باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

فواید ورزش با توپ برای کودکان چیست؟

فواید ورزش با توپ برای کودکان چیست؟

در این مقاله مطالعه می‌کنید

زمانی که کودکان روی یک توپ می نشینند، ذهن آنها روی حفظ تعادل تمرکز می کند. وقتی که مغز در این حالت تحریک می شود، تمرکز روی پردازش اطلاعات جدید، امتحان دادن و سایر جنبه های آموزشی کلاس درس نیز آسان تر می شود. گاهی سوال پرسیده می شود که فواید ورزش با توپ برای کودکان چیست و ورزش با توپ پیلاتس برای کودکان چه مزایایی دارد. در ادامه مطلب، این مباحث را را برای شما توضیح خواهیم داد.

مزایای ورزش با توپ پیلاتس برای کودکان

جیم بال چیست؟ جیم بال، قدری انعطاف پذیر است که می توان از آن، برای کمک به افرادی که به تازگی تمرین در باشگاه را شروع کرده اند و نیز افراد باتجربه استفاده کرد. افرادی که می خواهند کار روی تکنیک اسکوات را شروع کنند، می توانند از یک توپ بدنسازی استفاده کنند. اگر آنها توپ را بین دیوار و پایین کمر خود قرار دهند، توپ به عنوان تکیه گاه کمر قرار می گیرد و به افزایش محدوده ی حرکتی در اسکوات کمک می کند. نشستن روی توپ بدنسازی به تنهایی، برای یادگیری تعادل و هماهنگی و کمک به افراد برای بهبود آگاهی آنها از وضعیت و حرکت بدن خود، عالی است.

مزایای استفاده از توپ بدنسازی

سطح ناپایدار توپ باعث می شود تمام عضلات تثبیت کننده ی بدن، برای حفظ تعادل در حین تمرینات، تقویت شوند. استفاده منظم از این توپ ها برای انجام حرکات با وزن بدن، در سراسر بدن قدرت عملکردی ایجاد می کند که احتمال آسیب های ورزشی را کاهش می دهد، وضعیت بدنی شما را بهبود می بخشد و از عضلاتی که فشارهای سنگین حرکات اسکوات و پرس بالای سر را تحمل می کنند، پشتیبانی می کند.

حرکات ورزش با توپ برای کودکان

کرانچ روی توپ بدنسازی

عضلات میانی کمر خود را روی توپ قرار دهید و دراز بکشید. زانوهای خود را با زاویه 90 درجه خم کنید و کف پای خود را روی زمین بگذارید. انگشتان دست خود را روی شقیقه هایتان قرار دهید و به پشت روی توپ تکیه دهید تا عضلات شکم خود را کشش دهید. سپس بازدم انجام دهید و شکم خود را منقبض کنید تا میان تنه تان بالا بیاید. در همان حالت مکث کنید. این حرکت برای بالا بردن کیفیت انقباض عضلات می باشد، بنابراین حرکات را به صورت آهسته و کنترل شده انجام دهید.

کرانچ معکوس با توپ بدنسازی

توپ را بین ساق پا و پشت ران های خود نگه دارید. باسن خود را از روی زمین بلند کنید و زانو های خود را به قفسه سینه نزدیک کنید. در بالا مکث کنید، سپس به آهستگی پایین بیایید.

کرانچ چرخشی با توپ بدنسازی

روی توپ دراز بکشید. پای خود را صاف روی زمین قرار دهید و انگشتان خود را روی شقیقه هایتان قرار دهید. قسمت بالای شکم خود را منقبض کنید تا تنه خود را از روی توپ بالا بیاورید. در بالا، تنه خود را به یک سمت بچرخانید، مکث کنید و سپس به سمت دیگر بچرخید و دوباره مکث کنید. سپس به حالت اولیه برگردید و دوباره حرکت را تکرار کنید.

ورزش با توپ کوچک برای کودکان

 آیا می دانید از توپ تنیس، می توانید برای بسیاری از تمرینات ورزشی سودمند مانند تقویت انگشتان دست، ماساژ پا و بهبود هماهنگی دست و چشم استفاده کنید. در اینجا به مزایای ورزش با توپ تنیس اشاره شده است.

1. فشار دادن توپ تنیس

داشتن یک چنگال قوی نه تنها برای تنیس و دیگر ورزش ها، بلکه برای فعالیت هایی مانند تمیزکاری، باغبانی یا تعمیر ماشین نیز بسیار مفید است. توپ تنیس را با تمام انگشتان دست خود بگیرید و آن را برای یک ثانیه با تمام قدرت فشار دهید. سپس آن را رها کنید. این حرکت را حداقل 20 بار تکرار کنید، سپس آن را با دست مخالف انجام دهید.

2. ماساژ پا با توپ تنیس

یک یا چند توپ تنیس را روی زمین قرار دهید، سپس کفش خود را دربیاورید و یک پا را روی توپ قرار دهید. سرپا بایستید و به آهستگی وزن بدن خود را به توپ ها منتقل کنید، تا جایی که فشار را به خوبی احساس کنید. پای خود را روی توپ ها بغلتانید، و تمام سطح کف پای خود را ماساژ دهید. این کار، خستگی پای شما را پس از تمرین و پیاده روی در تمام طول روز، از بین می برد. اگر از التهاب پاشنه پا رنج می برید، این تمرین به تسکین مشکل شما کمک می کند. 

ماساژ پا با توپ تنیس

3. ماساژ عضله پیریفورمیس و گلوت

اگر تا به حال مشکل سیاتیک را تجربه کرده اید، می دانید که چقدر این شرایط دردناک است. اغلب اوقات، درد سیاتیک چیزی بیشتر از سندرم پریفورمیس (احساس گرفتگی در عضله پریفورمیس) نیست. با نشستن طولانی مدت یا فعالیت شدید، عضله پریفورمیس در سراسر باسن کشیده می شود و ممکن است سفت و کوتاه شود و با عصب سیاتیک برخورد کند. شما سپس در ناحیه لگن و پا احساس درد می کنید. یک راه حل آسان وجود دارد: روی زمین بنشینید، هر دو زانوی خود را خم کنید و پایی که درد می کند را روی زانوی پای دیگر قرار دهید.

توپ تنیس را در زیر عضلات باسن پایی که درد می کند، قرار دهید و تمام وزن بدن خود را به آن منتقل کنید. تمام نقاط سفت و دردناک بدن خود را جستجو کنید و روی آن نقطه بمانید، نفس عمیق بکشید تا زمانی که درد از بین رود. تمام ناحیه باسن را روی توپ تنیس بغلتانید تا زمانی که دیگر نقطه دردی نداشته باشید.

مزایای استفاده از توپ برای تمرینات ریتمیک

در اینجا به مزایای ورزش با توپ ریتمیک اشاره شده است.

تمرین با وزن بدن

تمرینات وزن بدن، هم از نظر فیزیکی و هم از نظر ذهنی بسیار مفید هستند، زیرا شما اساساً در مقابل وزن بدن خود تمرین می کنید. اکثر برنامه های تمرینی ورزشی از جمله پلانک، حرکات شنا و بالا رفتن از کوه و شیب، می توانند تمرین توپ ریتمیک را در خود جای دهند و نتایج خوبی به دنبال داشته باشند. به عنوان نمونه ای از مزایای توپ ریتمیک، زمانی که حرکت بالا رفتن از کوه با توپ ریتمیک ترکیب شود، می تواند موجب تسکین تنش در شانه ها و بازوها شود و به شما کمک می کند که توجه بیشتری به حرکات هسته ی بدن خود داشته باشید.

تقویت هسته ی بدن

وقت آن است که نیمکت تمرینی خود را با یک توپ ریتمیک عوض کنید! تقریباً بسیاری از حرکات روی نیمکت را می توانید روی یک توپ ریتمیک نیز انجام دهید. این کار بسیار چالش برانگیز است و برای بدن مزایای بیشتری به همراه دارد. این تمرینات شامل حرکات پارویی، حرکت پرس سینه با دمبل و حرکت جلو بازو می شوند. شما با انجام این حرکات، هسته ی بدن خود را تقویت می کنید، زیرا برای حفظ پایداری بدن، باید به طور مداوم از عضلات هسته ی بدن خود استفاده کنید.

بهبود انعطاف پذیری

استفاده منظم از یک توپ ریتمیک در طول برنامه تمرینی، می تواند انعطاف پذیری بدن شما را بهبود بخشد. در واقع حتی اگر توپ بخشی از برنامه ی تمرینی شما نباشد، می توانید از آن برای کشش و گرم کردن عضلات خود، پیش از شروع تمرینات استفاده کنید. این کار احتمال آسیب را به هنگام استفاده از عضلات و مفاصل کاهش می دهد.

بهبود تعادل بدن

بی دلیل نیست که به آن توپ ریتمیک می گویند. حتی نشستن روی یک توپ ریتمیک به تنهایی، می تواند عضلات تثبیت کننده بدن شما را درگیر کند. نشستن روی یک توپ ریتمیک، مستلزم استفاده از کمر و عضلات شکم، برای حفظ تعادل روی توپ می باشد. استفاده از یک توپ تمرینی در برنامه ورزشی، برای برخورداری از یک وضعیت بدنی سالم بسیار مفید است. گرچه برای جلوگیری از آسیب، حفظ هم ترازی صحیح بدن در طول هر برنامه تمرینی با توپ ریتمیک، بسیار مهم است.

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی