باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

ژیمناستیک برای کودکان بیش فعال

ژیمناستیک برای کودکان بیش فعال

در این مقاله مطالعه می‌کنید

امروزه مزایای ژیمناستیک برای کودکان بیش فعال به اثبات رسیده است. ژیمناستیک و ورزش های دیگر فضایی مناسب برای کودکان مبتلا به بیش فعالی و اختلال نقص توجه (ADHD) فراهم می کنند، شرایطی که طبق آمار مرکز کنترل بیماری، 5% از کودکان سن مدرسه را تحت تأثیر قرار می دهد. این اختلال، اغلب منجر به  بیش فعالی و مشکلاتی در توجه و کنترل محرک های آنی می شود. ADHD در بین پسربچه ها بیشتر از دختربچه ها شایع می باشد و میتواند تا سالهای نوجوانی و حتی بزرگسالی ادامه پیدا کند.

ثبت نام کردن کودک مبتلا به بیش فعالی در کلاس ژیمناستیک، روشی فوق العاده برای بهبود مشکلات رفتاری و تحصیلی است. در ادامه توضیح می دهیم که چگونه ژیمناستیک به کودکان مبتلا به بیش فعالی و نقص توجه کمک می کند.

 

 

بهبود مهارت های رشدی

غلت زدن و دیگر فعالیت های ژیمناستیک با مجموعه ای از مهارت های رشدی، شامل مهارت های حرکتی ظریف و درشت، توسعه ی شناختی و تفکرات ادراکی مانند زمان مناسب برای جلو رفتن، دنبال کردن، شروع و توقف بازی، به درمان بیش فعالی کمک می کنند. در ژیمناستیک این مهارت ها و مفاهیم در کودکان تقویت می شوند تا به تمرکز و جهت گیری ذهنی کودکان مبتلا بیش فعالی کمک کنند و در عین حال، آمادگی جسمانی آنها را افزایش دهند.

بهبود مهارت های رشدی

افزایش عزت نفس

هنگامی که کودکان بیش فعال در ژیمناستیک مهارت بیشتری پیدا می کنند،  ارتباط میان سختکوشی و نتیجه را بهتر درک می کنند. ورزش مداوم همچنین به آنها آموزش می دهد که چگونه روی کار خود تمرکز کنند و آن را به اتمام برساند؛ چیزی که اغلب اوقات در کلاس درس به آنها کمک می کند. این کودکان، توجه بیشتری به کلاس و تکمیل تکالیفشان دارند، چرا که متوجه شده اند سخت کوشی همیشه جواب می دهد. تمامی اینها منجر به عزت نفس بالاتر می شود.

 

تمرینات سخت ژیمناستیک باعث می شود کودکان بیش فعال انرژی زیادی در این ورزش صرف کنند و به آرامش بیشتری برسند.

 کاهش استرس و اضطراب

انرژی بیش از حد یکی از علائم ADHD می باشد. این امر اغلب اوقات موجب خستگی، اضطراب و بی قراری کودکان می شود. ژیمناستیک و دیگر انواع ورزش ها، مانند مسکن برای اضطراب عمل می کنند تا فرصتی برای آزاد سازی تنش عصبی کودکان فراهم شود. کودکان بیش فعال در انتهای هر جلسه احساس آرامش و راحتی می کنند و تمرکز آنها بهبود می یابد.

 کاهش استرس و اضطراب

تشویق به تعامل اجتماعی

کودکان مبتلا به بیش فعالی، اغلب احساس می کنند از کودکان هم سن خود جدا مانده اند. ژیمناستیک،  کودکان را تشویق می کند که با دیگران تعامل داشته باشند و در عین حال به آنها احترام به دیگران را (مانند گوش دادن به صحبت مربی یا کودک دیگر) می آموزد. بهبود مهارت های اجتماعی و معاشرت با دیگر همسالان، اعتماد به نفس کودکان را بیشتر از قبل افزایش می دهد.

تشویق به تعامل اجتماعی

مزایای ژیمناستیک برای کودکان مبتلا به  ADHD

ژیمناستیک به کودکان تمام اقشار جامعه کمک می کند که قوی باشند، تعادل خود را بهبود بخشند و اوقات خوشی داشته باشند. این فعالیت جسمانی ممکن است به طور ویژه به کودکان مبتلا به بیش فعالی کمک کند، چرا که آگاهی مورد نیاز بدن برای انجام ورزش، به افزایش تمرکز و نیز توانایی های پردازش حسی کمک می کند. مجله ی”Attitude” با محوریت کودکان بیش فعال، ژیمناستیک را در بین ورزش های برتر برای کودکان مبتلا به این شرایط معرفی کرده است.

مزایای ژیمناستیک برای کودکان مبتلا به  ADHD

تحقیقات زیادی بین ورزش های هوازی و مزایای تقویت حافظه مانند افزایش حافظه، تمرکز و عملکرد، ارتباط پیدا کرده اند. با در نظر گرفتن این موضوع، جای تعجبی ندارد که تحقیقات اخیر، اثرات مثبت فعالیت جسمانی را بر روی کودکان مبتلا به بیش فعالی کشف کرده اند. در یکی از این پژوهش ها، والدین کودکانی که در کلاسهای تربیت بدنی ثبت نام کرده اند، پیشرفت هایی در توانایی ذهنی و  توجه کودکان خود را گزارش کرده اند.

فواید قلبی عروقی

در حالیکه دانشمندان هنوز پژوهشی را در مورد رابطه ی بین ژیمناستیک و بیش فعالی کودکان ارائه نداده اند، این ورزش به طور انکار ناپذیری، با انجام فعالیت های سخت بدنی، وضعیت قلبی- عروقی بدن را بهبود می بخشد. در هر جلسه، دویدن، کشش عضلات و تاب خوردن  به کاهش اضطراب، بهبود خلق و خو و کاهش علائم بیش فعالی کودک کمک می کند.

ژیمناستیک مهارت هماهنگی حرکتی و توانایی پردازش اطلاعات را تقویت می کند.

مزایای پردازش حسی

تجهیزات و حرکات بدنی ژیمناستیک، از راه رفتن روی میله گرفته تا آویزان شدن، شبیه به تمرینات مورد استفاده در کاردرمانی می باشد. این حرکات کنترل شده سرتاپنجه پا، به بهبود مسائل پردازش حسی که در بیماری بیش فعالی شایع است، کمک می کند. معمولاً، کودکان مبتلا به این شرایط، در پردازش بسیاری از احساسات پیرامون خود و واکنش مناسب به آنها، با مشکل مواجه هستند. با این حال، ژیمناستیک به تقویت تمرکز، هماهنگی حرکتی و توانایی پردازش اطلاعات کمک می کند. در نتیجه، مزایای بسیاری را هم بر روی تشک ژیمناستیک و هم خارج از آن ارائه می دهد.

باشگاه ورزش کودکان اسپین | ژیمناستیک تخصصی | ژیمناستیک نمایشی | ایروبیک | اسکیت

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی