باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

استفاده از ابزارهایی مانند آجر و توپ در ورزش

استفاده از ابزارهایی مانند آجر و توپ در ورزش

در این مقاله مطالعه می‌کنید

رقص نه تنها نوعی ورزش فول بادی (ورزشی که تمام بدن در آن دخیل هستند) می باشد، بلکه یک تمرین ذهنی نیز محسوب می شود. یک رقص زیبا و ماهرانه، به وسیله ی ذوق و اشتیاق و توجه به کوچک ترین جزئیات به دست می آید. شما می توانید به کمک کلاس های رقص متعدد، مهارت های خود را تقویت کنید. اما دانستن روش درست تمرین برای تمرین رقص در خانه، انجام حرکات کششی و پیشگیری از آسیب دیدگی، از اهمیت بالایی برخوردار است.

ما در این مقاله به ابزارهای کلیدی برای تمرین هر نوع رقصی در خانه، اشاره کرده ایم. از باله کلاسیک و رقص هیپ هاپ گرفته تا استفاده از ابزارهایی مانند آجر و توپ در ورزش. شما به کمک این ابزارها می توانید به راحتی در خانه تمرین رقص کنید و روی فرم بمانید. این ابزارهای ارزان و ساده می توانند روی نحوه ی اجرای رقص شما در کلاس رقص، تأثیری باور نکردنی بگذارند. بنابراین اهمیت تک تک این ابزارها را جدی بگیرید!

شرکت در کلاس رقص

توپ تنیس

توپ های تنیس ابزاری بی نظیر برای تمرین حرکات کششی هستند. هر رقصنده ای باید یک توپ تنیس در ساک باشگاه خود داشته باشد! این توپ ها قابل حمل و ارزان بوده و سایز بسیار مناسبی برای تمرین کشش عضلات سخت پاها دارند. ما در اینجا 3 تمرین با توپ تنیس را به شما معرفی می کنیم. شما می توانید قبل یا بعد از کلاس رقص خود از این تمرینات، برای کمک به کاهش فشار عضلانی خود استفاده کنید.

3 تمرین با توپ تنیس:

کشش ساق پا:

کشش باند IT (باند ایلیوتیبیال):

  • روی زمین به پهلو دراز بکشید.
  • توپ تنیس را زیر پهلو (در ناحیه مفصل ران) قرار دهید.
  • توپ را به آرامی به جلو و عقب بغلتانید. اجازه دهید توپ به سمت زانوی شما غلتیده و سپس به سمت پهلوی شما بچرخد.

کشش پا

کش تمرین

شا می توانید به راه های مختلفی از کش تمرین (باندهای استقامتی) برای تقویت عضلات و حفظ تعادل بدن خود استفاده کنید. کش های تمرینی مقرون به صرفه و همه کاره هستند و به همین دلیل یک ابزار تمرینی عالی برای رقاصان محسوب می شوند. شما می توانید این کش ها را از لوازم ورزشی محل زندگی خود تهیه کنید. توجه داشته باشید که این کش ها درجه بندی دارند. پس با توجه به توانایی جسمانی و نیاز خود سفتی این باند ها را انتخاب کنید. روش های زیادی برای استفاده از این باند های استقامتی وجود دارد. در اصل شما باید یک ناحیه از بدن خود را انتخاب کنید و با انجام تمرینات به خصوص با این باندها، عضلات آن ناحیه را تقویت کنید.

«پوینتیگ اند فلکسینگ» (pointing and flexing) با استفاده از کش تمرینی، یک حرکت ساده برای افزایش استقامت و بهبود عضلات پا می باشد. این تمرین با هدف قرار دادن عضلات تثبیت کننده ی کوچک پا، یک تمرین عالی برای تقویت تعادل و استقامت پا است. در این تمرین شما روی زمین می نشینید و یک پای خود را دراز می کنید. در حالی که دو سر کش تمرین در دستان شماست، پنجه های پای دراز شده ی خود را بین کش تمرین قرار داده و سپس، تمام انگشتان پای مورد نظر را به آرامی به جلو، روی کش فشار می دهید. بعد از چند ثانیه به حالت عادی برگردید. این تمرین را هر چند بار که دوست دارید (خیلی آرام) تکرار کنید. سپس همین مراحل را روی پای دیگر خود انجام دهید.

آجر یوگا

آجر یوگا -یا بلوک- یک ابزار ضروری برای تمرین برخی از حرکات کششی است. رقاصان باله از آجر یوگا، اغلب برای تقویت اسپیلیت و یا بهبود انعطاف پذیری در لگن استفاده می کنند. اگر شما در حال حاضر اسپیلیت را به خوبی بلدید، استفاده از آجرهای یوگا می تواند به کشش بیشتر بدن شما، برای انجام یک اسپیلیت بهتر کمک کند. آجرهای یوگا همچنین می توانند به تقویت انعطاف پذیری بدن شما کمک کنند. به عنوان مثال اگر شما با خم شدن در حالت ایستاده نمی توانید انگشتان خود را به زمین برسانید، با اندکی تمرین با آجرهای یوگا، می توانید خود را مثل یک یوگی حرفه ای از وسط تا کنید!

شما می توانید از آجرهای یوگا برای تمرین پوزیشن هایی که در حالت عادی قادر به انجام آن نیستید، استفاده کنید. این کار به بهبود قدرت عضلات و در نتیجه پیشگیری از آسیب های عضلانی، سفتی عضلات ناشی از بی تحرکی و ضعف عضلانی کمک می کند.

آجر یوگا

توپ های ورزشی

توپ های ورزشی، توپ های بزرگ و لاستیکی هستند که برای انجام طیف وسیعی از تمرینات به کار می روند. از این توپ ها اغلب برای تقویت عضلات شکم استفاده می شود؛ اما شما می توانید به کمک یک توپ ورزشی، حرکات کششی و حفظ تعادل را نیز تمرین کنید. نمی دانید تمرین با توپ ورزشی چگونه است؟ هیچ مشکلی نیست! با یک جست و جوی اینترنتی ساده، می توانید صدها تمرین به کمک توپ را پیدا کنید. معلم رقص شما نیز می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

تخته تعادل

یک رقص عالی در کنار یک تعادل عالی میسر می شود! هر چقدر که عضلات بدن خود را تقویت کنید، حفظ تعادل نیز برایتان آسان تر خواهد شد. شما زمانی که برای اولین بار یک ورزش را آغاز می کنید، عضلاتی را تمرین می دهید که همیشه استفاده نمی شوند. اینجاست که یک تخته تعادل به کار می آید! شما می توانید از این تخته برای تقویت عضلات خود در خانه استفاده کنید. حتی حرکات ساده و ابتدایی روی تخته تعادل نیز، بدنتان را به چالش می کشد. بنابراین نگران سادگی حرکات خود نباشید و کم کم سطح خود را بالا ببرید.

استرچر پا (کشش پا)

شما به عنوان یک رقاص باید پاهای خود را در حالت مناسب نگه داشته و از انگشتان پا، پاشنه و مچ پای خود به بهترین شکل مراقبت کنید. یکی از بهترین راه ها برای این کار، خرید یک استرچر پا می باشد. استرچر پا ابزاری است که به شما اجازه می دهد تا با خیال راحت و با دقت هر چه تمام تر، تمرینات کششی پا را -بدون آسیب رساندن به ماهیچه ها و تاندون های کوچک- انجام دهید. البته خرید استرچر پا هم می تواند بسیار جالب باشد؛ زیرا آنها در رنگ ها و طرح های گوناگونی موجود هستند!

فوم رولر

با وجود اینکه فوم رولر یک ابزار ساده به نظر می رسد، اما ورزشکاران در هر سطحی (مبتدی تا حرفه ای) از این وسیله برای تقویت و ماساژ عضلات خود استفاده می کنند. شما با استفاده ی درست از یک فوم رولر، می توانید با اعمال فشار در نواحی گرفتگی عضلات خود، به بازیابی عضلات بعد از یک تمرین سخت، کمک زیادی بکنید. فوم رولر با تحریک جریان خون به ترمیم سریع تر عضلات آسیب دیده کمک می کند. همچنین شما می توانید برای گرم کردن ماهیچه های خود قبل از کلاس رقص یا اجرا، از فوم رولر استفاده کنید. به یاد داشته باشید که این ابزارهای ساده بیشتر از چیزی که فکر می کنید مؤثر هستند!

باشگاه ورزشی کودکان اسپین | ژیمناستیک تخصصی | ژیمناستیک ریتمیک | ایروبیک | تغذیه کودکان

 شماره تماس شعبه : 09129171854

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی