باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

تکواندو کودکان

تکواندو کودکان

در این مقاله مطالعه می‌کنید

تکواندو که Tae Kwon Do یا دقیق تر Taeg Wondo نیز تلفظ می شود، نوعی از هنرهای رزمی  با منشا کره ای است که بسیار به کاراته ژاپنی شبیه است. اساس این ورزش استفاده از دستها و پاها برای حمله به دشمن یا دفاع از خود است. البته در برخی تکنیک ها از نوک انگشتان، آرنج یا زانو برای ضربه زدن به حریف استفاده می شود. از آنجایی که در کودکی یادگیری این ورزش ها بسیار موثر تر است، تکواندو کودکان به یکی از رشته های ورزشی محبوب در بین والدین شده است. این مقاله را تا انتها بخوانید تا با فواید تکواندو برای کودکان آشنا شوید.

ورزش تکواندو برای کودکان

تکواندو برای بچه‌ها بسیار مناسب است، زیرا بسیار انعطاف‌پذیر و سازگار است، به این معنا که بیهوده به کودکان شما فشار وارد نمی‌کند، بلکه آنها را به آرامی تمرین می‌دهد تا از جلسات تمرینی لذت ببرند.

ورزش تکواندو دخترانه

اگر به دنبال فعالیت یا ورزش بعد از مدرسه برای فرزندتان هستید، کلاس تکواندو دخترانه را امتحان کنید. هنرهای رزمی راهی عالی برای توانمندسازی دختران و کمک به تمرکز و تمرکز در مدرسه است.

ویژگی های ضربات تکواندو

تکواندو برای استفاده از ضربه پا معروف شده است. این ویژگی وجه مشخصه آن از سایر هنرهای رزمی مانند کاراته و شکل های خاص کنگ­فو جنوبی است. ضربه پا به این دلیل مهم است که پا قدرتمندترین و دراز ترین قسمت بدن است که رزمی کار می‌تواند از آن به عنوان اسلحه استفاده کند. بنابراین، جنگجوی که به خوبی ضربه می‌زند می‌تواند بدون اینکه خودش آسیب ببیند به حریف ضربه بزند.

تکواندو برای کودکان

یکی از مهم‌ترین تمرین ها انجام دادن poomse  است (در اصطلاح کاراته به آن کاتا می گوید). poomse گروه های مرتب شده حرکات دفاع و حمله است. این حرکات، مبارزه بر علیه دشمنان مختلف را شبیه‌سازی می‌کند و مستقیماً به درجه کمربند مربوط هستند. این حرکات با هدف بهبود تعادل، انعطاف، سرعت و کنترل حرکات مختلف انجام می‌شود.

 تکواندو به عنوان یک ورزش و یک تمرین در میان زنان و مردان در تمام در تمامی سنین محبوب است. این ورزش نیرو، سرعت، توازن و تعادل انعطاف پذیری و استقامت را افزایش می دهد. همچنین این ورزش شامل تمرکز ذهنی است. برای مثال، شکستن تخته نشان دهنده ارتباط فیزیکی و ذهنی است. برای شکستن تخته با یک دست یا یک پا به مهارت فیزیکی تکنیک و تمرکز کامل بر نیروی فرد نیاز داریم.

تاریخچه تکواندو

اگرچه در ورزش تکواندو مواردی تغییر کرده است، اما احترام چیزی است که هیچ تغییر نکرده است. احترام بزرگترین قسمت تکواندو است. بدون احترام، تکواندو هنر بزرگ امروزی نبود. یکی از چیزهایی که تغییر می‌کند کمربند است. رنگ های اصلی هنوز هم تغییری نکرده اند، اما زمانی که کمربند جدیدی دریافت می‌کنید، نواری روی کمربند فعلی شما زده می شود.

در افسانه ها آمده است که در زمان قدیم فقط یک رنگ کمربند وجود داشت. امروزه چندین رنگ کمربند وجود دارد. سفید، رنگ اصلی کمربند است؛ قرمز رنگ خون است؛ و سیاه رنگ کثیفی ها، را  از ترکیب تمام رنگ ها به دست آمده است.

تاریخچه تکواندو

حرکات تکواندو برای کودکان

1. پومسه: پوسمه یا “فرم” مجموعه ای از حرکات است که برای کمک به تکواندوکار انجام می شود تا تکنیک های اساسی مرتبط با سطح دانش خاص خود را بسنجند.

2.اسپارینگ: اسپارینگ مرحله ایست که از آن تکنیک های اساسی در برابر حریف استفاده می شود. اسپارینگ نیز جنبه ورزشی رقابتی تکواندو است.

3. مبارزه یک مرحله ای: اینها تکنیک های دفاع شخصی هستند که در مقابل حریفی که یک قدم دورتر است استفاده می شود. تکنیک های مورد استفاده اغلب شامل گرفتن و ضربه زدن است.

4. مبارزه سه مرحله ای: اینها تکنیک های دفاع شخصی هستند که در برابر حریفی که سه قدم دورتر است استفاده می شود. تکنیک های مورد استفاده شامل لگد زدن برای خلع سلاح و ضربه زدن برای حمله به حریف است.

5. تخته شکستن: تخته ها را می توان با طیف وسیعی از تکنیک های ضربه زدن و ضربه زدن شکست. این کار برای نشان دادن قدرت و مهارت انجام می شود.

فواید ورزش تکواندو برای کودکان

تناسب اندام

کودکان امروزی بیشتر تمایل دارند ورزشکاران را در گوشی‌های هوشمندشان ببینند تا اینکه بلند شوند و حرکتی ‌کنند. در تکواندو کودکان تصور می‌کنند فقط یاد می گیرند چگونه تخته ها را بشکنند، در حالی که در واقع در حال تمرین کردن هستند.

اصول تکنیک تکواندو بر اساس طراحی بدن شما است. با این ورزش، ماهیچه های شما توانمند تر می شود و قدرت بیشتری می سازد. به علاوه بالاتنه شما نیز همیشه فعال است. کودکان و دانش آموزان با تمرین کردن شدید، انرژی بیشتری خواهند داشت و عادت های سالم تر را یاد می گیرند.

تکواندو برای کودکان

افزایش اعتماد به نفس

این مورد برای بسیاری از افراد پیش نمی‌آید، اما در طول زمان و با این روش می توان اعتماد به نفس را افزایش داد. با تکواندو، همانطور که به اهداف جدید دست می یابید، اعتماد به نفس کودکان افزایش می یابد. تکواندو حس نظم و اعتماد به نفس را القا می‌کند که می‌توان آن را به تمام جنبه‌های زندگی منتقل کرد.

کودکان تشویق می‌شوند تا به سطوح کمربند جدید برسند، حرکات و چالش های جدید را در هر مدرسه و کلاس تجربه کنند. این امر حس جسارت و اراده را ایجاد می کند و آنها می توانند  در موقعیتهای دفاع از خود، بر علیه  قسمت های آسیب پذیر بدن مهاجم، از آن استفاده کنند.

 تکنیک دست و پا که اساس پایه ای تکواندو است، اگر به طور مناسب به کار گرفته شود می توان از آن برای فرار کردن یا در رفتن در موقعیت های خطرناک استفاده کرد. این جاست که یک بار دیگر اعتماد به نفس به کار می آید. با شناخت خود، می توانید از خودتان دفاع کنید، و اعتماد به نفستان نیز افزایش خواهد یافت. اعتماد به نفس به تنهایی برای متوقف کردن دشمنان کافی است.

فواید ورزش تکواندو برای کودکان

بهبود تمرکز

از مهمترین فواید تکواندو کودکان بهبود تمرکز در آنهاست. در بسیاری از کلاس های تکواندو، از دانش آموزان خواسته می شود تا تمرین هایی را انجام دهند و سریعا به مرحله بعدی بروند. توجه کردن به دستورالعمل ها ضرروری است. بنابراین کودکان یاد می گیرند بر آنچه انجام می دهند و آنچه از استادشان می شنوند تمرکز کنند. این نوع دقت هوشیارانه به انجام تکالیف مدرسه نیز تعمیم می یابد- چیز دیگری که والدین دوست دارند.

تفریحی سالم برای کودک

یکی از بهترین موارد در آموزش تکواندو این است که دانش‌آموزان از آن لذت می برند. منحصر به فرد بودن این ورزش به این معناست که دانش‌آموزان همیشه درگیر هستند و هیچ کس روی نیمکت نمی نشیند. معتقد است که این امر، حس همراهی در دانش آموزان را در هنرهای رزمی ATA ایجاد می‌کند. آنها دوست دارند به کلاس بیاید و با دوستانشان باشند، زیرا همیشه در ورزش شرکت داده خواهد شد. اگرچه محیط تعاملی است اما هر کودک با سرعت خودش پیش می‌رود.

کلاس های آموزشی کاردیو باله

همچنین اگر دانش آموزان برای مسابقه به مدرسه رفته باشند یا در رویدادهای ورزشی دیگر شرکت کنند،  شرکت کنندگان دیگر تکواندو را ملاقات می کنند و خارج از آکادمی هنرهای رزمی با هم دوست می شوند. این کار می تواند جوی را ایجاد کند که هر کسی از آن لذت ببرد.

اگر قصد دارید فرزندتان را در فعالیت جدیدی ثبت نام کنید،  تکواندو را به عنوان یک انتخاب در نظر داشته باشید. در تکواندو کودکان مشت زدن و ضربه زدن با پا را یاد می‌گیرد، اما در هنرهای رزمی احترام، تواضع و صداقت را نیز یاد خواهند گرفت.

والدین نیز می‌توانند کاراته را انجام دهند. این ورزشی است که برای دانش آموزان در تمام سنین و توانایی های مختلف طراحی شده است. به جای ایستادن در حاشیه و کنار گود، می­توانید وارد معرکه شوید و استرس تان را کاهش دهید. همانطور که استاد بزرگ لی می‌گوید:” خانواده‌ای که به هم ضربه می زنند با هم می مانند.”

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی