باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

ورزش کودکان در خانه در دوران کرونا

ورزش کودکان در خانه در دوران کرونا

در این مقاله مطالعه می‌کنید

فعالیت بدنی منظم، به ویژه برای کودکان در حال رشد، بخش مهمی از سلامت عمومی بدن را شامل می شود. فعال بودن، سلامت جسمانی کودک را بهبود می بخشد و مزایای شناختی و عاطفی مانند بهبود دامنه توجه و سلامتی روان را به همراه دارد. اما این روزها، در دوران کرونا، ورزش کودکان در خانه بسیار امن تر است.

پخش آنلاین ورزش کودکان در خانه

توصیه می شود کودکان زیر 6 سال به طور منظم در طول روز فعال باشند و کودکان بزرگتر و نوجوانان حداقل 60 دقیقه فعالیت بدنی در روز داشته باشند. در حالی که مدارس و ورزش ها می توانند فعالیت بدنی را در کودکان تشویق کنند، اما در دوران کرونا تشویق بچه ها به ورزش در خانه می تواند چالش برانگیز باشد.

ورزش کودکان در خانه

فضای زیادی، بیرون از منزل برای کاوش و بازی کودکان وجود دارد و راههای آسان بسیاری برای فعالیت آن ها ارائه می دهد. با این حال، وقتی در دوران کرونا در خانه در کنار کودکان گیر افتاده اید، یافتن گزینه هایی که به صرف انرژی آن ها کمک کند می تواند چالش برانگیز باشد. در اینجا چند ایده برای ورزش کودکان در خانه در دوران کرونا آورده ایم:

♒️ پخش آنلاین فیلم های تمرین مخصوص ورزش کودکان

♒️ تمرینات با وزن بدن مانند شنا رفتن، پلنک، اسکوات

♒️ یوگا

♒️ پروانه

♒️ رقصیدن با موسیقی

♒️ تعادل روی یک پا

♒️ رهبر را دنبال کنید (به نوبت انتخاب کردن حرکات)

♒️ لی لی

♒️ بادکنک را باد کنید و اجازه ندهید به زمین برخورد کند

♒️ راه رفتن خرچنگی یا خزیدن خرسی

♒️ طناب بازی

3 مزیت ورزش برای کودکان

3 مزیت ورزش برای کودکان

فواید ورزش برای کودکان بسیار زیاد است. در اینجا فقط تعدادی از آنها ذکر شده است:

1. ورزش منظم در کودکان می تواند باعث افزایش سلامت استخوان شود.

2. برنامه تناسب اندام برای بچه ها می تواند چربی بدن آن ها و استعداد بیماری های مزمن مانند دیابت (به ویژه دیابت نوع 2) را کاهش دهد.

3. ورزش در کودکی می تواند ماهیچه ها را تقویت کرده و سلامت قلب و عروق را افزایش دهد، زیرا اکثر تمرینات باید هوازی و در طبیعت باشند. این بدان معناست که جوانان همواره در تحرک هستند و لزوماً بر پایه برنامه تناسب اندام خاصی تمرکز ندارند (همانطور که یک بزرگسال ترجیح می دهد باشد.) فعالیتهای تعادلی متناسب با وزن بدن باعث افزایش قدرت و ثبات عضلانی در کودکان می شود.

ورزش برای کودکان بر اساس گروه سنی

کلاس مادر و کودک یکی از گزینه های عالی برای فعالیت مادر و فرزند خردسال خود می باشد. در کلاس های مادر و کودک اسپین می توانید وقت و هزینه را مدیریت کنید.

در اینجا برخی از مهارت های مربوط به هر گروه سنی ذکر شده که باید در تناسب اندام (و به طور کلی سلامتی) برای کودکان رعایت شود:

♒️ کودک نوپا تا ابتدایی: پایه ای: تعادل، مهارت های ورزشی، چابکی، غذا ها و گروه ها، یادگیری با حرکت

♒️ ابتدایی: مهارتهای ورزشی، انگیزه ذاتی، تغذیه

♒️ دوره راهنمایی به بعد: مهارتهای ورزشی، انگیزه ذاتی، تغذیه، تعیین یک هدف جدی (مسابقه و غیره)

4 راه برای افزایش ورزش کودکان در خانه

1. هدف تعیین کنید

با کودک خود در مورد مزایای فعالیت بدنی صحبت کنید و نظر آن ها را در مورد هدفی که می خواهند به آن برسند را بفهمید. دستیابی به اهداف کوچک و متعدد می تواند به ایجاد انگیزه در کودک برای تحرک و ایجاد عادات سالم طولانی مدت کمک کند.
اهداف می توانند از پیاده روی هر روزه، افزایش تعداد پرش یا اسکوات هایی که می توانند انجام دهند، تا مدت زمانی که می توانند در حالت پلنک بمانند و حتی دو 5 کیلومتری متغیر باشند. می توانید انواع چالش های ورزشی برای سنین مختلف و سطوح مختلف تناسب اندام را به صورت آنلاین پیدا کنید. برای بررسی اهداف روزانه و نشان دادن پیشرفت، آویزان کردن یک چارت در خانه ی خود را در نظر بگیرید.

2. خلاق باشید

برای سرگرم کننده نگه داشتن ورزش برای کودکان، ایجاد تنوع یک عنصر کلیدی است. از فرزند خود بپرسید کدام ورزش یا فعالیت ها را بیشتر دوست دارد. پیاده روی، دوچرخه سواری، رقص، دویدن، یوگا، بازی بیرون خانه یا موارد دیگر را هر روز با هم مخلوط کنید. هر روز یک کدام از اعضای خانواده فعالیتی را برای آن روز انتخاب کند، یا فعالیت های مختلف را روی کاغذ بنویسید و آن ها را به صورت غافلگیر کننده از سطل بیرون بیاورید.

ورزش در خانه در دوران کرونا

3. به منابع آنلاین روی آورید

در حالی که مدت زمان استفاده از صفحه های نمایش مختلف اغلب می تواند مانعی برای انجام فعالیت های بدنی باشد، همینطور می تواند یکی از بهترین ابزارها برای یافتن طیف گسترده ای از نرم افزار ها یا ویدیو هایی برای فعالیت های بدنی مخصوص انجام در خانه باشد. منابع ورزشی زیادی به صورت آنلاین وجود دارد، همانند کلاسهای باشگاه اسپین. بنابراین والدین می توانند از تکنولوژی برای تحرک بچه ها استفاده کنند.

4. ورزش را در اولویت های خانواده قرار دهید

اگر واقعاً می خواهید فرزندتان را تشویق به تحرک کنید، بهترین راه این است که خودتان تحرک داشته باشید. بزرگترین عاملی که می تواند بر سلامت و فعالیت کودکان تأثیر بگذارد، فعالیت هایی است که خانواده آنها انجام می دهند. تا آنجا که ممکن است با فرزندان خود فعالیت داشته باشید، به جای اینکه انتظار داشته باشید آن ها خودشان این کار را انجام دهند.

پیاده روی خانوادگی یا دوچرخه سواری انجام دهید، کمی توپ بازی کنید یا به فرزند خود برای شرکت در یک جلسه یوگا یا تمرین با ویدئو بپیوندید. وقتی فرزند شما هدفی را برای خود تعیین می کند، شما نیز آن هدف را به عنوان سرمشقی از انتخاب های سالم تعیین کنید. فعالیت در کنار هم نه تنها برای سلامتی خانواده شما مفید است، بلکه زمان ارزشمندی را برای ایجاد پیوند بین والد و فرزند ایجاد می کند.

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی