقص، و حرکات کلی ورزشی را به کودکان نوپا معرفی می کند. این کار مزایای زیادی برای فرزندتان دارد زیرا ایجاد فرصتی برای فعال بودن کودک در محیطی امن، مهمترین مسئله است.

مزایای شروع ورزش کودک از 3 سالگی

هرچیزی که نفس کشیدن و ضربان قلب کودک را سریع تر کند ورزش است. کمتر نشستن و روزی 60 دقیقه ورزش پراکنده طی روز مزایای بسیاری برای کودکان به همراه دارد.

به پرورش درست اندام و فرم بدن کودک کمک می کند

فعالیت فیزیکی به ایجاد توده عضلانی بدون چربی پشتیبان مفاصل کمک کرده و سوخت و ساز کودکان را بهبود می بخشد. این مسئله خطر ابتلا به دیابت در آنان را کاهش می دهد. و اگرچه به طور کلی چربی بدن برای افراد جوان لزوما ضرر ندارد اما چربی غیرعادی به بیماری قلبی و دیگر بیماری ها منجر خواهد شد؛ البته می توان از طریق انتخاب غذایی سالم و انجام ورزش های گوناگون از این چربی غیرمعمول خلاص شد.

سلامت استخوان را بهبود می بخشد

ورزش هایی مانند پریدن، رقصیدن، دویدن، و تنیس که به استخوان فشار میاورد استخوان های کودکان را سفت تر کرده و آن ها را قوی تر می کند. این مسئله برای کودکان دختر حائز اهمیت است چون بعدها در زندگی به نسبت مردان توده استخوان بیشتری از دست می دهند.

تعادل کودک را بهتر می کند

هرچه کودکان از طریق مختلف بیشتر حرکت کنند بهتر یاد می گیرند از افتادن و صدمه دیدن جلوگیری کنند. افراد جوانی که پیش از رسیدن به بزرگسالی اندام‌ زیرین‌ قوی تری دارند تا سنین بالا تعادل بهتری خواهند داشت.

ورزش کودک

از درد در سنین بالا جلوگیری می کند

حالت نشستن و نگاه کردن مداوم به صفحه های نمایشگر طی زمان به بدن ما آسیب می زند. والدین اکثرا سعی دارند از سنین پایین حالت بدن کودکان را کنترل کرده و عادت های آنها را تصحیح کنند. ورزش کردن و انجام حرکات کششی به کودک کمک می کند تا در سنین بالا آسیب نبینند. همانطور که بسیاری از ما می دانیم خلاص شدن از این دردهای جسمانی در 30 و 40 سالگی، در صورتی که فرد سابقه ورزش منظم نداشته باشد، به مراتب دشوارتر است.

سیستم ایمنی کودکان را تقویت می کند

همه ما دوست داریم از سرماخوردگی ها و گلودردهای کودکانمان راحت شویم. مطالعات نشان داده که فعالیت های فیزیکی متوسط و زیاد به کاهش موارد بیماری و عفونت در کودکان منجر می شود. ورزش تقویت کننده طبیعی سیستم ایمنی است.

به پرورش توان جسمی کودکان کمک می کند

توان جسمی چیست؟ توانایی، اطمینان، و انگیزه برای فعال بودن فیزیکی طی زندگی توان جسمی نامیده می شود. توان جسمی کودکان را برای یک عمر لذت بردن از عادت های ورزشی سلامت بخش آماده می کند. همچنین احتمال سیگار کشیدن نوجوانان را کاهش می دهد. این بنیان عالی طی سال های پیش رو به آنان کمک می کند.

کودکان در روز به چه میزان ورزش نیاز دارند؟

پیش دبستانی ها باید روزی 180 دقیقه یا 3 ساعت فعالیت فیزیکی پراکنده انجام دهند و این بازی های فعال و در فضای آزاد را شامل می شود. هرچه بیشتر بهتر. همچنین باید 60 دقیقه از 180 دقیقه را به فعالیت فیزیکی معمولی تا نفس گیر اختصاص داد. کودکان زیر 5 سال به جز وقتی خواب اند نباید برای مدت های طولانی غیرفعال باشند. تلویزیون نگاه کردن، مسافرت با خودرو، اتوبوس، یا قطار، یا ساعت ها اینترنت به نفع سلامت و رشد کودک نیست.

 همه کودکان زیر 5 سالی که وزن بالا دارند می توانند از طریق فعالیت سلامت خود را بهبود بخشند. شاید نیاز باشد برای تداوم این امر و حفظ وزن سالم فعالیت های بیشتر انجام داده و تغذیه خود را تغییر دهند.

ایده های حرکات ورزشی برای کودکان زیر 5 سال

هر حرکت فیزیکی مزایایی به همراه دارد. هرچه بیشتر بهتر.

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی