Masonry

  پاسخ به سوالات: ۰۹۱۲۹۱۷۱۸۵۴  

جستجوی کلمات

 

من هم شبیه مادران دیگر بیشتر وقتم را صرف رانندگی و بردن کودکانم به کلاس‌های مختلف می‌کنم و این باعث می‌شود که زمان کمتری را برای درست کردن غذا داشته باشم و از غذاهای ناسالم مانند فست فودها تغذیه کنم. پس از مشورت با مشاوران تغذیه چند تا از بارزترین اشتباهاتی را که من و دیگر مادران پرمشغله روزانه انجام می‌دهیم، برایتان آورده‌ام.

 

برنامه‌ریزی غذایی

هیچ وقت خانه را بدون این که برای وعده‌های غذایی برنامه ریزی‌ کنید، ترک نکنید. سعی کنید فهرستی از غذاهای هفتگی ترتیب دهید و تا جایی که می‌توانید از قبل آنها را تهیه و آماده کنید تا زمانی که وقت کافی برای درست کردن‌شان ندارید، تنها با گرم کردن آنها را میل کنید.

 

کم آبی بدن

شاید یک قوطی نوشابه یا یک فنجان قهوه انرژی لازم را در یک بعدازظهر خسته کننده به شما بدهد اما در نهایت به شکست می‌انجامد. به جای آن همیشه یک بطری آب به همراه داشته باشید. حتی می‌توانید با اضافه کردن کمی لیمو تازه به آن طعم دهید. چای گیاهی هم گزینه خوبی  است.

 

اسنک‌های ناسالم

زمانی که غذای کودک خود را آماده می‌کنید، مقداری از آن را به عنوان اسنک برای خود کنار بگذارید و هنگام خروج از خانه، آنها را نیز با خود حمل کنید. میوه و سبزیجات، آجیل، تخم مرغ پخته و ماست گزینه‌های خوبی هستند.

 

انتخاب نادرست غذاها

اگرچه در رستوران از یک تکه پیتزا نمی‌توان گذشت اما بهتر است به جای آن، یک ظرف سالاد، سوپ یا سبزیجات پخته شده سفارش دهید.

 

غذاهای بسته بندی و تصفیه شده

ما باید به دنبال غذاهای طبیعی بگردیم. بیشتر غذاهای بسته بندی با شکر، سدیم، مواد تثبیت کننده و نگهدارنده همراه هستند. اگر حتی یکی از مواد تشکیل دهنده غذای شما شامل این مواد است، از خوردن آن اجتناب کنید. هر چه مواد تشکیل دهنده غذا کمتر باشد، هضم آن راحت‌تر است. اگر به دنبال غذایی ساده و آماده هستید، از میوه‌ها مصرف کنید.

 

نان سفید

غذاهای سفید نسبت به دیگر مواد، ناسالم‌ترند. بنابراین سعی کنید برنج قهوه‌ای، ماکارونی و نان سبوس دار مصرف کنید.

 

گرسنگی

مصرف مواد غذایی هر 3 ساعت یک بار، قند خود را ثابت نگه می‌دارد و از پرخوری جلوگیری می‌کند.

 

کم تحرکی

بازی با کودکتان را به حساب ورزش کردن، نگذارید. اگر واقعا زمان کافی برای ورزش ندارید، زمانی که کودکتان در حال بازی است، کفش ورزشی خود را به پا کنید و کمی قدم بزنید.

 

نخوردن صبحانه

صبحانه مهمترین وعده غذایی شما است. حتی اگر زمانی که خانه را ترک می‌کنید گرسنه نیستید،  مقداری اسنک به همراه خود داشته باشید. میوه‌های تازه گزینه خوبی است.

منبع: سایت نی نی بان