باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

آموزش تکواندو برای کودکان

بهترین آموزش تکواندو برای کودکان

در این مقاله مطالعه می‌کنید

هنگامی که می‌خواهید فعالیت‌های فوق برنامه و ورزش را برای کودکانتان در نظر بگیرید، باید موارد زیادی از جمله هزینه‌ها و مزایای آن را برای کودکانتان مدنظر داشته باشید. ورزش‌های رزمی به دلایل زیادی می‌تواند یک فعالیت عالی به دور از خشونت برای سرگرمی کودکانتان باشند. آموزش تکواندو برای کودکان علاوه بر ارتقا تندرستی و آزادسازی انرژی، تمرکز، توجه، احترام و نظم را نیز به کودک خواهد اموخت. کلاس‌های آموزش تکواندو ما صرفا آموزش هنرهای رزمی نیست و تقریبا باعث خودارتقایی هر جنبه‌ای از زندگی کودک می‌شود. در ادامه به بهترین سن شروع تکواندو کودکان و مزایا و نحوه آموزش تکواندو می پردازیم.

آموزش تکواندو برای کودکان

باشگاه اسپین برای کودکان در هر سن و با هر توانایی برنامه‌ای را درنظر گرفته است. برنامه‌های آموزشی تکواندو و تندرستی ما، به کودک شما در موارد زیر کمک می‌کند:

آنچه کودک شما در آموزش تکواندو تجربه می‌کند

درحالی‌که در این کلاس‌ها مهارت‌های اصلی تکواندو آموزش داشته می‌شود، کودکان سرگرم، و برای مشارکت در کارها تشویق می‌شوند. ما برنامه‌های ویژه‌ای را برای کودکان تدارک دیده‌ایم تا علاوه بر آموزش مهارت‌های لازم برای تکمیل دورۀ آموزشی تکواندو کودکان به‌منظور ارتقا کمربند، به بهبود تمرکز، هماهنگی، تندرستی (آمادگی جسمانی) و نظم و آنها نیز کمک ‌کند.

سن مناسب برای شروع تکواندو

همزمان با بزرگ شدن، کودک مراحل مختلف رشد جسمی و روحی را طی می‌کند. یکی از حساس‌ترین مراحل که می‌تواند در مراحل بعدی زندگی تاثیرات گسترده‌ای داشته باشد، مرحله‌ایست که رشد قدرت جسمی و هماهنگی بدنی‌اش شروع می‌شود که این قضیه معمولا از حدود 18 ماهگی تا 6 سالگی اتفاق می‌افتد.

ما در باشگاه اسپین در تهران، کلاس‌های هنرهای رزمی را برای خردسالان متناسب با تمام مراحل رشد کودک شما، برگذار می‌کنیم. ما باور داریم حرکات آموزشی ما در آکادمی هنرهای رزمی باعث ایجاد هماهنگی، قدرت،  امادگی جسمانی کلی می‌شود به گونه‌ای که مستقیما به کودک شما سود می‌رساند.

اگر بخواهیم به سوال ورزش تکواندو از چه سنی مناسب است جواب بدهیم باید بگوییم که سن مناسب برای شروع تکواندو اغلب به هر کودک بستگی دارد. کودکان همه با سرعت های متفاوتی رشد می کنند و برای برخی ۴ سالگی به اندازه کافی بزرگ است در حالی که برخی دیگر از ۸ سالگی آماده هستند.  با این حال فعالیت بدنی و مهارت های ذهنی کسب شده از تکواندو مانند نظم ، اعتماد به نفس ، انعطاف پذیری و احترام می تواند در سنین پایین تر شروه به مفید شدن کند.

همچنین بخوانید:

نحوۀ آموزش تکواندو به کودکان مبتدی

اکثر کودکان هیچ‌وقت تجربۀ آموزش هنرهای رزمی را نداشته‌اند، بنابراین ساختار دوره مقدماتی ما بر این اساس است. همۀ شاگردان جدید یک دورۀ مقدماتی را می‌گذرانند، این دوره طوری طراحی شده که کل خانواده بتوانند آموزشگاه ما را ارزیابی کنند و تعیین کنند که آیا برنامه ما مناسب کودک شان هست یا نه. همینطور این برنامه شرایطی را فراهم می‌کند تا ما بتوانیم با توجه به سن و علایق فرزند شما، او در کلاس مناسب قرار دهیم.

آموزش تکواندو کودکان

آموزش تکواندو در خانه

اگر در مورد پیشرفت در تکواندو جدی هستید، باید هر آنچه را که یاد می گیرید در خانه نیز تمرین کنید. این نوع آموزش اضافی را به عنوان تکلیف در نظر بگیرید. هر چه بیشتر تمرین کنید، بدن شما با حرکات سخت سازگارتر می شود. تمرین در خانه راحت تر از آن چیزی است که به نظر می رسد.

برای آموزش تکواندو در خانه ابتدا باید یک فضای باز پیدا کنید که به راحتی تمرین کنید. درست مانند کلاس، هر جلسه تمرینی را باید با حرکات کششی و گرم کردن شروع کنید. اکنون برای تمرین ضربات و فرم های پومسای خود آماده هستید. اکثر مردم زمان لازم برای تمرین روزانه را ندارند، اگر شما یکی از این افراد هستید، باید به دنبال یک منبع انگیزه مناسب برای ادامه آموزش خود باشید.

تمام آموزش ها را می توان بدون خرید تجهیزات یا محصولات اضافی انجام داد. با این حال، تجهیزات تکمیلی خاصی وجود دارد که می‌توانید بخرید که به شما در آموزش کمک زیادی می‌کند، اما آنها ضروری نیستند.

مزایای آموزش ورزش تکواندو برای کودکان

 هرساله والدینی مانند شما، فرزندانشان را برای ثبت نام در تنها برنامۀ هنرهای رزمی ما در ردۀ خردسالان، می آورند. و هر ساله، این کودکان پاداش‌ها و مزایایی دریافت می‌کنند که برنامه هنرهای رزمی ما به آنان ارائه می دهد. برنامه هنرهای رزمی ما باعث بهبود اعتماد به نفس، افزایش تمرکز و خویشتن‌داری بیشتر کودک شما می‌شود. ما با اطمینان این حرف را می‌زنیم زیرا شاهد اثرات مثبتی هستیم که کلاس هایمان روی کودکانی مثل کودک شما گذاشته است.

مزایای ورزش تکواندو برای کودکان

اعتماد به نفس بیشتر با آموزش تکواندو

با یادگیری دفاع شخصی، کودک به توانایی‌هایش در مدیریت چالش‌های زندگی ایمان می‌ آورد. به همین ترتیب اعتماد بهبود یافتۀ آنان، به آنها جرات «نه» گفتن به دیگران را می‌دهد.

تمرکز

ما با دادن اهداف مشخصی به کودکان و نشان دادن اینکه چگونه با سخت‌کوشی و استواری می‌توان به آن رسید، به افزایش تمرکز او کمک خواهیم کرد. ( البته چون کلاس‌های ما سرگرم‌کننده هستند آنها متوجه نمی‌شوند که در حال یادگیری‌اند.)

خویشتن‌داری با آموزش تکواندو

کودکان با یادگیری اهمیت احترام به خود و دیگران در هنرهای رزمی، خویشتن‌داری را می‌آموزند. هنرهای رزمی به آنها می‌آموزد برای اینکه به شما احترام گذاشته شود اول خود باید احترام بگذاری. هنگامی که کودک شما این درس مهم را بیاموزد، طبیعتاً خویشتن‌داری او افزایش می‌یابد.

دفاع شخصی در زمان زورگویی

 ما به فرزند شما می آاموزیم که به شیوه‌ای مفید و ایمن از خودش دفاع کند. نه تنها می‌آموزند که چگونه دفاع کنند، بلکه زمان استفاده از مهارت‌هایشان را نیز می‌آ‌موزند. ما نمی‌خواهیم که شاگردان از این آموزش سواستفاده کنند، بنابراین تلاش می‌کنیم تا احساس مسئولیت در قبال این آموزش را در آنها عجین کنیم. 

امیدواریم که آنها هرگز مجبور به استفاده از این آموزش‌ها نشوند. اما اعتماد به نفسی که بخاطر این آموزش به دست می آورند، باعث می‌شود بتوانند از پس هرچیزی از اذیت و آزار گرفته تا قلدری که قصد دست درازی به آنها را دارد، بربیایند و به همۀ جنبه‌های زندگی آنها کمک می‌کند.

انضباط  شخصی با آموزش تکواندو

بیشترین موردی که خانواده‌ها بابت آن از ما تشکر می‌کنند، بهبود انضباط شخصی فرزندانشان است. ما مربیان بسیار صبوری داریم که عاشق آموزش کودکان هستند، اما درمورد نظم و انضباط نیز بسیار قاطع عمل می‌کنند. ما قوانین مربوط به رفتار خوب را در کلاس‌هایمان اجرا می‌کنیم و انتظار همان رفتار خوب را در مدرسه و در خانه داریم.

بهبود رفتارهای مربوط به بیش فعالی یا پرخاشگری

بعضی از پزشکان برای کودکان مبتلا به بیش فعالی تجویز کردند که به عنوان درمان در کلاس‌های آموزش تکواندو شرکت کنند. کلاس‌های آموزش تکواندو به بچه‌های دارای انرژی یا پرخاشگری اضافی راهی مثبت برای انتقال این انرژی می‌دهد.

در مورد تکواندو انعطاف زیادی وجود دارد

از آنجایی که تکواندوکاران نیاز به تجهیزات خاصی ندارند ، تمرینات تکواندو برای مبتدیان بسیار انعطاف پذیر است . تقریبا در هر جایی می توانید آن را انجام دهید. هنگامی که اصول اولیه آن را یاد گرفتید می توانید آنها را در تمرینات روزمره خود به کار ببرید. همچنین می توانید آموزش تکواندو در خانه را خودتان در پیش بگیرید و یا به کلاس آموزش تکواندو بروید.

انواع تمرینات تکواندو برای مبتدیان

اگر به فکر تکواندو هستید احتمالا می خواهید بدانید که کدام یک از تمرینات را میتوانید انجام دهید. تمرین تکواندو شامل طیف گسترده ای از تمرینات تناسب اندام می باشد که به شما این امکان را می دهد تا به روشی سالم تناسب اندام داشته باشید.

تمرینات هوازی در تکواندو

تکواندو شامل بسیاری از تمرینات هوازی با هدف انعطاف پذیری و چابکی شما می شود. این شمال طناب زدن ، دویدن در محل و … می باشد. یکی از جالب ترین تمرینات برای اکثر افراد انجام ضربات بادی و لگد استو این تمرینات ضربان قلب شما را بالا می برد و ماهیچه های شما را تقویت می کند.

تمرینات کششی انعطاف پذیری شما را بیشتر می کند

حرکات کششی نیز به شدن در تمرینات تکواندو برای مبتدیان و کودکان دخیل می باشد. این در تمرینات قدرتی و همچنین برای انعطاف پذیری کلی شما ضروری است. با قوی تر شدن ، ماهیچه های شما سفت تر و سفت تر می شوند. و کشش منظم آنها مهم است. با تمرینات کششی ، راهی سالم برای چابک نگه داشتن عضلات و انعطاف پذیری مفاصل خود دارید.

تمرینات تقویت مچ دست و پا 

هدف تکواندو تقویت مفاصل شما به خصوص مچ دست و پا می باشدو بسیاری از حرکات در تکواندو مستلزم آن است که آن نواحی از بدن قوی و انعطاف پذیر باشند. به همین دلیل ممکن است بخواهید روی آنها مقداری وزن بیاورید. وزنه هایی که استفاده می کنید نباید زیاد سنگین باشند اما باید آنقدری باشند که مقاومت بیشتری به شما بدهند.

کلاس تکواندو کودکان

آموزش تکواندو به کودکان یکی از مهم ترین مواردی است که مزایای بسیاری دارد. تکواندو یک مهارت عالی برای پسران و دختران محسوب می شود و اگر کودکان علاقه به ان داشته باشند می تواند ورزشی کاملا مفید با کارایی بالا باشد. کلاس آموزش تکواندو کودکان اسپین کلاب در تهران با حضور مربیان مجرب می تواند یک گزینه عالی برای کودکان شما در هر سنی باشد. شما می توانید با مراجعه به اسپین کلاب کودک خود را ثبت نام نمایید.

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی