۲ راه ساده برای افزایش قد در کودکان

0
دوران کودکی بهترین زمان برای ورزش کردن است تا کودک همانند هم سن و سالان خود رشد کرده و از داشتن رشد قدی و جسمانی باز نماند.

همه ما به عنوان والدین دوست داریم تا فرزاندانمان در آینده به افراد بالغ بلند قدی تبدیل شوند. در دنیای امروز، بسیاری از کودکان بسیار بلند تر از سنین کودکی والدین خود هستند. با این حال، درصد کمی از کودکان نیز وجود دارند که قدشان به اندازه همسالان خود نیست. والدین نگران به دنبال راه های سالمی می گردند تا از افزایش قد کودکان خود مطمئن شوند.

ورزش کردن و مواد غذایی سالمی که رشد را بیشتر می کنند گزینه هایی فوق العاده اند. زیرا در این موارد نیازی به مصرف دارو هایی نیست که مدعی افزایش رشد قدی کودکان می باشند.

راه های افزایش قد در کودکان

راه هایی برای افزایش قد کودکان

هیچ رازی برای افزایش یک شبه قد وجود ندارد. امکان دارد تبلیغاتی را در روزنامه ها یا تلویزیون دیده باشید که مدعی تسریع افزایش قد می باشند اما باور کنید اکثر آن ها دروغین هستند.

آن دارو ها در حقیقت هیچ تاثیری بر رشد انسان نخواهند گذاشت بلکه برعکس، مصرف چنین دارو های غیر تجویزی می تواند به بروز چندین عوارض جسمی منجر شود.

به همین دلیل، فرد نباید این گونه تبلیغات را جدی تلقی کند. با این حال، افزایش قد در سنین جوانی باز هم ممکن است. علاوه بر آن، دست یابی به هدف در این زمینه نیاز به تلاش و صبر دارد.

در این جا چند راهبرد ساده بیان شده که به درستی بر رشد قد کودکان تاثیر گذار هستند.

۱- رژیم غذایی متعادل

اولین قدم برای دست یابی به قد بلند مصرف یک رژیم غذایی متعادل می باشد. در صورتی که فرد واقعا خواهان یک قد مطلوب است، باید مواردی از جمله همبرگر ها، نوشابه و چیپس ها را کنار بگذارد. فرد باید یک رژیم غذایی سالم را جایگزین مواد غذایی بی ارزش کند.

رعایت برنامه غذایی مناسب، فرد را از هر جنبه قوی تر می کند. باید بشقاب خود را از انواع مواد مغذی حاوی پروتئین، کربوهیدرات (قند) و چربی پر کرد. می توان هر چیزی را به اندازه مصرف کرد اما باید از مصرف وعده های چرب یا تمام کربوهیدارت به صورت همزمان خودداری کرد. پروتئین های بدون چربی را به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم خود استفاده کنید.

این لیست از پروتئین ها باید شامل

  • گوشت تازه ماکیان (مرغ و…)
  • گوشت
  • سویا
  • ماهی
  • و محصولات لبنی

باشد.

این پروتئین های تازه به بدن در ساختن عضلات، تقویت استخوان ها و تحریک رشد کمک می کنند.

غذاهایی برای افزایش قد کودکان

سعی کنید از مصرف قند های ساده همانند کیک، نان شیرینی، پیتزا، شیرینی و نوشابه خودداری کنید. همچنین، باید مقادیر کافی از ویتامین D و کلسیم نیز مصرف شوند.

سبزیجات برگ دار سبز و محصولات لبنی منابع خوبی از کلسیم هستند.

شاید برای شما جالب باشد:

👈👈👈اهمیت تغذیه در کودکان همراه با ورزش👉👉👉

مطالعات نشان داده که روی، رشد بدن را به طور موثری تحریک می کند. بنابراین، باید سعی شود مواد غذایی سرشار از روی به برنامه غذایی روزانه خود اضافه گردند. از جمله این مواد غذایی می توان به جوانه گندم، تخم کدو، بادام زمینی، خرچنگ و کدو تنبل اشاره کرد. برای افزایش قد کودکان باید سعی شود تمامی انواع مواد غذایی را در رژیم غذایی جای داد.

۲- ورزش های افزایش قد

  •  تمرینات کششی

انجام تمرینات کششی یکی از موثر ترین راه های افزایش قد کودک می باشد. انجام ورزش های ساده ای که شامل تمرینات کششی می شوند واجب است.

یکی از تمریناتی که می توان به کودک آموزش داد این است که از او خواسته شود پشت به یک دیوار ایستاده، دستان خود را بالا برده و تا جایی که می تواند بدن خود را کشش دهد.

قدم بعدی این است که به گونه ای بر روی انگشتان پای خود بنشیند که پشت به دیوار بوده و عضلات پای او کشیده شوند. این حرکت را می توان ۱۰ بار در روز تکرار کرد.

یک تمرین کششی فوق العاده دیگر این است که کودک بر روی زمین نشسته و تا حد امکان پا های خود را باز و از هم دور کند. کودک باید با هدف لمس انگشتان پای خود از ناحیه کمر خم شده و این حرکت را ۴ بار برای هر پای خود انجام دهد. این مورد یک تمرین مفید است زیرا ستون فقرات او را کشیده و وضعیت قرار گیری بدن او را بهبود می بخشد.

بارفیکس برای افزایش قد بچه ها

آیا کودکتان تمایل به آویزان شدن از میله ها در خانه و زمین های بازی دارد؟ عالی است! تمرینات آویزان شدن در کشیده شدن و صاف کردن ستون فقرات کودک مفید می باشند. انجام تمرین بارفیکس راهی عالی برای ارتقا رشد است که یکی از اصلی ترین حرکات در ورزش ژیمناستیک تخصصی است.

به این ترتیب، کودک خود را تشویق کنید تا این کار را به صورت معمول انجام دهد.

بارفیکس مچ بر عکس (به صورتی که فشار بیشتر بر روی بازو ها وارد می شود) نیز یک تمرین افزاینده رشد است که کودک شما عاشق آن خواهد شد. اطمینان یابید که کودکتان هر روز به مدت ۱۰ دقیقه تمرین می کند.

  •  یوگا

حرکت های یوگا (تمرینات و حالات قرار گیری) مانند سوریا ناماسکار برای کمک به رشد کودکان فوق العاده اند. این حرکت به بدن امکان کشش کامل را داده و رشد قد را تحریک می کند. اطمینان یابید که کودک قبل از شروع به انجام این حرکت تمرینات تنفسی ساده را انجام داده است.

چاکراسانا نیز یک تمرین بی نظیر دیگر از تمرینات یوگا است که به کودک امکان کشش کل بدن خود را می دهد. این حرکت شامل دراز کشیدن به صورت صاف بر روی کمر و دور کردن پا ها از یکدیگر می باشد. کودک باید زانو های خود را خم کرده تا باسن او را لمس کنند.

سپس باید آرنج های خود را به گونه ای خم کند که انگشتان او به شانه هایش برسند. قدم بعدی این است که برای تشکیل یک شکل U مانند، نفس گرفته و بدن خود را به سمت بالا فشار داده و تا مدتی که می تواند در این حالت بماند.

  •  طناب زنی

طناب زنی فعالیتی است که بسیاری از کودکان آن را دوست دارند. این فعالیت می تواند به عنوان یک ورزش افزاینده رشد کودک استفاده شود. همزمان با اینکه او به بالا می پرد، بدنش کشیده شده و به همین دلیل با انجام این حرکت چندین سانتی متر رشد می کند.

  • شنا کردن

این مورد نیز یک ورزش فوق العاده دیگر است که سبب افزایش قد کودک می شود. این ورزش به او کمک می کند تا تمامی بدن خود را ورزش داده و به او سلامت و قدرت می بخشد.

  •  وزنه های مچ پا

این موارد نیز یک روش موثر دیگر برای افزایش قد کودک می باشند. هدف اصلی این ورزش کشیدن ناحیه پایینی بدن می باشد.

در این روش، غضروف بین زانو های کودک کشیده شده و قد او را افزایش خواهد داد. اطمینان یابید که از وزنه های کوچک استفاده شده و با بزرگ تر شدن کودک آن ها افزایش می یابند.

دویدن برای بلند تر شدن کودکان

  • دویدن آهسته

مزایای دویدن آهسته حتی برای بزرگسالان نیز انتهایی ندارند. برای افزایش قد کودک، باید او را به دویدن آهسته در هر روز تشویق کرده و در این کار همراهی کرد تا به تجربه ای لذت بخش تر برای او تبدیل شود.

با انجام این ۸ تمرین، می توان قد کودک را افزایش داده و به او کمک کرد تا با فعالیت جسمانی بیشتر چشم اندازی سالم تر از زندگی داشته باشد.

باشگاه ژیمناستیک کودکان اسپین | ژیمناستیک تخصصی | ژیمناستیک ریتمیک | ایروبیک | اسکیت

🚗 آدرس : خیابان ولیعصر | بالاتر از زعفرانیه | خیابان یکتا | نبش فهمیده

☎️ شماره تماس شعبه : ۲۲۷۵۹۶۸۱

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید. پاسخ شما بزودی از طریق  ایمیل به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال قبلی ، کد رهگیری خود که از طریق ای میل برای شما ارسال شده را در این قسمت وارد کنید تا پاسخ را مشاهده فرمائید
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید.
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر ژینوس چهارشنبه ۸ اسفند ۹۷( 2 ماه پیش) مشاهده پرسش
    سلام فرزند دختر سه ساله اى دارم كه ميخوام به كلاس ژيمناستيك بفرستمش ايا ژيمناستيك باعث كوتاهى قد كودك ميشه؟
    1. تصویر کاربر مربی اسپین چهارشنبه ۸ اسفند ۹۷( 2 ماه پیش)

      سلام

      خیر این باور که ژیمناستیک باعث کوتاه شدن قد می شود، تقریبا دیگر کاربردی ندارد زیرا برخی از حرکات مانند حرکات کششی و بارفیکس می تواند باعث قد بلند تر شدن کودک شما شود.

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر