باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

استفاده از میله در باله

استفاده از میله یا بار در باله

در این مقاله مطالعه می‌کنید

برای یادگیری باله، یکی از اساسی ترین لوازم، میله یا بار (Barre) است. چه در خانه آموزش ببینید یا در باشگاه، این وسیله بسیار کاربردی است. استفاده از میله در رقص باله بسیار آسان است. 

در کلاس باله، میله هایی در اختیار شما قرار می گیرند. این میله ها یا به طور دائم به دیوارها متصل شده اند و یا میله هایی مجزا باشند که بتوان آنها را در محل مورد نظر قرار داد و سپس دوباره آنها را جا به جا کرد تا فضای مرکزی اتاق آزاد شود. اگر به صورت آنلاین به آموزش رقص باله می پردازید، می توانید از پشتی صندلی به عنوان میله یا بار استفاده کنید.

نوعی ورزش ترکیبی باله هم وجود دارد که در آن از میله بار استفاده نمیکنیم و تمام حرکات روی زمین انجام می شود که به آن باراسل میگوییم.

حرکت ژیمناستیک روی میل

نحوه به کار گیری میله در رقص باله

در رقص باله، میله یا بار باید تنها برای قرارگیری دست استفاده گردد. نباید تمام وزن خود را به این تکیه گاه متمایل نمایید یا به آن بچسبید. هر تمرینی که با میله انجام می دهید، به نوبت روی هر پا انجام می گیرد.

به عنوان مثال، هنگامی که در حالت ایستاده قرار دارید در حالی که میله باله سمت راستتان قرار داشته و دست راستتان روی آن است، پای راستتان وظیفه پشتیبانی را به عهده داشته و پای چپ نیز تمرین می کند (پای چپ، پای تمرینی شماست). سپس به سمت دیگر استودیو می چرخید و دست چپ خود را بر روی میله قرار داده و تمرینات را با پای راست خود انجام می دهید.

کاربرد میله در باله

ساده ترین راه برای یادگیری نحوه استفاده از میله باله، این است که فکر کنید این میله، دست شریک رقص شماست. بنابراین خیلی محکم به آن چنگ نزنید! و هنگامی که در حین تمرینات مرتبط با میله باله می خواهید برگردید، به آرامی به سمت میله بچرخید، به طوری که انگار به سمت شریک رقص خود برمیگردید.

چه در خانه آموزش ببینید و چه در کلاس رقص، ابتدا باید بدن خود را در وضعیت مناسب قرار دهید تا بتوانید مراحل باله را به درستی اجرا کنید. بنابراین لحظه ای وقت بگذارید و با استفاده از راهنمای زیر، وضعیت صحیح بدن خود را تمرین نمایید.

راهنمای تصویری برای استفاده از میله در باله

حالت درست گرفتن میله

این حالت بهترین و درست ترین حالت استفاده از میله است. در گرفتن میله در باله، مواردی که مهم است عبارتند از فاصله بدن با میله و ارتفاع میله.در این تصویر، فاصله بدن با میله و ارتفاع آن کاملا مناسب است.

در این تصویر، میله باله بسیار به بدن نزدیک است. خود را بیش از حد به میله نزدیک نکنید.

آرنج خود را از میله (که برای استراحت دست است) فاصله دهید. 

حالت غلط گرفتن میله

در این تصویر، میله باله از بدن بسیار دور است. برخلاف آنچه در بالا آورده شده است، در این حالت، بدن از میله بسیار دور است و دسترسی به آن برایتان سخت خواهد بود.

و در این فاصله، این میله تعادل و حمایت لازم را برایتان فراهم نمی کند.

در این تصویر میله بسیار محکم نگه داشته شده است. این یک حالت کلاسیک است ک به آن چنگال مرگ می گویند!

فراموش نکنید که میله باله، به عنوان دست شریک رقص شماست. اگر همچنان به محکم فشار دادن دست شریک رقصتان ادامه دهید تا جایی که خون به انگشتانش نرسد، مدت زیادی کنارتان نمی ماند. لطفا دستتان را به آرامی روی میله قرار دهید!

همانطور که میبینید، ارتفاع میله بسیار زیاد است. گاهی از پیش آمدن این مورد نمی شود اجتناب کرد.

اگر در استودیویی تمرین می کنید که فقط یک نوع میله در آن وجود دارد، ممکن است ارتفاع آن برایتان خیلی بالا (مانند تصویر فوق) یا خیلی پایین (مانند تصویر زیر) باشد. با این اتفاق جهان به پایان نمی رسد!

اما اگر می توانید از بین چند میله انتخاب کنید، همیشه میله ای را انتخاب نمایید که ارتفاعی میان لگن و کمرتان داشته باشد.

در اینجا ارتفاع میله خیلی کم است. استفاده از میله ای که خیلی بالا یا خیلی پایین باشد، چندان راحت نیست، اما زیاد بر رقصیدنتان تاثیر نمی گذارد.

یا اگر قدی بسیار بلند یا بسیار کوتاه دارید، ممکن است میله هایی که ارتفاع ثابتی دارند برایتان چندان ایده آل نباشند. اما، این میله ها تنها نشان دهنده دست شریک رقصتان هستند. بنابراین سعی کنید زیاد به آن ها متکی نشوید.

راهنمای تصویری برای استفاده از میله در باله

یک صندلی معمولی با پشتی که ارتفاعی در حدود قد کمرتان دارد، کافیست. همین، این همان چیزی ست که نیاز دارید!

با این حال، برای پرسش “برای تمرین باله در خانه به چه وسایلی نیاز دارم؟” جواب هایی وجود دارد که ما را بسیار نگران می کند.

به عنوان مثال، یک مطلب در مورد یادگیری باله، هنگام پرداختن به مواردی که می توانید هنگام انجام تمرینات مربوط به میله باله، استفاده کنید، می گوید که مبلمان مورد استفاده شما باید بسیار سنگین باشد – به طوری که اگر در حال افتادن بودید، آن را با خودتان به زمین نیندازید.

بار در باله

قرار نیست شما برای پشتیبانی کامل از وزن بدن به این وسیله بچسبید. بلکه تنها باید دست شریک رقصتان را شبیه سازی کند – شما هرگز آنقدر محکم دست کسی را نمی گیرید که اگر داشتید زمین می خورید، شریک رقص خود را هم با خود بیندازید، درست است؟

همچنین نباید حرکاتی را اجرا کنید که می توانند منجر به سقوط ناگهانی و شدید شوند. باید از همه چیز با آرامش و مطابق محدودیت های خود استفاده کنید. همواره مانند عکس بهترین حالت بدنی در بالا، قرار بگیرید و سقوط نخواهید کرد. دست از سر مبلمان اتاق نشیمنتان بردارید!

نکته مهم

یک نکته کاربردی برای اینکه ببینید آیا بیش از حد به میله باله تکیه می کنید یا نه، این است که ببینید آیا می توانید هنگام انجام تمرینات دست خود را از آن جدا کنید یا خیر؟

اکنون که کاملا مبتدی هستید، به این پشتیبانی، هر چند ملایم باشد، برای بهبود تعادل خود نیاز دارید. بنابراین توصیه نمی شود که تمرینات مرتبط با میله خود را بدون آن انجام دهید.

اما، هر چند وقت یکبار، فقط برای بررسی اینکه چه وزنی از بدن را روی میله می گذارید، سعی کنید دست خود را از روی آن بردارید.

فقط یک چیز دیگر وجود دارد که معمولاً در استودیوی رقص پیدا می کنید تا به شما در انجام حرکات باله کمک کند. داشتن یک آینه بزرگ، همیشه یک گزینه عالی ست.

بخش عمده حرکات باله، به وضعیت قرارگیری بدن مربوط است، به طوری که اگر دائماً تصویر خود را بررسی نکنید، ممکن است مواردی را که نیاز به تنظیم دارند، از دست دهید.

اما اگر نمی توانید یک آینه بزرگ در خانه تهیه کنید؛ نگران نباشید. انجام تمرینات از هرچیزی مهمتر است و محل برگزاری کلاس باله تان حتما آینه دارد، بنابراین می توانید هنگامی که در کلاس هستید، روی ظاهر خود کار کنید.

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی