باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

آموزش انواع پرش در ژیمناستیک

آموزش انواع پرش در ژیمناستیک

در این مقاله مطالعه می‌کنید

پرش های ژیمناستیک بسیار چالش برانگیز و زیبا هستند؛ مخصوصاً زمانی که با سایر مهارت ها و پوزیشن های این ورزش، ترکیب می شوند. داوران مسابقه بیشتر به ارتفاع پرش ها و صاف بودن بازوها و پاهای شما، در زمان پرش توجه کرده و به فرود صحیح و بدون لرزش شما امتیاز می دهند. در ادامه مطلب، انواع پرش در ژیمناستیک را توضیح خواهیم داد.

انواع پرش در ژیمناستیک، ممکن است شبیه هم به نظر برسند، اما انجام هر یک از آنها نیازمند تکنیک های متفاوتی می باشد. شما در ژیمناستیک طول پرش به بالا و پایین پریده، و به جلو و عقب می جهید. با یادگیری کامل هر یک از این پرش ها، متوجه می شوید که تفاوت های ریز و پنهان جهش های مختلف، می تواند آنها را از یکدیگر متمایز کنند.

انواع پرشها در ژیمناستیک

حرکت پرش گربه

در حرکت پرش گربه ژیمناست با پریدن از یک پا روی پای دیگر، به سمت بالا و جلو حرکت می کند. برای انجام این پرش مراحل زیر را دنبال کنید:

همچنین می توانید پرش گربه را در نیم دور انجام دهید. در این حرکت، ژیمناست در زمان پریدن، یک چرخش 180 درجه انجام می دهد. به عبارت دیگر در چرخش نیم دور گربه، ژیمناست در جهت مخالف زمان شروع حرکت، فرود می آید.

پرش گربه

پرش آهو

در پرش آهو، شما می دوید و مثل یک آهو در هوا می پرید. شما این کار را با فشار دادن یک پا بر روی زمین انجام خواهید داد. دو مدل پرش آهو در ژیمناستیک وجود دارد:

در حالت اول، در زمان پرش، پای عقب شما به موازات زمین به سمت عقب کشیده می شود. در حالت دوم، پای عقب به سمت عقب کشیده شده و ران، موازی با زمین قرار می گیرد. این بار پای عقبی روی زانو خم شده و انگشتان پا به سمت آسمان قرار خواهند گرفت.

پرش آهو

پرش ماهی

از انواع پرش در ژیمناستیک، می توان به پرش ماهی اشاره کرد. پرش ماهی یک پرش دشوار در ژیمناستیک است. برای انجام این حرکت، شما به آمادگی جسمانی بالا، انعطاف پزیری و کنترل بدن نیاز دارید.

پرش ماهی

پرش مستقیم نیم دور

پرش نیم دور مستقیم، یک پرش بسیار مفید در ژیمناستیک است که به ژیمناست اجازه می دهد تا در زمان انجام حرکت، پوزیشن خود را تغییر داده و در حرکت خود تغییر ایجاد کند. این حرکت ژیمناستیک، به هوش، آمادگی بدنی و کنترل و هماهنگی بدن نیاز دارد.

پرش مستقیم نیم دور

پرش ستاره ای

پرش ستاره، بسیار شبیه به جک جامپینگ است. در این پرش دست ها و پاهای شما به سمت بیرون بدن کشیده شده، تا یک ستاره در هوا ایجاد کنند. شما برای انجام این پرش به ارتفاع نیاز دارید، تا زمان لازم برای تکمیل پرش را در اختیار داشته باشید. بنابراین بهتر است این پرش را روی نیمکت یا میز کوچک تمرین کنید.

پرش ستاره

حرکت پروانه

پرش پروانه در ژیمناستیک حرکتی بسیار دشوار است. شما ممکن است با دیدن این پرش هم نتوانید آن را یاد بگیرید. بنابراین به تمرین بیشتری نیاز خواهید داشت.

پرش در ژیمناستیک

پرش گوسفند

یادگیری و انجام این پرش بسیار آسان است. در پرش گوسفند پاها باید در کنار هم بمانند. قوس کف پاهای شما باید از عقب به سمت بالا باشند. در زمان پرش همزمان، با اینکه پاهای شما از عقب به سمت پشتتان خم می شود، دست هایتان را تا حد ممکن از بالای سرتان به سمت عقب ببرید. این امر به پاهایتان اجازه می دهد تا در زمان فرود به راحتی زمین را لمس کند. در زمان این پرش، سر شما باید آنقدر عقب باشد که بتوانید مستقیماً سقف را ببینید. لازم نیست پاهایتان را خیلی از عقب بالا بیاورید.

پرش گرگ

یادگیری پرش گرگ بسیار آسان است. پرش گرگ یک پرش افقی است؛ به صورتی که بدن ژیمناست در زمان پرش، به صورت افقی و موازی با زمین قرار می گیرد. در زمان این پرش، یک پا به صورت مستقیم به سمت جلو کشیده شده و پای دیگر از زانو خم می شود و زیر بدن ژیمناست قرار می گیرد.

شاید این مقاله هم برای شما مفید باشد:

پرش جفت پا

یکی از پرش های دیگری که گستره ی استفاده آن، فراتر از ژیمناستیک می باشد، پرش جفت پا است. تمرین مداوم این پرش باعث ارتقاء قدرت پرش در جا، و تقویت قدرت و چابکی ژیمناست می شود.

پرش استرادل (پا باز)

پرش استرادل یک پرش پرانرژی ژیمناستیک است که انجام آن به قدرت بدنی، انعطاف پذیری و کنترل بالا نیاز دارد. برای انجام این حرکت نیز، شما به اختلاف ارتفاع نیاز دارید. بنابراین بهتر است آن را از روی یک نیمکت شروع کنید.

پرش خرگوشی

پرش خرگوشی یک تمرین با وزن بدن است که هماهنگی، تحرک و چابکی را افزایش می دهد و یک حرکت عالی برای کل بدن است که کالری زیادی می سوزاند.

پرش خرگوشی عملکرد بدن را با درگیر کردن کل بدن بهبود بخشیده و باعث تقویت قدرت هسته بدن و ارتقای هماهنگی می گردد.

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی