باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

مزایای ورزش برای پسران زیر 8 سال چیست؟

مزایای ورزش برای پسران زیر 8 سال چیست؟

در این مقاله مطالعه می‌کنید

کودکان در سنین پایین به فعالیت بدنی یا جسمانی نیاز دارند تا قدرت، هماهنگی و اعتماد به نفس خود را پرورش داده و زمینه‌ای برای داشتن یک سبک زندگی سالم فراهم کنند. علاوه بر این با ورزش کردن، کنترل آن ها بر فعالیتشان بیشتر می شود. پسران زیر 8 سال باید فرصت زیادی برای انجام فعالیت ها، ورزش ها و بازی های متنوع و متناسب با شخصیت، توانایی، سن و علاقه‌ی خود داشته باشند.

با کودکان خود همفکری کنید تا فعالیت هایی را انجام دهند که احساس خوبی نسبت به آن دارند. تا زمانی که فعالیت های روزمره ی آنها لذت بخش نباشد، بیشتر کودکان به انجام آن اهمیتی نمی دهند. دستورالعمل های فعالیت جسمانی کودکان دبستانی توصیه می‌کند که آنها هر روز به مدت 1 ساعت یا بیشتر به فعالیت های شدید بدنی بپردازند.

کودک 8 ساله به چه میزان فعالیت ورزشی نیاز دارد؟

آن چیزی که کودک شما برای حفظ یک سبک زندگی فعال، داشتن وزن سالم، رشد مناسب و تقویت استخوانها به آن نیاز دارد، از طریق ورزش کردن به دست می آید. برای یک کودک 8 ساله، ورزش به میزان کافی می تواند به او کمک کند تا دیدگاه مثبتی نسبت به زندگی داشته باشد. رژیم غذایی ایده‌آل کودک شما صرفاً نباید همانند رژیم غذایی هم سن و سالانش باشد. با این حال، باید مراقب فعالیت های ورزشی او باشید تا مطمئن شوید که دستورالعمل های حداقلی را رعایت می کند.

طبق توصیه ی انجمن ملی ورزش و تربیت بدنی، بیشتر کودکان در سنین 5 تا 12 سال، باید هر روز یا در بیشتر روزها، حداقل 60 دقیقه فعالیت جسمانی داشته باشند. اکثر این فعالیت‌های ورزشی به جای یک جلسه، باید به صورت متناوب و در چندین جلسه ی 15 دقیقه ای انجام گیرد.

فعالیت جسمانی کودکان زیر 8 سال

ورزش مناسب برای پسران 8 ساله

فرزند شما باید در فعالیت های جسمانی مختلفی شرکت کند تا به سلامتی و تناسب مطلوبی دست یابد. بیشتر ورزش هایی که کودک شما انجام می دهد، باید هوازی بوده و در فضای باز انجام گیرد. به عبارت دیگر، این فعالیت ورزشی باعث می ‌شود که فعالیت قلب و میزان تنفس فرزند شما افزایش یافته و تعریق کمتری داشته باشد.

فرزند شما حداقل باید به انجام ورزش های هوازی با شدت متوسط مثل پیاده روی سریع، و همچنین انجام ورزش های سخت و شدید مثل دویدن و بازی گرگم به هوا بپردازد. حداقل سه روز در هفته و بخشی از 60 دقیقه فعالیت ورزشی او باید به فعالیت های تقویت ماهیچه مثل ورزش ژیمناستیک، و همچنین فعالیت های تقویت استخوان مثل طناب زنی اختصاص یابد.

کشش عضلانی

مزایای ورزش برای پسران زیر 8 سال

امروزه به نظر می رسد که پسران زیر 8 سال تقریباً تمامی وقت خود را صرف نشستن در کلاس یا در جلوی تلویزیون می کنند. با این حال، این نکته حائز اهمیت است که کودکان آمادگی جسمی داشته باشند و برای بهبود سلامت کلی خود تلاش کنند. در اینجا به 10 مزیت آمادگی جسمانی برای پسر بچه ها می‌پردازیم.

داشتن استخوانهای قوی تر

پسران زیر 8 سال برای جلوگیری از نابودی تراکم استخوان ها (به علت عدم فعالیت)، نیاز به ورزش دارند. دوران کودکی بهترین زمان برای ایجاد و تقویت استخوان ها است. داشتن استخوان های ضعیف بعدها به پوکی استخوان منجر می شود.

کاهش ریسک ابتلا به اضافه وزن یا چاقی

وقتی پسر بچه ها به انجام فعالیت ورزشی نمی پردازند، کالری بلااستفاده در بدن آنها به صورت چربی ذخیره می شود. فعالیت جسمانی، از آن کالری های اضافی استفاده می کند تا چربی را کاهش داده و آن را در سرتاسر بدن کودک توزیع کند.

شاید این مقاله هم برای شما مفید باشد:

کاهش خطر ابتدا به دیابت نوع دو

کودکانی که فعالیت بدنی آنها کم است، اغلب مقاومت انسولینی و عدم تحمل گلوکز در آنها بیشتر است که در نهایت منجر به دیابت نوع دو می شود.

داشتن فشار خون پایین

ورزش کردن باعث می شود دیواره ی رگها انعطاف پذیری بیشتری داشته باشند و فشار خون را کاهش دهند. پسران زیر 8 سال برای داشتن فشار خون پایین تر، باید ورزش هوازی را با فعالیت های دیگر ترکیب کرده تا قدرت و انعطاف پذیری خود را افزایش دهند.

کاهش خطر ابتلا به سرطان

آمارها نشان می‌دهد افرادی که به طور منظم ورزش می کنند، کمتر به بسیاری از سرطان های مختلف، از جمله سرطان سینه، روده، کبد و کلیه مبتلا می شوند. این تصور وجود دارد که ورزش کردن باعث افزایش گردش استروژن پیشگیری کننده از سرطان، و همچنین افزایش انسولین در بدن می شود.

داشتن قلب سالم تر

عدم فعالیت ورزشی، استرس را به قلب می‌افزاید و در آینده، کودکان را در معرض بیشتر بیماری های قلبی و عروقی قرار می دهد. فعالیت جسمانی، قلب را قادر می سازد تا خون را به شکل موثرتری پمپاژ کند.

داشتن قلب سالم

سلامت روانی بهتر

افزایش اندورفین و سرتونین در مغز در هنگام ورزش کردن، به پسر بچه ها کمک می کند تا احساس بهتر و مثبتی داشته باشند و با افسردگی مقابله کنند. علاوه بر این، ورزش کردن به آنها کمک می کند تا تصویر ذهنی مثبتی از خود داشته باشند.

داشتن انرژی بیشتر

ورزش کردن باعث افزایش جنب و جوش می‌شود و به پسر بچه ها انرژی، توجه و تمرکز مورد نیاز بیشتری را می بخشد. به علاوه، ورزش کردن به آنها کمک می کند تا انرژی خود را متعادل کرده تا در طول روز، احساس خستگی نکنند.

داشتن عضلات یا ماهیچه‌های قوی تر

طناب زدن، بازی با میله های بارفیکس، گرگم به هوا یا حتی رقصیدن باعث درگیر شدن ماهیچه ها می شود، که به عبارت دیگر، عضلات آنها را تقویت می کند. افزایش قدرت عضلات باعث جلوگیری از آسیب دیدن آنها نیز می شود.

داشتن ریه های قوی تر

ورزش کردن به این معنا است که کودکان اکسیژن بیشتری دریافت کرده و کربن دی اکسید بیشتری خارج می کنند که باعث افزایش حجم یا ظرفیت ریه ها می شود. افزایش اکسیژن به قلب و مغز آنها نیز کمک می کند.

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی