باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

ورزش مناسب برای پسران زیر 7 سال

ورزش مناسب برای پسران زیر 7 سال

در این مقاله مطالعه می‌کنید

متخصصان و کارشناسان توصیه می‌کنند که کودکان بصورت روزانه، حداقل 60 دقیقه فعالیت متعادل تا شدید داشته باشند. چرا؟ چنین فعالیت ‌هایی، برای حفظ سلامت قلبی و عروقی، حیاتی و ضروری هستند؛ ولی اهمیت ورزش کردن و فعالیت بدنی برای کودکان، دلایل دیگری نیز دارد. بنظر می ‌رسد که این امر موجب تحریک رشد مغز می‌شود.

ورزش کردن موجب افزایش تمرکز کودک و پایبند بودن وی به برنامه‌ ای خاص شده و همچنین ممکن است یادگیری‌ او را تسهیل بخشد. در ادامه مطلب، ورزش مناسب برای پسران زیر 7 سال را بیان خواهیم کرد.

فایده ورزش برای مغز پسران زیر 7 سال

کودکان دارای تناسب اندام، با دقت بیشتری آزمون flanker را انجام داده و مغز آن‌ ها نیز واکنش متفاوتی نشان می‌ دهد: کودکانی که آمادگی جسمانی بیشتری دارند، حین انجام آزمون flanker، منابع مغزی و ذهنی بیشتری را صرف توجه کردن و حافظه فعال (کاری) می‌کنند. ورزش منظم، مکرر و نسبتا شدید (برای مثال جلسات 40 دقیقه ‌ای فعالیت فیزیکی شدید، حداقل 3-5 بار در هفته) می ‌تواند موجب بهبود یافتن عملکرد شناختی وی شود.

ورزش مناسب برای پسران

3 نوع ورزش مفید برای پسران زیر 7 سال

کودکان نیز مانند بزرگسالان، برای اجتناب از آسیب دیدگی و حفظ سلامت خود، به انواع مختلفی از فعالیت ‌های فیزیکی نیاز دارند. 3 ورزش مناسب برای پسران زیر 7 سال عبارتند از:

فعالیت ‌های هوازی (ایروبیکی)، یا فعالیت ‌های مشابه که قلب و شش ‌ها را به فعالیت و تپش وادار کند. بیش از 60 دقیقه از روز کودک، باید بدین گونه سپری شود. از جمله روش ‌های مناسب می‌توان به پیاده رفتن به مدرسه، پیاده ‌روی و اسکیت ‌برد سواری اشاره کرد. حداقل 3 روز در هفته نیز کودک باید فعالیت هوازی شدید انجام دهد؛ بدین معنی که تنفسی شدید تر و سنگین‌ تر از حد معمول داشته باشد. آن ‌ها می ‌توانند بدوند، شنا کنند یا به سرعت برقصند.

کشش عضلانی. کودکان باید 3 روز در هفته فعالیت عضلانی داشته باشند. آن‌ ها می‌توانند در هر سنی، از وزن بدن خود بعنوان وزنه استفاده کنند (فعالیت ‌هایی از  قبیل ژیمناستیک، شنا رفتن یا بالا رفتن از صخره‌ ها و درخت‌ ها). با نظارت و آموزش صحیح، کودکان بزرگتر و نوجوانان نیز قادر خواهند بود تا با استفاده از وزن خود یا نوار ‌های مقاومتی، برروی عضلات خود کار کنند.

کشش عضلانی

فعالیت ‌های مبتنی بر وزن (حمل وزن). انجام دادن چنین فعالیت ‌هایی نظیر پریدن، جست و خیز کردن و دویدن، حداقل 3 روز در هفته، موجب استحکام استخوانی کودک می‌شود. فکر می‌کنید زیاد بنظر می ‌رسند؟ نگران نباشید. بسیاری از فعالیت‌ ها در بیش از یکی از این دسته ‌بندی‌ها قرار می‌گیرند؛ در نتیجه قرار دادن آن ‌ها در برنامه‌ی هفتگی کودکان، امر دشواری نخواهد بود.

بهترین ورزش ها برای پسران 6 تا 8 سال

کودکان 6 ساله به قدری رشد کرده‌اند که بتوانند بیسبال بازی کنند و با توپ فوتبال و بسکتبال سر و کار داشته باشند. همچنین می‌توانند ژیمناستیک کار کرده و دوچرخه‌ سواری کنند. حال زمان مناسبی است که کودک را با گستره‌ی فعالیت ‌های ورزشی و تناسب اندام آشنا کنیم. فشار ناشی از ورزش ‌های مختلف، انواع متفاوتی از رشد را شامل می‌ شود و این گستره از فعالیت‌ ها، موجب رشد کلی سالم شده و تضمین کننده‌ی آن است.

آسیب‌ های ناشی از انجام بیش ‌از حد این فعالیت‌ ها (نظیر ترک خوردن و شکستگی و درد پاشنه پا در بازیکنان فوتبال) بشدت معمول بوده و در صورتی که کودکان مرتبا و به مدت طولانی، مشغول انجام ورزشی خاص باشند، رخ می‌دهند.

شاید این مقاله هم برای شما مفید باشد:

چه مقدار ورزش برای کودکان خردسال مناسب است؟

داشتن فعالیت فیزیکی برای رشد جسمانی، یادگیری بهتر در مدرسه و سلامت روانی کودک مفید است. کودکان 5 تا 12 سال باید حداقل روزانه 60 دقیقه فعالیت فیزیکی شدید داشته باشند. این فعالیت‌ فیزیکی باید شامل گستره‌ای از فعالیت ‌های هوازی و فعالیت ‌های تقویت‌کننده‌ی عضلات و استخوان‌ ها باشد. باید کودک خود را به تحرک داشتن تشویق کرده و مدت زمان نشستن وی را محدود کنید. کودکان نباید روزانه بیش از 2 ساعت بی ‌حرکت، مقابل صفحه نمایش بنشینند.

نشستن کودک جلوی تلویزیون

نکات مهم مراقبت از کودکان هنگام ورزش

کودکان نیز مانند بزرگسالان، سطوح تناسب اندام و مهارت ‌های متفاوتی دارند. میزان ورزش مناسب برای کودک شما نیز به سن و علایق او بستگی دارد.

برای جلوگیری و اجتناب از آسیب‌ دیدگی:

نتیجه‌گیری

فعالیت داشتن در کلیه سنین، موجب بهبود یافتن کلی سلامت می‌شود. برای اینکه کودک به بزرگسالی سالم تبدیل شود، باید بستری سالم مهیا باشد. کودکان به ‌صورت طبیعی فعال هستند و تشویق آن‌ ها به ‌همراه راهنمایی درست، موجب بوجود آمدن عاداتی دیرپا خواهد شد.

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی