باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

اسکیت گروهی برای کودکان

اهمیت ورزش های گروهی برای کودکان

در این مقاله مطالعه می‌کنید
 ورزش های تیمی در دوران کودکستان به بچه ها کمک میکند تا در آینده نظم کلاسی بیشتری در دوران مدرسه داشته باشند.

فرستادن بچه ها به ورزش هایی مانند ژیمناستیک و اسکیت و ایروبیک بعد از زمان مهد کودک تنها یک راه حل موقتی برای استراحت بیشتر والدین نیست. تحقیقات نشان میدهند رابطه مستقیمی بین فعالیت های فوق برنامه و ورش های گروهی کودکان در دوران مهد کودک و نظم مدرسه رفتن او در دوران بزرگسالی وجود دارد.

اهمیت ورزش کودکان پیش دبستانی

تحرک کودکان در طول 4 و 5 سالگی کمک زیادی به  سلامت قلب وعروق آن ها در بزرگسالی میکند.

از فواید دیگر ورزش در کودکی میتوان به رشد مغزی اشاره کرد این فعالیت به کودکان کمک مییکند تا در دوران مدرسه تمرکز بیشتری داشته باشند و بهتر در کلاس ها شرکت کنند.

هم چنین کودکانی ک از نظر مغزی سلامت عمومی خوبی دارند در آینده به انجام دادن ورزش ترغیب بیشتری پیدا میکنند.

یکی از راه های سنجش وضعیت مغزی کودکان این است که از مربی آن ها پرسیده شود که آیا وظایفی که باید انجام دهند را به خوبی در کلاس انجام میدهند یا نه.

کلاس ژیمناستیک گروهی کودکان

در این زمینه مطالعاتی تحت عنوان مطالعات طولی کبک بر رشد کودکان به وسیله تست کوهورت در 935 کودک کانادایی ایالت کبک متولد 1997 و 1998 که به طور اتفاقی انتخاب شده اند انجام شده است.

این کودکان هم در مهد کودک و هم در پایه چهارم( سن 9 و 10 سالگی) توسط پرسش از معلم  هایشان مورد بررسی قرار گرفتند.

بهترین ورزش برای تحرک بچه ها

در این مطالعه درباره فعایت موثر کودک در کلاس، رابطه کودک با دیپر بچه ها و اعتماد به نفس کودک مورد بررسی قرار گرفت. هم چنین در مورد نظم کلاسی کودک کیفیت انجام تکالیف و سر وقت انجام دادن تکالیف نیز از معلم های این کودکان سوال شد.

نقش والدین در فعالیت کودکان

در تحقیق فوق از والدین درباره شرکت کردن کودکان در برنامه های فوق برنامه مدرسه از جمله تیم های ورزشی، تیم کاراته، رقص، و هم چنین بقیه فعالیت ها مانند بازی کردن با همسالان و یا تنها بازی کردن و یا گوش دادن به موسیقی سوال شد.

برای اعتبار بیشتر کار در روند تحقیق عوامل مختلفی درباره کودکان مانند هوش عاطفی، هوش هیجانی، جنسیت، مهارت های حرکتی و شاخص توده بدنی مورد بررسی قرار گرفت. هم چنین برای توجیه بیشتر برخی از تفاوت ها شرایط خانوداگی مانند تحصیلات مادر نیز مورد مطالعه قرار گرفت.

تاثیر ورزش گروهی کودکان بر نیروی تمرکز

طبق مطالعات انجام گرفته کودکانی که تحرک و فعالیت ورزشی بیشتری در دوران کودکستان داشته اند در پایه چهارم مدرسه نظم کلاسی و تمرکز بیشتری داشته اند.

پس انجام تمرینات منظم ورزشی همراه با یک مربی آموزش دیده باعث تمرکز و کنترل نفس بیشتر در کلاس های درس میشود. ورزش های تیمی کودکان به همراه مربی های خوب میتواند بر بسیاری از توانایی ها خودکنترلی و تمرکز فرد در دوران آینده تاثیر بسزایی داشته باشد.

با این حال طبق مطالعات متوجه شدیم که کودکانی که در دوران مهد کودک نظم کلاسی و تمرکز خوبی داشتند در پایه چهارم نیز  با نظم مشخصی در ورزش های تیمی شرکت میکنند این همان چیزی است که فیزیولوژیست ها به آن میگویند تداوم تکامل مغزی به این معنا که کسی که در سنین کودکی از تمرکز خوبی برخوردار باشد میتواند به راحتی در دوره های بعدی زندگی نیز آن را حفظ کند.

البته ابن یافته ها صحت نتایج قبلی این تحقیق را مبنی بر اینکه شرکت دادن کودکان در فعالیت های فیزیکی در سنین پایین تر موجب افزایش تمرکز آن ها در سنین بزرگسالی میشود را کمی مورد سوال قرار میدهد.

کلاس های گروهی ژیمناستیک

اهمیت تمرین ژیمناستیک گروهی برای بچه ها

میتوان دریافت که بین فعالیت فیزیکی کودکان و تمرکز در سر کلاس یک رابطه دو طرفه وجود دارد. کودکانی که در دوران مهد کودک در فعالیت های فیزیکی بیشتری مانند ژیمناستیک، کلاس های رقص، و یا ورزش های تیمی شرکت میکردند در آینده در دوران مدرسه نیز تمایل بیشتری به فعالیت فیزیکی و انجام مرتب ورزش داشتند.

این به این معناست که شرکت دادن کودکان در فعالیت های ورزشی در دوران خردسالی میتواند به ساختن عادت های ورزشی و ایجاد یک سبک زندگی سالم در دوران بزرگسالی به آن ها کمک کند. در این مطالعه مشاهده شد که فعالیت های فیزیکی غیر ساختاری مانند بازی کردن با دوستان و فعالیت های غیر فیزیکی مانند موسیقی و هنر ارتباط زیادی با ورزش کردن کودکان در دوران مدرسه ندارد.

این به آن معناست که محیط های با فعالیت فیزیکی کمتر در دوران کودکی موجب کم تر شدن علاقه کودک در دوران بزرگسالی به انجام فعالیت های ورزشی میشود. از آن جا که بی تحرکی معمولا سبک زندگی سالمی نیست شرکت دادن کودکان در فعالیت های ورزشی باعث بهتر ماندن سلامت قلب و عروق فرد در آینده میشود.

البته باید توجه داشته باشیم که موفقیت های آینده و گذراندن مدرسه نیاز به سلامت مغزی و تمرکز نیز دارد. در مجموع با شرکت دادن کودکان در دوران کودکستان در ورزش های تیمی میتوان هم باعث بهتر شدن تمرکز کودک در آینده در مدرسه شد و هم به بهبود سلامت جسمی آن ها نیز کمک کرد.

باشگاه ورزش کودکان اسپین | ژیمناستیک تخصصی | ژیمناستیک نمایشی | ایروبیک | اسکیت

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی