باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

ایروبیک برای بچه ها

اهمیت آموزش ورزش ایروبیک برای بچه ها

در این مقاله مطالعه می‌کنید
چرا فعال نگه داشتن کودکان از نظر فیزیکی برای مغز آن ها مناسب بوده و در کلاس درس به آن ها کمک می کند؟ آیا برنامه روزانه کودک شما شامل آموزش ورزش می شود؟ آیا می دانید اهمیت ایروبیک کودکان چیست و چقدر می تواند به آن ها کمک کند؟ ما اغلب می شنویم که ورزش کردن درمانی برای ضعف سلامت و چاقی در کودکان است اما ورزش کردن به دلایل دیگری نیز برای کودکان مفید است.
 
به نظر می رسد که ورزش کردن رشد مغز را تحریک کرده، کارایی ادراکی را افزایش داده و در تمرکز کردن به کودک کمک می کند. همچنین، ایروبیک کودکان می تواند یادگیری و موفقیت را برای کودکان آسان تر کند. به همین دلیل، هنگامی که افراد بالغ محیط هایی را می سازند که مانع فعال بودن کودکان می شود، نه تنها سلامت آن ها تخریب گشته، بلکه کسب موفقیت کودکان در مدرسه نیز دشوار تر می گردد.

ایروبیک کودکان

ایروبیک کودکان 

واژه هوازی به معنی ارتباط با اکسیژن یا اکسیژن آزاد است. تمرینات هوازی، که به آنها ایروبیک نیز گفته می شود، فعالیت های قلبی هستند، به این معنی که با افزایش ضربان قلب و تنفس، قلب را سریعتر پمپ می کند. این باعث می شود هوا یا اکسیژن بیشتری به ریه ها برسد. کودکان باید از نظر بدنی فعال باشند و ایروبیک کودکان یک راه سرگرم کننده برای ترغیب آنها به ورزش است.

اهمیت ورزش کردن برای بچه ها

ورزش خلق و خو را بهبود می بخشد. در حقیقت، بازی کردن برای مغز مفید است. شاید موثر ترین انواع ورزش برای کودکان آن هایی باشند که بالا ترین سطوح فعالیت فیزیکی و عناصر بازی را با یکدیگر ترکیب می کنند.

تاثیر ورزش های هوازی بر کودکان

ورزش های هوازی یا ایروبیک

آموزش ورزش های ایروبیک کودکان سبب می شود سطوح فاکتور های نوروتروفیک مشتق شده (BDNF) از مغز افزایش یابد. این فاکتور ها، موادی ضروری برای رشد سلول های مغز هستند. رقص ایروبیک، نوروژنسیس را تحریک می کند. نوروژنسیس به معنای تولید سلول های عصبی (نورون) جدید است.

همچنین ورزش های هوازی ژن هایی را تحریک می کند که تغییر پذیری مغز را افزایش می دهند. از جمله این تغییر پذیری ها می توان به توانایی مغز برای تغییر مسیر عصبی اشاره کرد و در نهایت مانع از دست رفتن بافت مغز در افراد مسن می شود.

تاثیر ورزش ایروبیک بر کودکان

ورزش هوازی و ایروبیک کودکان می تواند بچه ها را متمرکز تر و خود انگیخته تر سازد. هنگامی که کودکان با وظایف ادراکی به چالش کشیده شدند که نیازمند سطوح بالایی از تمرکز و کنترل توجه بود، افراد دارای فعالیت های هوازی بیشتر، کار های خود را با دقت و گاهی اوقات با سرعت واکنشی بالا تری انجام دادند.

دیگر تحقیقات بیان داشتند که کودکانی که از نظر جسمانی دارای شرایط مناسب تری هستند، در فیلتر کردن اطلاعات مرتبط با کار عملکرد بهتری دارند. همچنین، مطالعات بیانگر آن بودند که کودکان دارای تناسب اندام حجم مغزی بیشتری در ناحیه هیپوکامپ داشته و علائمی از افزایش حافظه دراز مدت نشان می دهند.

1- افزایش توجه در کودکان با ورزش های ایروبیک

آیا ورزش های سریع و کوتاه مدت می توانند قدرت تمرکز و توجه را در کودکان افزایش دهند؟ در یک مطالعه جدید، کودکانی که به طور معمول در انجام کاری های نیازمند توجه عملکردی ضعیف ارائه داده، در ارزیابی پس از انجام یک ورزش با شدت متوسط (20 دقیقه پیادره روی بر روی یک تردمیل) دقت بالا تری را از خود نشان دادند.

2- اختلال کم توجهی–بیش فعالی (ADHD) در کودکان

هنگامی که محققان اثرات تمرینات کوتاه مدت را بر روی کودکان مبتلا به اختلال کم توجهی – بیش فعالی ارزیابی کردند دریافتند که فعالیت هوازی افزایش یافته و به گونه ای تغییری ویژه در فعالیت مغزی این کودکان ایجاد کرده که می تواند به افزایش انضباط فردی نیز منجر شود.

این مطالعات واکنش هایی فوری و کوتاه مدت را به ورزش کردن نشان داده و از این نظریه حمایت کردند که بازه های استراحت کودکان در مدرسه توجه کودکان را در کلاس افزایش می دهد.

کلاس های ایروبیک کودکان

با این حال، مطالعاتی نیز وجود دارند که مزایای بلند مدت ورزش کردن را برای کودکان نشان می دهند. عملکرد اجرایی جنبه ای از هوش است که در توجه کردن، برنامه ریزی و مقاومت در برابر عوامل حواس پرتی به افراد کمک می کند. تحقیقات نشان داده است که انجام 13 هفته انجام ایروبیک کودکان نیز با بهبود مهارت های ریاضی و افزایش فعالیت در قشر پری فورنتال دو طرفه مغز ارتباط دارد.

این ناحیه بخشی از مغز است که با عملکرد اجرایی مرتبط است. در یک مطالعه تصادفی اخیر بر روی 220 کودک مدرسه ای، یافت شد کودکانی که در فعالیت های هوازی پس از مدرسه به صورت روزانه به مدت 60 دقیقه مشارکت داشتند عملکرد بهتری در آزمون های انعطاف پذیری ادراکی و تمرکز از خود نشان دادند.

انعطاف پذیری ادراکی، توانایی جا به جایی بین وظایف در حین حفظ سرعت و دقت می باشد. بنابراین شواهدی به دست آمد که ورزش می تواند توانایی کودک را در تمرکز کردن بیشتر کند. اما آیا این به معنای بهبود عملکرد آکادمیک نیز می باشد؟ دلایلی نیز برای پذیرش این تصور وجود دارد.

ایروبیک زنان از واجبات هر بانوی ایرانی

مزایای تمرینات فیزیکی برای موفقیت بچه ها

20 دقیقه پیاده روی عملکرد کودک را در آزمون های روخوانی، تلفظ و ریاضیات افزایش می دهد. شاید بتوان گفت هر نوع ورزشی، برای یک سری کودکان مناسب است. اما آنچه مسلم است، ورزش کردن برای مغز مفید است. در صورت تصور بر هدر رفتن زمان کودکان در بازه های استراحت و کلاس های آموزش فیزیکی باید دانسته شود که هیچ مدرکی دال بر مضر بودن آن ها نیست.

هنگامی که مدارس زمان بیشتری را به فعالیت های فیزیکی اختصاص داده اند، تمایل به مشاهده پیشرفت های ادراکی در کودکان وجچود دارد. با ترغیب کردن کودکان به ورزش کردن علاوه بر آنکه چیزی را از دست نداده بلکه مزایای بسیاری نیز بدست می آوریم. اما نکته ای قابل توجه وجود دارد که این ورزش باید مفرح و جذاب باشد.

باشگاه ورزشی کودکان اسپین | ژیمناستیک تخصصی | ژیمناستیک ریتمیک | ایروبیک | تغذیه کودکان

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی