باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

خرید لباس ژیمناستیک

راهنمای خرید لباس ژیمناستیک دخترانه (لئوتارد)

در این مقاله مطالعه می‌کنید
لباس ژیمناستیک بخشی ضروری از کمد لباس یک ژیمناست کار دختر می باشند. با تنوع گسترده رنگ و پارچه این لباس ها، امکان سردر گم شدن در هنگام خرید بسیار است. 

با این حال، در نظر گرفتن اندازه، نام تجاری، شکل، برش، پارچه، آستین ها، ابعاد بدنی ژیمناست، مسابقه ای بودن یا تمرینی بودن لباس و همچنین ترجیح شخصی فرد ژیمناست برای اطمینان از پوشیدن شدن این لباس در آینده اهمیت دارد. برای کمک به انجام این مورد، ما یک راهنمای خرید لباس ژیمناستیک دخترانه تهیه کرده ایم که جهت کمک به شما در خرید لئوتارد مناسب برای ژیمناست هایتان طراحی شده است.

اندازه مناسب برای لباس ژیمناستیک دخترانه

در رابطه با اندازه لباس ژیمناستیک کودکان باید گفت که، در صورتی که از مربیان یا مادران دختران ژیمناست درباره چگونگی اندازه یک لئوتارد پرسیده شود، احتمالا پاسخ های متفاوتی دریافت خواهد شد. یکی از مهم ترین جنبه های مناسب بودن اندازه یک لئوتارد به خود ژیمناست بستگی دارد.

در صورتی که لباس ژیمناستیک بیش از حد تنگ یا ناراحت باشد سبب حواس پرتی ژیمناست شده و از طرفی در صورتی که گشاد بودن بیش از حد می تواند خطرناک باشد زیرا ممکن است به وسایل گیر کند. علاوه بر آن، لئوتاردی که بیش از اندازه بزرگ است در نواحی پهلو یا کمر جمع می شود که شکل آن را بسیار زشت کرده و ناخوشایند می باشد. همچنین، در هنگام انتخاب یک لئو با اندازه مناسب، باید توجه داشت که این لباس برای تمرین کردن خریده می شود یا جهت انجام مسابقات.

انتخاب اندازه مناسب لباس ژیمناستیک اهمیت دارد زیرا برای هر نوع لئوتارد موارد مورد نیاز متفاوتی وجود دارند.

اندازه لئوتارد های تمرینی

در صورت خرید یک لئوتارد برای جلسات تمرینی ژیمناستیک، می توان لئوتاردی را خریداری کرد که مقدار کمی فضای آزاد داشته باشد. لئوتارد باید در شانه ها و نیم تنه بالا به خوبی اندازه بوده اما در نواحی باسن مقداری آزاد باشد. برای مثال: در صورتی که یک ژیمناست این لئوتارد را به تن کند، می توان مقداری از پارچه لباس را در زیر ناحیه باسن در دست گرفته و مقداری فضا در آن ناحیه موجود می باشد.

اما لئوتارد های مخصوص مسابقه نباید فضای خالی زیادی داشته باشند.

اندازه لباس ژیمناستیک مسابقه ای

هنگامی که برای دختر خود یک لباس ژیمناستیک مسابقه ای می خرید، این لباس باید مانند یک پوست دوم اندازه او باشد. ضروری است که لئوتارد های مسابقه ای ای اندازه مناسبی داشته باشند تا داوران و مربیان بتوانند حجم و حدود عضلات را مشاهده کنند.

آستین های لئوتارد نباید بیش از حد دراز بوده و ناحیه باسن باید به خوبی اندازه باشد. در نظر داشتن این مورد ضروری است که این نوع از لئوتارد ها باید مانند یک پوست دوم برای فرد اندازه باشند اما او نباید احساس محدود شدن کند. در صورتی که یک لئوتارد محدود کننده باشد می تواند در حرکات یک ژیمناست تداخل ایجاد کرده و سبب ایجاد صحنه ای شرم آور شود که در آن قسمتی از نواحی خصوصی بدن آشکار می شود.

لباس ژیمناستیک

چگونگی انتخاب اندازه مناسب لئوتارد

انتخاب اندازه مناسب لئوتارد برای ژیمناست تا زمانی که انجام نشده است کاری دلهره آور باشد. در این جا، نکاتی در مورد کمک به انتخاب اندازه مناسب لئوتارد بیان شده است که حتی در صورت عدم امکان پوشیدن لباس قبل از خریدن آن به فرد کمک می کند.

قبل از خرید یک لئوتارد از طریق اینترنت، باید اندازه موارد زیر را داشته باشید:

  • قفسه سینه
  • دور کمر
  • باسن
  • درز (درزتویی یا دستکش)
  • قطر بدن

اغلب مربیان، تولید کنندگان لئوتارد و والدین با تجربه به شما خواهند گفت که قطر بدن مهم ترین معیار در انتخاب یک لئوتارد مناسب است. اما، در اینجا تمامی معیار ها توضیح داده می شوند تا از انتخاب اندازه لئوتارد با اندازه درست از هر جدول اندازه گیری، اطمینان بدست آید.

لباس ژیمناستیک

اندازه گیری دور سینه

جهت بدست آوردن اندازه گیری درست قفسه سینه، باید به ژیمناست گفته شود تا دست های خود را به سمت اطراف و بیرون از بدن قرار داده، یک نفس عمیق کشیده و در همان حالت بماند. در حالی که او هنوز نفس خود را حبس کرده است، باید دور تا دور قفسه سینه او را (از زیر بغل) اندازه گرفت.

اندازه گیری دور کمر

اندازه گیری دور کمر آسان است زیرا در آن مقدار طبیعی دور کمر ژیمناست اندازه گیری می شود. در این مورد باید دور تا دور بدن را اندازه گرفته و اطمینان یافت که باسن به جای دور کمر اندازه گرفته نشود.

اندازه گیری باسن

برای اندازه گیری باسن ژیمناست، باید پر ترین قسمت باسن را در نظر گرفته و سپس از آن جا دور تا دور باسن را اندازه گرفت. ضروری است تا از در نظر گرفتن پر ترین قسمت باسن اطمینان حاصل شود، زیرا در غیر اینصورت باسن ژیمناست از لئوتارد بیرون خواهد آمد.

اندازه گیری قطر بدن

اندازه گیری قطر بدن، اندازه گیری نیم تنه بالایی نیز نامیده می شود. همانگونه که گفته شد، اندازه گیری قطر بدن معمولا مهم ترین معیار برای دستیابی به بهترین اندازه لئوتارد است. در واقع، در صورتی که قرار باشد تنها یک اندازه گیری صورت گیرد، باید قطر بدن باشد.

برای بدست آوردن این مورد، باید مرکز یک شانه ژیمناست را پیدا کرده و نوار اندازه گیری را در انجا نگه دارید. سپس نوار اندازه گیری را به محل انشعاب پا ها برده (ناحیه بین دو پا) و آن را به همان شانه برگردانید. برای اطمینان از درست بودن اندازه گیری باید مطمئن شد که نوار اندازه گیری به درستی در ناحیه انشعاب دو پا قرار گرفته است.

جدول اندازه لئوتارد ژیمناستیک

در هنگام خرید یک لئوتارد از طریق اینترنت، در نظر داشتن این نکته ضروری است که یک جدول اندازه گیری جهانی وجود ندارد. در واقع، جدول های اندازه گیری می توانند بسته به شرکت تولید کننده کاملا متفاوت باشند. به همین دلیل است که دانستن اندازه ابعاد بدنی ژیمناست اهمیت دارد.

در صورتی که تولید کننده اندازه گیری قطر بدن را بر اساس جدول اندازه های خود ارائه کند، می توان با پیروی از توصیه های اندازه قطر بدن به مناسب ترین اندازه لئوتارد دست یافت. در صورتی که دختر شما در بین اندازه های پیشنهادی قطر بدنی قرار دارد، می توانید با خیال راحت اندازه بزرگ تر را انتخاب کرده و یک لئوتارد با اندازه مناسب داشته باشید.

سفارش لباس ژیمناستیک دخترانه

شما می توانید با کلیک بر روی لینک زیر، لباس ژیمناستیک دخترانه با بهترین کیفیت و بیشترین تنوع از فروشگاه اسپین به صورت آنلاین خریداری کنید و از خرید خود اطمینان خاطر داشته باشید.

خرید لباس ژیمناستیک دخترانه

تفاوت بین مدل لئوتارد های تمرینی و مسابقه ای

حال که صحبت از لئوتارد های تمرینی و مسابقه ای می باشد، وقت مناسبی است که درباره تفاوت این دو نیز بحث شود. لئوتارد های تمرینی می توانند هر گونه الگو یا رنگی که بتوان تصور کرد داشته باشند. این لئوتارد ها انواع آستین های متفاوتی داشته و حتی می توانند مقداری بزرگ نیز باشند. با این حال، لئوتارد های مسابقه ای ای کاملا متفاوت هستند.

به طور کلی، لئوتارد های مسابقات ژیمناستیک بسیار درخشان بوده و رنگ هایی ساده یا یکپارچه دارند. از نظر برخی مربیان و باشگاه های ورزشی، هر چه یک لباس ژیمناستیک مسابقه ای پر زرق و برق تر و تزیینی تر باشد بهتر است.

انواع آستین ها

لئوتارد های ژیمناستیک به طور کلی 3 نوع آستین دارند که عبارتند از: بدون آستین، آستین سه ربع و آستین بلند

در پایین مزایا و معایب هر کدام از انواع آستین بیان می شود.

مزایا و معایب لئوتارد های بدون آستین

  • امکان تعریق را فراهم می کنند.
  • ژیمناست را در هوای سرد گرم نگه نمی دارند.
  • معمولا برای مسابقات ترجیح داده نمی شوند.

لئوتارد های دارای آستین سه ربع

  • برای هوای سرد بسیار مناسب هستند.
  • مزایای هر دوی لئوتارد های بدون آستین و آستین بلند را در بر می گیرند.
  • می توان آن ها را در مسابقات پوشید.

لئوتارد های آستین بلند

  • ژیمناست را در هوای سرد گرم نگه می دارند.
  • برخی ژیمناست ها، آن ها را بسیار ناراحت کننده می یابند.

مدل کمر لباس ژیمناستیک

هنگامی که نوبت به انتخاب مدل کمر لئوتارد می رسد نیز گزینه های بسیاری برای انتخاب کردن وجود دارند. محبوب ترین مدل های کمر لئوتارد ها شامل موارد زیر می شوند:

  • Racer
  • Tank
  • Cami straps (دارای بند هایی که از یک طرف به طرف دیگر می روند)

لباس ژیمناستیک Cami straps

  • Key-hole (دارای سوراخ در کمر)

لباس ژیمناستیک Key-hole

  • Wide open (مقدار زیادی از ناحیه کمر بدون پوشش است)

هر کدام از این انواع لئوتارد ها مزایا و معایب خود را به همراه دارند. با این حال، این تغییرات به میزان اندازه آستین قابل توجه نیست. از آنجایی که تغییرات در مدل کمر لئوتارد ها بسیار نامحسوس است، اغلب ژیمناست ها انواعی از لئوتارد ها با مدل کمر متفاوت در مجموعه لئوتارد های خود دارند.

با این حال، در هنگام انتخاب یک لباس ژیمناستیک باید لباس زیری را که ژیمناست در زیر آن خواهد پوشید، در نظر گرفت. با استفاده کردن از انواع wide open، cami و keyhole فرد نگران پوشاندن سوتین خود خواهد بود. اغلب سوتین ها به آسانی در زیر لئوتارد های دارای مدل tank مخفی می شوند.

انواع پارچه های لباس ژیمناستیک دخترانه

در صورتی که قبلا لئوتارد خریده باشید، می دانید که لئوتارد هایی با انواع فراوانی پارچه وجود دارند. بسیاری از ژیمناست ها به دلیل نوع بدن خود یا راحتی، یک نوع پارچه را به دیگری ترجیح می دهند. در زیر محبوب ترین پارچه ها آورده شده و مزایا و معایب هر کدام توضیح داده شده است.

مزایا و معایب پارچه متالیک

بسیاری از ژیمناست ها و خریداران به سمت لئوتارد های دارای پارچه متالیک جذب می شوند زیرا این لباس ها روشن و درخشان هستند. با این حال، این نوع پارچه موارد چندانی برای ارائه ندارد و این یعنی برخی ژیمناست ها در آن احساس ناراحتی می کنند.

برای نمونه ممکن است ژیمناست های دارای شانه های پهن، تنگی یک لئوتارد متالیک را در اطراف شانه ها و نیم تنه بالایی خود نپسندند. علاوه بر این، افزایش اندازه لئوتارد متالیک، این مشکل را برطرف نمی سازد.

پارچه متالیک

مزایا و معایب پارچه لیکرا

یکی دیگر از جنس های لئوتارد لیکرا می باشد. لیکرا بسیار کشی بوده و بدون اینکه حالت افتاده داشته باشد، فضای بسیاری را فراهم می کند. این جنس لئوتارد مخصوصا در بین ژیمناست هایی محبوب است که مشکلات حسی داشته یا تمایلی به جنس های تنگ و خارش آور ندارند. یک نقطه ضعف لئوتارد های لیکرا این است که به دلیل عدم توانایی اتصال سنگ های تزئینی، تکه دوزی، فویل و دیگر تزئینات به عنوان لئوتارد مسابقه ای انتخاب نمی شوند.

پارچه لیکرا

مزایا و معایب پارچه نایلون/اسپاندکس

جنس نایلون/اسپاندکس نیز یک جنس محبوب از لئوتارد ها می باشد. در واقع، این جنس یک گزینه متوسط و مناسب بین لئوتارد های متالیک تنگ و خارش آور و لئوتارد های لیکرا می باشد. با اینکه لئوتارد های نایلون/اسپاندکس معمولا تزئینات زیادی بر روی خود ندارند اما در رنگ ها و طرح های مختلف ارائه می شوند.

پارچه نایلون/اسپاندکس

مزایا و معایب جنس مخمل یا نمد کلاهی

با اینکه این لئوتارد ها به اندازه اواخر دهه 80 و 90 میلادی محبوب نیستند اما جنس مخمل یا نمد کلاهی هنوز یک گزینه محبوب برای لئوتارد ها می باشد.دیکی از دلایلی که این جنس لئوتارد به شدت محبوب است این است که بسیار راحت می باشد. همچنین، مخمل و نمد کلاهی پایداری خوبی دارند. تنها مشکل این دو مورد این است که دختران با کمترین تحرک، احساس گرما و تعریق می کنند.

نکات شستن و خشک کردن لئوتارد ها

اغلب افراد خواهند گفت که باید تمامی لئوتارد های ژیمناستیک را با دست شسته و خشک کرد. با این که این گفته درباره لئوتارد های مسابقه ای و دارای تزئینات بسیار، عالی است اما برای لئوتارد هایی با جنس مخمل، نایلون/اسپاندکس و لیکرا ضرورت چندانی ندارد. در عوض، تمامی لئوتارد های خود را با یکدیگر به وسیله آب سرد و سرعت پایین بشویید. سپس، آن ها را با درجه ای پایین در رخت خشک کن، خشک کنید.

طریقه پوشیدن لباس ژیمناستیک دخترانه

لباس های ژیمناستیک به دلیل اینکه حالت مایو دارند و هیچ دکمه و زیپی ندارند باید از بالا یعنی از قسمت بالای لباس پوشیده شوند و هنگام عوض کردن لباس هم از بالا عوض کنند.

بهترین مارک های لباس ژیمناستیک دخترانه

حال که می دانید اندازه های پیشنهادی لئوتارد ها می توانند از یک تولید کننده تا تولید کننده دیگر کاملا متفاوت باشند، وقت آن رسیده است تا بهترین تولید کنندگان لئوتارد را در بازار امروز به شما معرفی کنیم.

GK

بدون شک، GK مشهورترین نام تجاری در بین لئوتارد ها می باشد. این نام تجاری به حدی محبوب است که حتی افرادی که هیچ اطلاعاتی در مورد ژیمناستیک ندارند این نوع لئوتارد ها را می شناسند.

یکی از دلایلی که لئوتارد های GK به طور گسترده ای شناخته شده هستند این است که به طور اختصاصی به انجمن ژیمناستیک آمریکا تعلق دارند. همچنین، GK یک برنامه ارسال کالا دارد که به دارندگان فروشگاه ها امکان خرید لئوتارد های GK را می دهد. این همان دلیلی است که این لئوتارد ها در فروشگاه های ورزشی سرتاسر کشور وجود دارند.

علاوه بر آن، GK طیفی وسیع از طرح ها و جنس های لئوتارد را تولید کرده و به همین دلیل همه افراد را به خود جذب می کند. احتمال دارد، در یک دیدار ژیمناستیک بیش از 90 درصد تیم ها لئوتارد های مسابقه ای GK را به تن داشته باشند.

آلفا فاکتور

لئوتارد های آلفا فاکتور در همه جا بین ژیمناست ها محبوب هستند. این لئوتارد ها، کاملا خوش ساخت بوده و در اندازه ها، رنگ ها و طرح های متنوع وجود دارند.

طرح های اسنو فلیک

طرح های اسنو فلیک لئوتارد هایی با قیمت متوسط هستند که بسیاری از دختران به آن ها علاقه دارند. این موارد، لئوتارد هایی عالی را با قیمتی مناسب و بسیار کمتر از GK یا آلفا فاکتور ارائه می دهند. محبوبیت طرح های اسنو فلیک به دلیل قیمت ها و فروش آن ها افزایش یافته است.

این شرکت به صورت مرتب حراجی های مختلف و شگفت انگیز برگذار کرده و حتی کیف های دستی نیز ارائه می کند که به فرد امکان داشتن یک لئوتارد با کمترین قیمت را می دهد. می توان این لئوتارد ها را به آسانی از وبسایت این شرکت سفارش داد.

لئوتارد های TumbleWear

یکی دیگر از شرکت های محبوب و کوچک تولید کننده لئوتارد TumbleWear می باشد. این شرکت هر دوی لئوتارد های آستین بلند و کوتاه را در رنگ ها و اندازه های مختلف ارائه می دهد. ژیمناست ها می توانند لئوتارد های آستین بلند یا بدون آستین تمرینی را انتخاب کرده و حتی یک لئوتارد سفارشی را نیز از این شرکت درخواست دهند.

لئوتارد های FlipFlop

ممکن است تا به حال نام این لئوتارد ها را نشنیده باشید اما بهتر است که بدانید. این فروشگاه اینترنتی در فروش لئوتارد های لیکرا و ارزانی تخصص دارد که برای تمرین کردن بسیار مناسب می باشند. تمامی لئوتارد ها به صورت خانگی تولید شده و در رنگ ها و اندازه های مختلف موجود می باشند. در واقع، می توان از طریق این فروشگاه هر طرح دلخواهی را بر روی لباس ژیمناستیک خود سفارش داد.

یونی تارد- مناسب برای پسر ها و دختر های جوان تر

اخیرا، نمی توان بدون اشاره به یونی تارد ها در مورد لئوتارد ها صحبت کرد. یونی تارد ها توسط ژیمناست های مرد پوشیده شده و برای دختران جوان تر نیز مناسب می باشند.

یونی تارد یک لئوتارد یکپارچه است که شامل طرح یک تاپ بدون آستین و یک شلوارک تا نصف ران می باشد. در هنگام خرید یک یونی تارد، باید از داشتن اندازه ابعاد بدنی مطمئن بوده و یونی تاردی را انتخاب کرد که به خوبی بر جدول اندازه های شرکت تطبیق دارد.

حالا که تمامی موارد را در ارتباط با خرید یک لئوتارد ژیمناستیک می دانید. با این اطلاعات، شما و فرد ژیمناست می توانید برای خرید لئوتاردی آماده باشید که ظاهر، احساس و اندازه مناسبی داشته و از پایداری بالایی برخوردار است.

کودکان نوپا در کلاس ژیمناستیک چه لباسی می پوشند؟

دخترها

دختربچه‌های نوپا نیز معمولاً در کلاس‌های ژیمیناستیک خود لئوتارد می‌پوشند. وقتی می‌خواهید برای کودک نوپای خود لئوتارد انتخاب کنید، باید به لباس زیر آن هم توجه کنید. به عنوان مثال، اگر کودکتان زیر 2 سال است، باید توجه کنید لباس زیر یا پوشک او بیرون نیفتد. برای این کار یونیتارد (یک نیم‌تنه-شلوارک، مانند تصویر، که به آن بایک‌تارد یا لباس دوچرخه‌سواری می‌گویند)، می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. درغیر این صورت می توانید یک لباس معمولی برایشان تهیه کنید.

لباس ژیمناستیک دختر بچه ها

مدل موها دختربچه ها

شما باید موهای دختر بچه ها را طوری جمع کنید که در صورت آنها نریزد. برای این منظور، شما می‌توانید موهای آنها را به صورت دم اسبی، گوجه‌ای، بافت، یا هر مدل موی دیگری ببندید، تا آنها را اذیت نکند.

پسرها

پسربچه ها بهتر است برای ژیمیناستیک از یک لباس راحت استفاده کنند. ترجیحاً نباید برای آنها از لباس‌های زیپ‌دار و سگک‌دار که باعث اذیت شدن آنها می‌شود، تهیه کنید.

لباس ژیمناستیک پسر بچه ها

موارد دیگری که باید به آنها توجه کنید:

  • پای برهنه: همه ژیمیناست‌ها باید به صورت پابرهنه تمرین کنند. پوشیدن جوراب می‌تواند باعث زمین خوردن یا لغزش آنها شود.
  • عینک: اگر ژیمیناست شما عینک می‌زند، مطمئن شوید که عینک از چشم او نمی‌افتد. بعضی از عینک‌ها مخصوص ورزش هستند. بعضی از عینک‌ها را می‌توانید با روش های مختلف فیکس کنید.
  • مو: پسرها هم اگر موهای بلندی دارند، باید موهایشان را به صورت دم اسبی، گوجه‌ای یا بافت ببندند، تا موهایشان جلوی چشمشان را نگیرد. ریزش مو در چشم آنها، می‌تواند جلوی دید آنها را گرفته، و به آنها آسیب برساند.

باشگاه ورزشی کودکان اسپین | ژیمناستیک تخصصی | ژیمناستیک ریتمیک | ایروبیک | تغذیه کودکان

 

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی