باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

ژیمناستیک هنری و ژیمناستیک ریتمیک

فرق ژیمناستیک هنری با ژیمناستیک ریتمیک چیست؟

در این مقاله مطالعه می‌کنید

برای بسیاری از افراد، ژیمناستیک فقط یک رشته ورزشی واحد است! اما برای کسانی که می دانند ژیمناستیک هنری و ریتمیک، دو نوع رشته ورزشی مجزا هستند، اشتباه گرفتن آنها با یکدیگر خطای فاحشی محسوب می شود. شما، با طرفداران هر کدام از این رشته ها که صحبت کنید، احتمالاً داستان طولانی یا بحث داغی در مورد برتری رشته آنها و دلیل آن خواهید شنید. برای کمک به جانبداری در بحث فرق ژیمناستیک هنری با ژیمناستیک ریتمیک، ما برای شما تعاریف و مزایا و معایب هر دو نوع ژیمناستیک را فراهم کرده ایم.

فرق ژیمناستیک هنری با ژیمناستیک ریتمیک

ژیمناستیک هنری

ژیمناستیک هنری، در دو گروه مردان و زنان انجام می شود و اساساً تمرکز آن بر روی چابکی، تعادل و قدرت می باشد. یک ژیمناست هنری، در طول مسابقه، در رویدادهای بسیاری رقابت می کند و در مسابقات، می تواند در هر چهار رویداد شرکت کند. مردان در حرکات زمینی، اسب پومل، حلقه های ثابت، خرک، میله های موازی و میله های افقی با هم رقابت می کنند.

ژیمناست های هنری زن نیز در حرکات زمینی، میله های غیر هم سطح، میله های تعادل و خرک با یکدیگر به رقابت می پردازند. تنها رویدادی که در این نوع ژیمناستیک، با موسیقی هماهنگ می شود، حرکات زمینی است. ژیمناستیک هنری، یکی از معروفترین و مدرن ترین ورزش ها برای زنان است که شاید نسبت به ورزش های المپیکی دیگر، بیشتر متحمل تغییرات شده است.

ژیمناستیک هنری

ژیمناست ها، با ترکیب هیجان انگیزی از جسارت و ظرافت، حرکات چالش برانگیزی را روی چهار دستگاه خرک، میله های غیر هم سطح، میله تعادل و زمین انجام می دهند و روی چابکی، هنروری، انعطاف پذیری، قدرت و سبک تأکید زیادی دارند. ژیمناست ها، بر اساس سختی اجرا و با در نظر گرفتن مؤلفه هایی همچون ارتفاع و فاصله از دستگاه، داوری می شوند و موظفند قدرت، انعطاف پذیری، تعادل و هنروری خود را به نمایش بگذارند.

ژیمناستیک ریتمیک

 ژیمناستیک ریتمیک

ژیمناستیک ریتمیک فقط مخصوص زنان است. فرق ژیمناستیک هنری با ژیمناستیک ریتمیک در این است که، ژیمناستیک هنری در یکی از 4 رویداد فهرست شده در بالا یا در تمام آنها رقابت می کنند، اما ژیمناست های ریتمیک، حرکات خود را فقط روی زمین اجرا می کنند. ژیمناست های هنری، حرکات زمینی نیز انجام می دهند اما در اجرای خود از هیچ نوع دستگاه خاصی استفاده نمی کنند. در عوض، ژیمناست های ریتمیک در اجرای خود، از دستگاههای مختلفی استفاده می کنند. تمام اجراهای ژیمناستیک ریتمیک، هماهنگ با موسیقی انجام می شوند و می توانند شامل استفاده از روبان، چوبدستی، توپ، حلقه یا طناب باشند.

👈🏻همه نکاتی که باید درباره ژیمناستیک ریتمیک بدانید👉🏻

ژیمناست ها می توانند هر سال در رویدادهای زیادی شرکت کنند. وقتی تیم وارد زمین ژیمناستیک می شود، نمی تواند بیشتر از دو وسیله روی زمین داشته باشد. گرچه، قوانین بازی به ژیمناست ها این اجازه را می دهد تا هر زمانی که می خواهند وسایل خود را با وسایل هم تیمی شان تعویض کنند، بنابراین شما می توانید مشاهده کنید که یک ژیمناستیک در یک رویداد از دو نوع دستگاه مختلف استفاده می کند. ژیمناست های ریتمیک روی هماهنگی چشم و دست، انعطاف پذیری، زیبایی و رقص تمرکز می کنند. جالب است که بدانید تیم های ژیمناستیک ریتمیک مردان نیز وجود دارند، اما شناخته شده نیستند و در حال حاضر نمی توانند در هیچ مسابقاتی از المپیک رقابت کنند.

ژیمناستیک ریتمیک

رقابت بین ژیمناست‌های هنری و ژیمناست‌های ریتمیک

تفاوت دیگر بین ژیمناست های هنری و ریتمیک در نحوه رقابت آنهاست. هر دو ژیمناست می توانند در رویدادهای تیمی شرکت کنند، اما رقابت های آنها تفاوت زیادی با هم دارند.

در ژیمناستیک هنری، ژیمناست ها به صورت انفرادی در چهار رویداد رقابت می کنند و سپس امتیازات آنها با امتیازات تمام تیم جمع بندی می شود. در ژیمناستیک ریتمیک، ژیمناست ها به صورت تیمی به رقابت می پردازند. اغلب اوقات، تمام تیم ژیمناستیک که معمولاً 5 نفره می باشد، روی زمین به عنوان یک واحد منسجم رقابت خواهند کرد. تیم ژیمناستیک ریتیک، براساس زیبایی حرکات و هماهنگی با یکدیگر داوری می شود.

ژیمناستیک نیز مانند دیگر ورزش ها فواید بسیاری برای سلامتی دارد. در این مقاله به 10 مورد از فواید ژیمناستیک برای کودکان اشاره می کنیم.

ژیمناستیک هنری بهتر است یا ژیمناستیک ریتمیک؟

هیچ راه مطمئنی برای تشخیص برتری هر یک از این رشته ها بر دیگری وجود ندارد. این کاملاً یک انتخاب شخصی است. برای مثال، هیچ دلیلی وجود ندارد که مردم بسکتبال را بیشتر از بیسبال دوست داشته باشند، اما در واقع همینطور است.

با توجه به آنچه گفته شد، بسیاری از افراد معتقدند که ژیمناستیک هنری نسبت به ژیمناستیک ریتمیک هیجان انگیزتر است. ژیمناستیک هنری نسبت به ژیمناستیک ریتمیک، به حرکات آکروباتیک نزدیک تر است و می تواند تماشاگران را با پاس های چرخشی دشوار و پرش از روی میله های غیر همسطح متحیر کند. گرچه، ژیمناستیک ریتمیک برای افرادی که به باله علاقه دارند، جذابیت بیشتری دارد. هنروری و رقص آرایی موجود در ژیمناستیک ریتمیک زنان، واقعاً چیزی است که هر فردی حداقل یک بار باید آن را تجربه کند.

کدام رشته ژیمناستیک برایم مناسب است؟

وقتی ژیمناستی سعی می کند که بین ژیمناستیک هنری و ژیمناستیک ریتمیک یکی را انتخاب کند، چندین نکته را باید در نظر بگیرد. نکته ی اول این است که موفق ترین ژیمناست های هنری، بسیار قوی و نیرومند هستند. قدرت و نیرو، لازمه ی پیشروی بر روی خرک و پاس های چرخشی دشوار بر روی زمین می باشد. ژیمناستهایی که انعطاف پذیری و ظرافت بیشتری دارند، ممکن است در ژیمناستیک ریتمیک که تمرکز اولیه آن مانند باله روی چالاکی است، بهتر عمل کنند.

ژیمناستیک 180 درجه

از آن جا که مردان مجاز به بازی در ژیمناستیک ریتمیک نیستند، ژیمناست های مرد، باید روی ژیمناستیک هنری تمرکز کنند. در صورتی که ژیمناستیک ریتمیک مردان توسط کمیته بین المللی المپیک تصویب شود و به مسابقات المپیک راه پیدا کند، ژیمناست های هنری مرد می توانند به راحتی برای رقابت در مسابقات آماده شوند.
حالا که با تفاوت های اساسی میان ژیمناستیک هنری و ریتمیک آشنا شدید، می توانید تصمیم بگیرید که کدام یک برای شما مناسب تر است. به یاد داشته باشید که هر کدام از این نوع ژیمناستیک ها، اجراهای متفاوتی را ارائه می دهند و مطمئنا طرفداران خاص خود را دارند.

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی