باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

کیک بوکسینگ بانوان

در این مقاله مطالعه می‌کنید

کیک بوکسینگ علاوه بر فعالیت فیزیکی، جنبه دفاع شخصی نیز برای زنان دارد. بهتر است یاد بگیرید که چرا برخی حرکات را انجام می دهید و قسمت های خاصی از بدن خود را درگیر می کنید تا از آن ها در موقعیت های مناسب استفاده کنید. توانایی محافظت از خود بسیار با ارزش و مفید است و باعث می شود که اگر در موقعیت خطرناکی قرار بگیرید، دانش لازم برای کمک به خودتان داشته باشید. در ادامه با مزایا و مسائل مربوط به کیک بوکسینگ بانوان آشنا خواهید شد.

کیک بوکسینگ دخترانه

ورزش کیک بوکسینگ بانوان

کیک بوکسینگ از انواع هنرهای رزمی مختلف توسعه یافته است و تکنیک های آن بسته به نحوه آموزش فرد متفاوت خواهد بود. کلاس های کیک بوگسینگ توسط یک مربی باتجربه هدایت می شود که حرکات بالا و پایین بدن مانند لگد ، مشت و ضربه زانو را در حالی که موسیقی سریع در پس زمینه پخش می شود نشان می دهد. برخی از حرکات کیک بوکسینگ پایین تنه اغلب در یک تمرین گنجانده می شود :

ضربات جلو و زانو

لگدهای پشت

ضربات جانبی

ضربات خانه گرد

حرکات کیک بوگسینگ بالاتنه ممکن است شامل موارد زیر باشد :

مشت های قلاب 

جابز

آپارکات

کیک بوکسینگ دخترانه

کیک بوکسینگ به طور سنتی شامل ترکیبی از بوکس و کاراته است، با این حال انواع مختلفی از کلاس ها را خواهید دید که بر همه چیز تمرکز می کنند، از تمرینات قلبی و رقص گرفته تا دفاع شخصی، هنرهای رزمی و مسابقات تک به تک. این کلاسها نه فقط برای آموزش مهارتهای واقعی کیک بوکسینگ به شما طراحی شده است، بلکه شما را در یک تمرین عالی قرار می دهد.

در کیک بوکسینگ دخترانه آموزش نحوه پانچ، لگد، زانو و آرنج تمرکز می کند. هر کلاس تمرکز متفاوتی دارد به طوری که سرگرم کننده و جالب باقی می ماند، همچنین شما هر جلسه را با اعتماد به نفس بیشتری نسبت به مهارت های جدید خود ترک می کنید. این کلاس ها باعث ایجاد انگیزه، علاقه و افزایش مهارت های دفاع شخصی در زنان می شود.

7 مزیت کیک بوکسینگ زنان

ورزش کیک بوکسینگ برای سلامتی مفید می باشد. همانند اکثر ورزش ها، در حین ضربه و لگد زدن، تعریق بسیاری خواهید داشت اما مزایای این نوع تناسب اندام فراتر از تمرینات قدرتی و کاردیو می باشد. با ابن که مطالعات زیادی در این مورد نشده است، اما یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که کیک بوکسینگ قدرت بالاتنه و هوازی، تناسب اندام بی هوازی، انعطاف پذیری، سرعت و چابکی را بهبود می بخشد. به عبارت دیگر، تمام جنبه های تربیت بدنی را ارتقا می دهد.

کیک بوکسینگ می تواند ترسناک باشد. اما اجازه ندهید که شما را از آن دور کند. به محض اینکه آن را امتحان کنید، هیجان زده می شوید. صحبت در مورد فواید و یادگیری تکنیک های ضربه ای در بوکس به افراد اعتماد به نفس می دهد. بوکس فواید ذهنی و جسمی دارد، و انجام آن به طور منظم آسان و بسیار سرگرم کننده است. اگر هنوز در مورد ورزش کیک بوکسینگ بانوان متقاعد نشده اید، این هفت مزیت کیک بوکسینگ را مطالعه کنید.

مزیت کیک بوکسینگ زنان

1. این ورزش باعث سوخت و ساز تمام بدن می شود

بازوهای شما هنگام چرخش و مشت زدن و پاهای شما هنگام لگد زدن انرژی بسیاری مصرف می کنند، اما برای ایجاد نیرو و اضافه کردن قدرت به هر حرکت، کل بدن درگیر می شود. نیروی پاها از هسته بدن می آید و سپس به بازوها منتقل می شود. همچنین، بیشتر تمرینات کیک بوکسینگ شامل گرم کردن بدن یا تمرینات هوازی، که شامل حرکاتی مانند اسکوات، لانجی، situps ، pushups یا burpees می باشد. بنابراین با انجام این تمرینات، کل بدن را تمرین می دهید.

2. می توانید با خودتان تمرین کنید

در حالی که با هر مشت و لگدی تمام بدن را تمرین می دهید، می توانید سرعت و شدت تمرینات را به راحتی تغییر دهید. این بدان معنی است که هر زمان که آمادگی آن را داشتید، می توانید شدت تمرینات را بالا ببرید، سرعت خود را افزایش دهید و نیروی بیشتری در مشت و لگد خود اضافه کنید.

مربیان نیز همیشه تغییراتی را برای مبتدیان و حرفه ای ها ایجاد می کنند، که بهترین مزیت آن می باشد. بنابراین، شما می توانید سریع یا در حد نیاز آهسته پیش بروید.

تمرین کیک بوکسینگ

3. کیک بوکسینگ شامل تمرین استقامت، سرعت و قدرت همزمان می باشد

کیک بوکسینگ تمرین تک جانبه ای نیست. در هر جلسه تمرین با شدت بالا و حرکات همه جانبه، قدرت خود را بهبود می بخشید. همچنین در طی تمرین که در حال حرکت هستید، استقامت خود را نیز تقویت می کنید. به همین دلیل بسیاری از بوکسورها با طناب یا کیسه های سرعت برای ایجاد استقامت و عملکرد بهتر تمرین می کنند.

با سرعت دادن به مشت و لگدها، سرعت خود را بهبود می بخشید. سپس، برای هدایت این سرعت، قدرت شما به کار گرفته می شود. برخی فکر می کنند، که فقط از بالاتنه خود استفاده می کنند، اما اگر حرکات را به درستی انجام دهید، قدرت از قسمت پایین و هسته بدن ایجاد می شود. روی این نیرو تمرکز کنید، از پاها شروع کنید و از طریق دست ادامه دهید، و یک تمرین کامل را انجام دهید.

4. با کیک بوکسینگ قدرت بدنی خود را افزایش می دهید

مشت یا لگد زدن به کیسه ای سنگین به قدرت زیادی نیاز دارد. برای پیروزی در این تمرین سخت نیاز به عضلات سفت و قوی دارید، از جمله شانه ها، بازوها، پشت، شکم، پاها و باسن. این ورزش یک ترکیب عالی از کاردیو و حرکات قدرتی است، که باعث فرم دهی سریع شما نیز می شود.

5. با کیک بوکسینگ همزمان مغزتان هم تمرین می کند

“همه چیز مربوط به آنچه پشت چشم ها و بین گوش های شما اتفاق می افتد، می باشد.” در کیک بوکسینگ، مغز شما یاد می گیرد که به سرعت پاسخ دهد، در حالی که به مشت ها پاسخ می دهد، به رفلکس های نیز تسلط پیدا کند و ترکیبات را حفظ کند. همه چیز مربوط به آنچه پشت چشم ها و بین گوش های شما اتفاق می افتد، می باشد. هرچه از داخل قوی تر باشید، در بیرون نیز می توانید عملکرد بهتری داشته باشید.

6. می توانید آن را در هر مکانی انجام دهید

اکثر اوقات افراد برای سلامتی روانی خود به این ورزش روی می آورند. این ورزش یک عنصر فیزیکی برای مقابله با مشکلات زندگی می باشد. اکثر افرادی که کیک بوکسینگ را انتخاب کرده اند، اظهار داشتند که این ورزش استرس آن ها را کاهش می دهد.

بیشترین چیزی که از این افراد شنیده می شود این است که احساس قدرت می کنند. آن ها برای قدرت ذهنی، شادی و رهایی از اضطراب خود می جنگند. بنابراین، افراد فقط در طول تمرین احساس خوبی ندارند، بلکه بعد از آن و در طول روز و هفته نیز احساس شگفت انگیزی دارند. اگر این یک مزیت سلامتی نیست، پس چیست.

کیک بوکسینگ برای بانوان

7. کیک بوکسینگ باعث کاهش استرس می شود

کیک بوکسینگ علاوه بر فعالیت فیزیکی، جنبه دفاع شخصی نیز برای زنان دارد. بهتر است یاد بگیرید که چرا برخی حرکات را انجام می دهید و قسمت های خاصی از بدن خود را درگیر می کنید تا از آن ها در موقعیت های مناسب استفاده کنید. توانایی محافظت از خود بسیار با ارزش و مفید است و باعث می شود که اگر در موقعیت خطرناکی قرار بگیرید، دانش لازم برای کمک به خودتان داشته باشید. در ادامه با مزایا و مسائل مربوط به کیک بوکسینگ بانوان آشنا خواهید شد.

کیک بوکسینگ باعث کاهش استرس می شود​

باشگاه کیک بوکسینگ بانوان

حالا که با مزایای کیک بوکسینگ برای بانوان آشنا شده اید، شاید دوست داشته باشید این ورزش پر قدرت و هیجان انگیز را امتحان کنید. باشگاه ورزشی اسپین با برگزاری کلاس های کیک بوکسینگ بانوان این امکان را برای شما فراهم نموده است که تحت نظر مربیان حرفه ای و متخصص به یادگیری و تمرین این ورزش بپردازید.

فواید کیک بوکسینگ

تمرینات کیک بوکسینگ غیر تماسی است. تمام ضربات و مشت ها به سمت هوا یا بالشتک زده می شود. این ورزش یک تمرین کالری سوز می باشد که می تواند بین ۳۵۰ تا ۴۵۰ کالری در ساعت را کاهش دهد. ورزش های قلبی عروقی ، مانند کیک بوکسینگ می تواند به شما در کاهش چربی کمک کند.

کیک بوکسینگ همچنین می تواند به سرعت ضربان قلب را به منطقه ای که در آن تهویه قلبی عروقی بهبود می یابد افزایش دهد و بر سلامت قلب تاثیر مثبت بگذارد.

عوارض کیک بوکسینگ

هرچقدر تمرینات کیک بوکسینگ سرگرم کننده و هیجان انگیز باشد، شرکت کنندگان نیز باید مراقب باشند زیرا بسته به عوامل خاص خطر آسیب تا حدودی زیاد است. مطالعه اخیر نشان می دهد که آسیب و عوارض کیک بوکسینگ بیشتر از بوکس سنتی، هنرهای رزمی ترکیبی یا سایر ورزشهای تماسی شایع است.

کیک بوکسینگ یک ورزش تماسی است که امکان لگد زدن و مشت زدن را از حالت ایستاده فراهم می کند. قوانین مسابقه می توانند متفاوت باشند و برخی مسابقات ممکن است باعث درگیری، استفاده از زانو یا آرنج، ضربات پا و پرتاب پا شود.

آیا کیک بوکسینگ برای بانوان مناسب است؟

بله . فواید بسیاری از ورزش کیک بوکسینگ برای بانوان وحود دارد که فراتر از کاهش وزن یا خوش اندام شدن است. از بهبود سلامت روان گرفته تا افزایش اعتماد به نفس. دلایل زیادی وجود دارد که هر زنی باید حداقل یک بار کاردیو کیک بوکسینگ را امتحان کند. می توانید برای شروع یادگیری با ما در باشگاه اسپین کلاب همراه باشید.

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی