باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

بارفیکس برای قد بلند شدن

4 نکته درباره بارفیکس رفتن و افزایش قد + آموزش تصویری

در این مقاله مطالعه می‌کنید
آیا بارفیکس برای قد مفید است؟ آیا واقعا به این که قدتان بلندتر شود فکر کرده اید؟ پس بارفیکس رفتن میتواند باعث امیدواری شما شود، زیرا بارفیکس میتواند به افزایش قد شما کمک کند. اما، چگونه بارفیکس رفتن به افرایش قد کمک میکند؟ امروز ما در مورد تاثیر بارفیکس برای قد، صحبت خواهیم کرد.
مشخص است که ژن ها قد ما را تعیین می کنند. با این حال برخی شواهد حکایتی نشان می دهد که بارفیکس به افزایش قد کمک می کند. در واقع یکی از رایج ترین توصیه هایی است که هر کسی که مایل به افزایش قد است دریافت می کند. 

بارفیکس رفتن یکی از بهترین ورزش هایی است که میتوانید در خانه انجام دهید. راه های زیادی برای انجام ورزش بارفیکس وجود دارد. پیشتر ما می دانستیم که بارفیکس برای تناسب شکم مفید است. همچنین این ورزش برای افزایش قد نیز عملکرد دارد. پس همراه ما باشید تا بدانید چگونه بارفیکس رفتن به افزایش قد کمک میکند.

آموزش بارفیکس

چگونه بارفیکس برویم؟ بارفیکس یک ورزش تناسب اندام مهم برای افراد است. برای رسیدن به نتایج مثبت این روزش، نیاز است که آن را به صورت صحیح انجام دهید. در غیر این صورت، این کار به شما فوایدی که انتظار دارید را نمی رساند. برای مثال، اگر شما به صورت درست و منظم بارفیکس نروید قد شما افزایش نخواهد یافت. چند چیز خاص وجود دارد که باید برای انجام درست آن، آن ها را پیگیری کنید.

  • در ابتدای شروع بارفیکس، انگشت شست میتواند بالا یا پایین میله باشد.
  • برای انجام بارفیکس نیاز است است که زیر میله بارفیکس بایستید. بعد از آن، نیاز است که دست هایتان را درست قرار دهید.
  • برای گرفتن میله انگشت شست خود را فشار ندهید. هنگام گرفتن میله باید احساس راحتی داشته باشید.
  • میله باید به اندازه کافی بلند باشد که برای گرفتن آن بپرید. پای شما نباید با زمین تماس داشته باشد. آویزان کردن پاها هنگام بارفیکس رفتن ایده خوبی برای فواید بیشتر است.

آموزش بارفیکس رفتن

  • این حالت قرارگیری همچنین روی عضلات مرکزی شما نیز کار خواهد کرد، و به شما در داشتن شکم جذاب مانند مدلی که در تصویر است کمک خواهد کرد.
  • حال سعی کنید برای بالا رفتن آرنجتان را خم کنید. شما باید از تاب خوردن بدنتان بر روی میله بارفیکس جلوگیری کنید.
  • سعی کنید هنگام بالا رفتن و پایین آمدن صاف باشید. هنگامی که به بالا رسیدید، باید یک مکث کوتاه کنید و بعد به آرامی به محل شروع بازگردید.

افزایش قد با بارفیکس

همه افراد دوست دارند قدشان به اندازه چند سانت هم که شده بلندتر شود که به خوش استایل شدن آن ها کمک کند یکی از گزینه هایی که می توانید برای افزایش قد از آن استفاده کنید بارفیکس است. بارفیکس وسیله ای است که در ابتدا باید از آن آویزان شد، همین آویزان شدن و کشش جاذبه زمین، باعث می شود تا روی مفاصل تاثیر گذاشته و در نتیجه قد بلند شود.

روش های دیگر افزایش قد، ورزش هایی است که دارای کشش و جهش است مانند: والیبال، بسکتبال، یوگا، ژیمناستیک، دوچرخه سواری و کراس فیت و… نکته ی مهم برای افزایش قد رعایت رژیم غذایی و استفاده از مواد معدنی، پروتئین ها، کلسیم و ویتامین ها است. اگر کلسیم بدن تامین نباشد، افزایش قد صورت نمی گیرد، پس با رعایت رژیم غذایی و ورزش های منظم در آینده ای نزدیک قد شما بلند تر خواهد شد.

آیا بارفیکس باعث افزایش قد می شود؟

بارفیکس به صورت مستقیم برای افزایش قد عمل نمیکند. در حقیقت، بارفیکس به بهبود وضعیت استقرار شما کمک میکند. در نتیجه آن، این کار به شما کمک میکند که از گذشته بلندتر به نظر برسید. بارفیکس روی عضلات فوقانی شما شامل کمر، بازو، سینه و شکم کار میکند. عضلات موقعیت استقرار بدن شما را به بالاترین حد ممکن بهبود خواهد داد.

وقتی شما عضلات مرکزی قوی داشته باشید، قسمت فوقانی بدن شما همیشه در بهترین تعادل و راستا قرار خواهد گرفت. از این رو، دیگر شما احساس ناراحتی یا خم بودن نخواهید داشت. همیشه عضلات کمر شما از بدنتان حمایت کرده تا به درستی در یک راستا قرار بگیرد. درنتیجه، شما از قبل بلندتر به نظر خواهید رسید.

همچنین بخوانید: راه های افزایش قد کودکان

نکات مهم برای انجام بارفیکس جهت بلند قد شدن

شما باید هنگامی که بارفیکس را برای بلند تر شدن انجام می دهید چند نکته را پیگیری کنید. این نکات به شما کمک خواهند کرد که بارفیکس را به صورت ایمن انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که دچار هیچ گونه آسیب نخواهید شد.

  • در مراحل آغازین، هر بار نباید بیش از 5 بارفیکس بروید
  • شما باید بعد از یک هفته، یک یا دو بار آن را اضافه کنید
  • شما باید هنگامی که به بالا می رسید، کمی مکث کنید
  • مهم است که روی بارفیکس رفتن تمرکز داشته باشید

گرچه این نکات برای پایه ی بارفیکس هستند، نیاز است که آن ها را رعایت کنید. در غیر این صورت، بارفیکس رفتن به بهبود وضعیت استقرار شما کمکی نخواهد کرد. فقط تمرکز روی این که قدتان بلندتر شود، هیچ وقت شما را بلندتر نخواهد کرد.

تاثیرات حرکات کششی برای افزایش قد

با گذر زمان، شما متوجه خواهید شد که بارفیکس چگونه به بلندتر شدن قد شما کمک میکند. بارفیکس فقط به این که بلندتر به نظر برسید کمک نخواهد کرد، بلکه همچنین بدن شما را قوی تر میکند. از این رو، باید بارفیکس را به صورت منظم انجام دهید تا بتوانید حالت اسقرار بدنی خوبی داشته باشید.

به علاوه، ما به شما سه نکته اصلی گفته ایم تا بتوانید به درستی بارفیکس بروید. میله برای تمرین بارفیکس راحت، بی خطر و عالی است. پس شما میتوانید در زمان کوتاهی وضعیت استقرار بدنتان را بهبود ببخشید.

فواید بارفیکس

بارفیکس یک تمرین قدرتی برای بالاتنه است. برای انجام بارفیکس، باید با کف دست ها میله ی بارفیکس را بگیرید و از آن آویزان شوید، صورت رو به جلو و بدن کاملا کشیده باشد. سپس باید بدن خود را به سمت میله ی بارفیکس تا حدی بالا بکشید که چانه ی شما بالای میله قرار بگیرد. در حرکت چین آپ، کف دست ها و دست ها رو به بدن قرار می گیرد، ولی حرکت بارفیکس، یک تمرین پیشرفته تر و مشکل تر است و دست ها پشت به بدن قرار می گیرد. افراد مبتدی می توانند در ابتدا به کمک دستگاه این حرکت را انجام دهند و از مزایای آن بهره مند شوند.

1. تقویت کننده ی عضلات پشت

بارفیکس یکی از موثرترین تمرینات برای تقویت عضلات پشت است. حرکت بارفیکس روی عضلات ذکر شده در زیر کار می کند:

  • عضله پشتی بزرگ: این عضله یکی از بزرگ ترین عضلات فوقانی پشت است که از وسط کمر شروع می شود و به زیر بغل و تیغه ی شانه ختم می شود.
  • عضله ذوزنقه: این عضله بین گردن و دو شانه قرار دارد
  • عضله راست کننده ی ستون فقرات: سه عضله ای که در امتداد ستون فقرات قرار دارند
  • عضله زیرخاری (خار زیرین): این عضله به کشش شانه کمک می کند و روی تیغه شانه قرار دارد

فواید بارفیکس

2. تقویت کننده ی عضلات بازو و شانه

حرکت بارفیکس باعث تقویت عضلات بازوها و شانه ها می شود، چرا که با کشش مداوم بازو و دست ها سر و کار دارد. اگر می خواهید بازوها و دست های خود را قوی تر کنید باید به طور مداوم این حرکت را تمرین کنید. اگر هنوز نمی توانید حرکت را به طور کامل انجام دهید، می توانید با قرار گرفتن در موقعیت آغاز کنید، یعنی میله ها را بگیرد و آویزان شوید.

3. بهبود قدرت دست ها

انجام حرکت بارفیکس به تقویت قدرت دست ها نیز کمک می کند. اگر به دنبال وزنه برداری هستید، باید دست های پرتوانی داشته باشید. همچنین قدرت دست در بسیاری از دیگر ورزش ها مانند گلف، تنیس، سنگ نوردی و بولینگ نیز حائز اهمیت است. حتی در زندگی روزمره نیز به قدرت دست ها نیاز دارید، مانند زمانی که می خواهید درب شیشه ها باز کنید، برف پارو کنید و یا خرید خود را تا منزل حمل کنید.

بهبود قدرت دست ها با بارفیکس

4. بهبود قدرت کلی بدن و افزایش سطح آمادگی جسمانی

انجام تمرینات قدرتی و مقاومتی می تواند سطح آمادگی جسمانی را ارتقا دهد. در حین انجام حرکت بارفیکس، با یک حرکت تمام توده ی بدنی خود را بالا می کشید. انجام این کار باعث ارتقا قدرت بدنی می شود و حتی سلامتی را نیز افزایش می دهد. برای رسیدن به بهترین نتیجه باید تمرینات قدرتی مانند بارفیکس را دو تا سه بار در هفته انجام دهید.

مطالعات انجام شده، نشان داده اند که انجام تمرینات قدرتی حتی بر تقویت رشد استخوان و سلامت قلب و عروق نیز موثر است.

5. بهبود سلامت جسمی

انجام تمرینات قدرتی و استقامتی مانند بارفیکس می تواند سلامت کلی بدن را نیز ارتقا دهد. مطالعات نشان داده اند که انجام منظم تمرینات قدرتی می تواند باعث کاهش چربی های احشایی شود و می تواند در مدیریت دیابت نوع ۲ مفید واقع شود. همچنین می تواند باعث کاهش فشار خون شود و درد کمر، آرتروز و فیبرومیالژیا را کاهش دهد. بهتر است پیش از انجام حرکت های قدرتی با پزشک خود مشورت کنید، چرا که ممکن است انجام چنین حرکت هایی برای سلامتی شما مناسب نباشد و نتایج وخیمی را تجربه کنید.

6. بهبود سلامت روان

انجام تمرینات قدرتی و استقامتی می تواند برای سلامت روان نیز مفید باشد. طی بررسی ای که در سال ۲۰۲۰ انجام شد، نشان داده شد که بین انجام دادن تمرینات قدرتی و موارد ذکر شده زیر رابطه ی مثبتی وجود دارد:

  • کاهش علائم اضطراب
  • بهبود عملکرد شناختی
  • کاهش خستگی مفرط
  • کاهش افسردگی
  • تقویت عزت نفس

7. به چالش کشیدن عضلات

همانطور که گفته شد حرکت بارفیکس یک تمرین قدرتی است و انجام دادن حرکات دشوار می تواند تناسب اندام را ارتقا دهد. می توانید با اضافه کردن حرکت بارفیکس در تمرینات روزانه ی خود، هم باعث ارتقا سطح روحیه خود شوید و هم ظاهر بهتری پیدا کنید. اگر یک سری تمرینات ورزش را بدون ایجاد تغییر و به طور مداوم انجام دهید، پس از مدتی عضلات شما به انجام این حرکات عادت می کنند، ولی با افزودن تمرینات جدید و چالش برانگیز می توانید عضلات خود را به چالش بکشید و آنها را قوی تر کنید.

تمرین بارفیکس برای مبتدی ها و حرفه ای ها

چه یک ورزشکار تازه کار باشید و چه یک ورزشکار حرفه ای، باز هم حرکت بارفیکس می تواند برای شما مفید باشد. بارفیکس دارای انواع مختلفی است، از جمله آویزان شدن از میله برای افراد مبتدی، بالا کشیدن بدن با خم کردن زانو برای افراد نیمه حرفه ای و استفاده از وزنه و کمربند برای افراد حرفه ای. مزایای بارفیکس می تواند شامل موارد ذکر شده در زیر باشد:

  • اگر مبتدی هستید، می توانید از حرکات ابتدایی شروع کنید تا رفته رفته برای انجام حرکت بارفیکس کامل آماده شوید. می توانید موارد زیر را انجام دهید:

تمرین بارفیکس برای مبتدی ها

  • به مدت ۱۰ الی ۳۰ ثانیه از میله ی بارفیکس آویزان شوید. با این کار عضلات بازوها و کمر تقویت می شوند و رفته رفته قدرت انجام بارفیکس را به دست خواهید آورد.
  • می توانید برای انجام حرکت بارفیکس از دستگاه استفاده کنید تا رفته رفته آمادگی لازم را پیدا کنید.
  • گزینه ای برای افراد حرفه ای
  • اگر یک ورزشکار حرفه ای هستید و مدت هاست که ورزش می کنید، هنوز هم می توانید عضلات خود را به چالش بکشید. برای این کار می توانید موارد ذکر شده در زیر را انجام دهید:

تمرین بارفیکس برای حرفه ای ه

  • با پوشیدن کمربند و جلیقه های مخصوص، به بدن خود وزن اضافه کنید.
  • حرکت بارفیکس را با یک دست انجام دهید.

با اعمال این تغییرات، عضلات شما دوباره به چالش کشیده می شوند و قدرت عضلات بیشتر می شود.

چونه برای افزایش قد تمرینات بارفیکس انجام دهیم؟

در مرحله اول، شما به یک مجموعه خوب از میله های افقی نیاز دارید. این ها در سالن های ورزشی و حتی بسیاری از پارک های عمومی یافت می شوند.
با این حال، مطمئن شوید که میله های افقی به اندازه کافی بالا قرار گرفته اند تا تمام طول بدن شما را تحمل کنند.
وقتی از این میله‌ها آویزان می‌شوید، پاهای شما باید حداقل 1 اینچ از سطح زمین بلند شوند.
در صورتی که بدن شما به طور کامل به حالت تعلیق در نمی آید، زانوهای خود را کمی خم کنید.
بدن شما باید آزادانه از میله ها آویزان شود.
در حالی که میله ها را در دست گرفته اید، کف دست شما باید به سمت خارج از شما باشد.
تصور کنید اگر در حال انجام تمرینات فشاری هستید، میله‌ها را طوری نگه دارید که کف دست‌هایتان در جهت مخالف باشد. به طور مشابه، حتی در هنگام آویزان کردن، سعی کنید از همان وضعیت استفاده کنید.
مطمئن شوید که میله ها را به اندازه کافی محکم نگه داشته اید.
شروع به آرام کردن بدن خود کنید و آن را رها کنید.
این به بدن فضا می دهد تا چند اینچ رشد کند.
هنگامی که پاهای خود را بالاتر از سطح زمین آویزان می کنید، نیروی جاذبه روی بدن شما اثر می گذارد و سعی می کند آن را به سمت پایین بکشد. این چیزی است که بدن شما را کشش می دهد. 
شما همچنین می توانید تمرین طناب زدن را انتخاب کنید که به تقویت قدرت شما در هنگام تمرین دادن به بدن کمک می کند. می توانید یک گره به طناب خود اضافه کنید یا از یک طناب گره دار برای پشتیبانی بیشتر استفاده کنید.

آیا آویزان کردن قد را برای همیشه افزایش می دهد؟

آره! اگر به درستی اجرا شود، آویزان کردن قد را برای همیشه افزایش می دهد. علاوه بر این، این یک راه طبیعی برای انجام این کار منهای مکمل های مضر و مضر قد موجود در بازار امروز است.

برای افزایش دائمی قد چه مدت باید بارفیکس کنم؟

آهسته شروع کن مدت زمان تمرین بارفیکس برای افزایش دائمی قد صرفاً به استقامت شخصی بستگی دارد. می توانید حدود 10 ثانیه به طور مداوم آویزان کنید، به تدریج آن را تا 30 ثانیه افزایش دهید. هنگامی که محدودیت 30 ثانیه را به پایان رساندید، می توانید 2 تا 3 تکرار آن را انجام دهید.

مطمئن شوید که در این تمرین زیاده روی نکنید. بارفیکس زدن برای مدت طولانی به این معنی نیست که قد شما با سرعت بیشتری افزایش می یابد. برعکس، می تواند عضلات و استخوان های شما را تحت فشار قرار دهد. بهترین بخش آویزان برای افزایش قد این است که وقت گیر نیست. اختصاص 2 تا 3 دقیقه از روز برای انجام تمرینات آویزان بیش از حد کافی است.

باشگاه ورزش کودکان اسپین | ژیمناستیک تخصصی | ژیمناستیک نمایشی | ایروبیک | اسکیت

 

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی