باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

روش انتخاب کفش باله

انتخاب کفش باله مناسب

در این مقاله مطالعه می‌کنید

پوشیدن کفش باله می تواند به شما، احساس یک بالرین واقعی بودن بدهد و باعث پیشرفت شما در این زمینه شود. بنابراین، زمانیکه مطمئن شدید به رقص باله علاقمندید و می خواهید در کلاسهای باله شرکت کنید، تهیه ی یک جفت کفش باله مناسب، بسیار مهم است. در ابتدا با مربی باله یا باشگاه خود تماس بگیرید. آنها می توانند اطلاعاتی را در مورد کفش باله مورد انتظارشما، در اختیارتان قرار دهند.

اگر اطلاعات کاملی دریافت نکردید، برای دریافت راهنمایی اصرار کنید تا در نهایت بتوانید کفش مناسبی تهیه کنید.

روش انتخاب کفش باله

احتمال دارد آنها از قبل به شما بگویند که کفش باله را از چه جایی خریداری کنید و یا ممکن است حتی خودشان آن را برای شما تهیه کنند. در صورتی که مبتدی هستید، به یک جفت کفش تخت از جنس چرم یا ساتن نیاز دارید. اگر حق انتخاب دارید، جنس چرم، دوام بیشتری نسبت به ساتن خواهد داشت. ساتن باعث می شود که شما شبیه به یک رقصنده باله واقعی به نظر برسید، اما وقتی که این کفش نو باشد، به قدری براق است که جلب توجه می کند، بنابراین هیچ یک از اشتباهات خود را نمی توانید پنهان کنید.

 همچنین، کفش های ساتن، سریعتر فرسوده می شوند. شما همیشه باید سعی کنید کفش ها را زودتر از موعد مقرر تهیه کنید تا بتوانید آنها را در خانه امتحان کنید تا به آنها عادت کنید. همچنین قبل از استفاده، به مقداری آماده سازی نیاز دارند.

یک کش روی کفش باله خود قرار دهید.

اگر کفش های باله ی شما از قبل کِش نداشته باشند، باید خودتان یک کش در اطراف کفش بدوزید، به طوری که در جای خود ثابت بمانند. این کش ممکن است همراه با کفش باشد و زمانی که کفش را خریداری می کنید به شما نشان داده می شود که چگونه آن را به کفش بدوزید. چند روش مختلف برای قرار دادن کش وجود دارد. بستگی به خود شما دارد که می خواهید کش را به طور مستقیم از یک طرف به طرف دیگر کفش، قرار دهید، یا مطابق با عکس به صورت اریب باشد، یا این که می خواهید برای ایمنی بیشتر، دو کِش را به صورت صلیب بدوزید.

 هر تصمیمی که می گیرید، سعی کنید که از یک کش نسبتاً پهن استفاده کنید تا به راحتی خراب یا پاره نشود و به یاد داشته باشید که هدف از دوختن کش این است که کفش در جای خود باقی بماند، نه این که به قدری سفت باشد که خونرسانی به پای شما قطع شود، بنابراین آنها را خیلی محکم ندوزید. باید توجه داشته باشید که کفش برای ایمنی پای شماست و نباید باعث ناراحتی شما شود و در پای شما فرو رود. در اینجا به چند نکته اشاره می شود:

اگر کفشی را بدون کش متصل شده به آن خریداری کردید، روش صلیب، معروف ترین و ایمن ترین نوع دوخت کش است. (همچنین می توانید فقط از یک کش به صورت مستقیم و یا زاویه دار مانند شکل بالا استفاده کنید.)

نکته: سعی کنید انتهای کش را روی قسمت بیرونی کفش بدوزید. این کار باعث می شود که به هنگام رقص، آن قسمت از پای شما سابیده نشود.

– همچنین ممکن است متوجه بندهایی در جلوی کفش شوید. این بندها را به حدی بکشید که کفش به اندازه ی پای شما درآید و هیچ فضای خالی بین کفش و پای شما وجود نداشته باشد، اما آن را خیلی سفت نکنید.

کفش مناسب باله

– سپس بندها را به صورت پاپیونی گره بزنید.

انتخاب کفش مناسب باله

– و در نهایت بنده های گره زده شده را در بخش رویی کفش پنهان کنید. به طوری که قابل مشاهده نباشند.

حالا شما برای رقص آماده هستید.

کفش مناسب برای باله

قبل از رفتن به کلاس باله، خرید کفش، تنها هزینه ای ست که باید پرداخت کنید و قیمت بالایی ندارند. اما اگر نمی خواهید قبل از تصمیم گیری در مورد ادامه دادن کلاسهای باله، بابت آن هزینه کنید می توانید نکات زیر را در نظر بگیرید.

پوشیدن جوراب برای کلاس باله

شما برای شرکت در کلاس باله میتوانید فقط جوراب بپوشید. این روش ایده آلی نیست، چرا که جوراب پای شما را محکم نمی گیرد و این می تواند انجام برخی از حرکات پا را برای شما سخت کند. پوشیدن جوراب به تنهایی همچنین می تواند خطرناک باشد، زیرا موجب لغزیدن شما می شود. اما پوشیدن جوراب بهتر از حضور در کلاس با پای برهنه است. چرا که با پای برهنه، شما لغزش کافی را برای انجام بعضی از حرکات نخواهید داشت. بنابراین پوشیدن جوراب بهتر از نپوشیدن آن است.

جوراب های معروف pirouette پیروت، جوراب هایی هستند که فقط نیمه جلوی پا و پنجه ها را می پوشانند. اما همیشه برای انجام هر کاری، اول با مربی باله خود مشورت کنید. آیا مربی تان به پوشیدن کفش باله مناسب اصرار دارد؟ یا جوراب ها برای شروع به اندازه کافی خوب هستند؟

کفش‌های باله پوینت pointe

این نوع کفشهای بلوکی به بالرین اجازه می دهند که با ایستادن روی نوک پنجه های پا برقصند. هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید شما نمی توانید از این کفشها بخرید و با آنها برقصید. اما  ایستادن و رقصیدن روی کفشهای پوینت، به سادگی به این معنی نیست که کفش را بپوشید و انتظار داشته باشید خودش همه کارها را انجام دهد.

کفشهای باله پوینت pointe​

رقصیدن با کفش پوینت، بسیار سخت و تکنیکی است و مستلزم قدرت بالایی است و دستیابی به این توانایی، معمولاً سالها طول می کشد. اما افرادی وجود دارند که فکر می کنند پوشیدن کفش باله به تنهایی، آنها را به طرز جادویی تبدیل به یک بالرین ماهر می کند. بله ما افراد کوته فکری را در اطراف خود دیده ایم که سعی در انجام این کار داشته اند. گفتن این حرف بسیار سخت است اما این طرز فکر واقعاً حماقت مطلق است. به یاد داشته باشید که استفاده از کفش های پوینت در رقص باله، احتمال آسیب به پا و کمر شما را بسیار زیاد می کند. شما قادر به درست رقصیدن در این کفشها نخواهید بود و بنابراین، ممکن است هیچ چیز طبق تصورات شما پیش نرود و این برای شما به طور مضحکانه ای دردناک خواهد بود و به نظر می رسد که شما به هشدار بیشتری نیاز دارید، شما ممکن است با آسیب غیر قابل جبران به بدن خود، شانس یک رقصنده ی خوب بودن در آینده را از دست بدهید.

کسی که به رقص باله علاقه ی واقعی دارد، تا زمانی که آموزش کامل ندیده، هرگز به ایستادن روی کفش پوینت فکر نمی کند. بنابراین، در حال حاضر، فقط یک جفت کفش معمولی باله، باعث می شود که شما احساس فوق العاده ای داشته باشید و به رقص شما کمک زیادی خواهد کرد.

کفش باله

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی