باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

ورزش باراسل و فواید آن

ورزش باراسل چیست؟ مزایای عالی آن!

در این مقاله مطالعه می‌کنید

آیا آسیب دیده اید یا زانوهایتان درد می کند؟ اگر به دنبال ورزشی هستید که مفاصلتان را به خطر نیندازد یا می خواهید با خیال راحت به فرم دلخواهتان برگردید، ورزش باراسل یک ورزش عالی برای شما است. در اینجا دلایل مناسب بودن این ورزش برای همه را بیان می کنیم.

باراسل چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، باراسل نوعی ورزش تناسب اندام است که روی زمین انجام می شود و از رقص باله الهام گرفته شده است. این ورزش، ترکیبی از پیلاتس، یوگا، تمرینات قدرتی و حرکات باله بوده و مانند ورزش باله، در گذشته ای نه چندان دور (در دهه 1950) ظهور کرد، زیرا باراسل تمرینی عالی برای بهبود تکنیک رقصندگان بود. بنابراین، احتمالا از ابتدای بوجود آمدن باله، یا حداقل از قرن هفدهم که تکنیک های باله پیچیده و پیچیده تر شد، وجود داشته است.

در سال 1953 بوریس کنیاسف روسی، رقصنده و استاد باله فرانسوی ، ورزش باراسل “barre au sol” (در فرانسوی به معنای باله ی زمینی) را بنیان نهاد. او مشکلی داشت: نتوانست میله بارهای باله که می بایست به دیوار متصل باشند را به موقع برای راه اندازی مدرسه باله خود در سوئیس آماده کند. بنابراین تصمیم گرفت که مجموعه ای از حرکات باله را که می توانست روی زمین اجرا شوند، کنار هم قرار دهد.

در طول سال ها این تکنیک تکامل یافت و به طور کلی در دنیای تناسب اندام بسیار محبوب شد. امروزه، تمرینات پیلاتس ، یوگا و حرکات قدرتی، همراه با حرکات های بیسیک باله، باراسل را به یک ورزش کامل بدنی تبدیل کرده است.

ورزش باراسل و فواید آن
ورزش باراسل و فواید آن-انعطاف پذیری

فواید ورزش باراسل

حرکات ایزومتریک در باراسل: عضلات کلیدی را تقویت می کند

انجام حرکت های باراسل که روی زمین انجام می شود، شما را مجبور میکند روی ماهیچه هایی تمرکز کنید که میخواهید تقویت شوند .مجبور نیستید میله بار باله را نگه دارید، تعادل خود را حفظ کنید یا خود را با پرش های چرخشی خسته کنید.

در ورزش باراسل، با انجام تمرینات ایزومتریک روی عضلات لاغر و ضعیف خود کار می کنید. تمرکز فقط بر روی عضلاتی است که با نیروی یکسان آنها را کشش میدهید. به این حرکات، حرکات عضلانی ایزومتریک گفته می شود.

ورزش باراسل و فواید آن-انعطاف پذیری

نگه داشتن چیزی مانند تخته، یک تمرین ایزومتریک است که شامل انقباض ایستای عضلات می شود، و این در حالی است که هیچ حرکت مفصلی وجود ندارد.( تمرینات انقباضی ایستا تمریناتی هستند که در حین انجام آن، طول عضله تغییر نمی کند. این تمرینات به تقویت عضلات کمک میکنند.)

حالت های یوگا، تمرینات ایزومتریک هستند. این تمرینات ایزومتریک نگهدارنده، توانایی بدن را برای حفظ حالت خود در مدت زمان مشخص، افزایش می دهند. در باله، رقصنده ها اغلب مجبورند در موقعیت های خاص مانند آرابسک یا اتیتود ثابت بمانند. تمرینات ایزومتریک، عضلات اصلی را برای حفظ چنین وضعیت هایی هدف قرار می دهند.

ممکن است متوجه نشوید که حرکات ایزومتریک چقدر موثرند زیرا چندان عرق نمی کنید؛ اما با کشش عضلات، می توانید استقامت جسمی و روحی خوبی ایجاد نمایید.

شاید این مقاله هم برایتان جالب باشد:

تمرینات ایزومتریک می تواند به شما در موارد زیر کمک کند:

  • لاغری و کاهش سایز دور کمر
  • افزایش قدرت عمومی
  • کاهش فشار خون بالا

و همه اینها بدون اینکه تحرک زیادی داشته باشید، اتفاق می افتد! جالب نیست؟

اصلاح وضعیت بدن در تمرینات باراسل

دراز کشیدن و نشستن روی زمین، شما را مجبور می کند که حالت قرارگیری بدن خود را اصلاح نموده و تمرینات را به درستی انجام دهید. همچنین باید دقیقاً بدنتان روی کف زمین قرار بگیرد که این امر، انجام نادرست حرکات را غیرممکن می کند.

ورزش باراسل و فواید آن-اصلاح وضعیت بدن

ترازبندی مناسب در باله بسیار مهم است و تمرینات بی نظیر باراسل، به رقصندگان در یافتن موقعیت خود، هماهنگی بدن و انعطاف پذیریشان کمک می نماید.

برطرف کردن استرس مفاصل

ورزش هایی که شدت کمی دارند، باعث کاهش فشار وارده بر زانوها، باسن و مفاصل مچ پا می شوند. از آنجایی که مجبور نیستید به زمین فشار بیاورید، تنش مفاصل برطرف می گردد. بعید است هنگام انجام تمرینات روی زمین، به مچ پا یا مفاصل زانو آسیب برسانید. هنگام آسیب دیدگی یا ضعف مفصل ران و زانوها، تمرینات باراسل، ایمن ترین گزینه است.

بدون آسیب رساندن به مفاصل، می توانید پاها را کاملاً دراز کنید. لازم نیست نگران بیرون زدگی زانو یا شکستن مچ پا باشید! این تمرینات همچنین بعد از استراحت طولانی مدت یا آسیب دیدگی، گزینه ای مناسب برای بازیابی فرم بدن می باشند.

افزایش انعطاف پذیری

حرکات کششی نیز بخشی از برنامه تمرینی ورزش باراسل است. انجام حرکات کششی، به افزایش انعطاف پذیری و دامنه حرکت کمک کرده، و تحرک را بهبود می بخشد. با افزایش سن، ماهیچه ها سفت می شوند بنابراین حتما باید حرکات کششی را برای کل بدن انجام دهیم تا بتوانیم به راحتی حرکت نماییم!

تقویت هسته بدن در باراسل

همانطور که قبلاً گفته شد، خوابیدن به پشت، شما را مجبور به حفظ حالت مناسب بدن می کند بنابراین مرکز تعادلتان در بهترین وضعیت قرار می گیرد. این امر شما را قادر می سازد تا توجه بیشتری به عضلات اصلی و پاها داشته باشید. این یک روش عالی برای حفظ کنترل هسته، ران و پا بدون تحمل کل وزن بدن است.

ذهنتان را باز می کند: هماهنگی

باراسل، واقعاً سبب آموزش مغز برای ایجاد هماهنگی می گردد. مغز شما باید دستورالعمل های مختلفی را برای تمام اعضای بدن ارسال نماید. در این روش یاد می گیرید که چگونه حرکت بازوها را با پاها هماهنگ کنید. به عنوان مثال، حرکت دادن بازو به سمت داخل، درحالی که پاها باید به سمت بیرون حرکت نمایند، تمرکز زیادی می خواهد.

حتما عاشق ورزش کردن روی زمین می شوید زیرا هنگامی که از تحمل وزن بدن فارغ باشید، حسی را تجربه خواهید کرد که هنگام تمرین ایستاده نداشته اید! به راحتی می توانید روی تنفس خود تمرکز نمایید و در حالی که تمام بدنتان را هماهنگ کرده و انعطاف پذیری خود را افزایش می دهید، احساس آرامش بیشتری کنید.

با این حال، ورزش باراسل، به خصوص هنگام انجام تمرینات ایزومتریک، می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. در این ورزش، تنفس عمیق برای اکسیژن رسانی موثر به عضلات بسیار مهم است.

ورزش باراسل و فواید آن-اصلاح هسته بدن

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی