باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

آموزش کیک بوکسینگ برای مبتدی ها

آموزش کیک بوکسینگ برای مبتدی ها

در این مقاله مطالعه می‌کنید

اگر به تازگی کیک بوکسینگ را شروع کرده اید، چیزهای زیادی برای یادگیری در پیش رو دارید. کیک بوکسینگ ورزشی بسیار مفرح و پر انرژی است. اگر برای تندرستی به کیک بوکسینگ روی آوردید، این ورزش، تمرین های فراوانی برای افزایش قدرت پا و تنفس شما دارد، و اگر برای آمادگی در مسابقات در حال تمرین حرکات کیک بوکسینگ هستید، تمرین های فراوانی برای ارتقاء توانایی های شما وجود دارد. در این مقاله، جهت آموزش کیک بوکسینگ برای مبتدی ها، حرکات پایه مشت زنی و لگد ها را آموزش داده ایم.

انواع سبک های ایستادن در کیک بوکسینگ برای مبتدی

سبک های ایستادن و گارد در کیک بوکسینگ بازه ی بزرگی دارد. دو سبک ایستادن “بلیدد” و “اسکوور” مثال هایی از انواع سبک ها هستند. در سبک بلیدد، شما خود را کوچک کرده و کار حریف را برای ضربه زدن دشوار می کنید.

برای ضربه زدن به یک کیسه یا پد، سبک اسکوور را در نظر بگیرید. در مقابل حریف، پاهایتان را به هم بچسبانید، حالا مچ پای قوی خود را 90 درجه به سمت خارج از بدن بچرخانید. سپس پاشنه ی پای خود را 90 درجه به سمت پشت بدن خود بچرخانید. بعد از آن، انگشتان پای خود را 45 درجه به سمت خارج بدن بچرخانید.

مطمئن شوید انگشتان پای عقبی شما و پاشنه ی پای جلویی شما روی یک خط قرار نگیرند و مچ پاهای شما کمی بیش از عرض شانه، از هم فاصله داشته باشند. به زانوهای خود فشار نیاورید و 60 درصد وزن خود را روی پای عقب خود بگذارید. شما باید احساس تحرک و چابکی داشته باشید تا در صورت نیاز مثل یک کبری به حریف خود ضربه بزنید. دست ها باید برای دفاع از صورت، بالا قرار گیرند.

انواع سبک های ایستادن در کیک بوکسینگ

حرکات پایه در کیک بوکسینگ

اگر مبتدی هستید، تنها نیاز به این 4 حرکت دارید: جب (مشتی که با دست ضعیف زده شود)، مستقیم (مشتی که با دست قوی تر زده شود) و لگد با پاهای ضعیف و قوی.

مشت زنی در کیک بوکسینگ برای افراد مبتدی

قدرت مشت زنی از پهلو ها و شانه ها شکل می گیرد. شما باید مدام بچرخید، زیرا اگر فقط از بازوها برای مشت زدن استفاده کنید، سریع خسته می شوید.

برای زدن جب، باید پهلوی ضعیف خود را به جلو داده، و شانه ی قوی خود را کمی عقب بکشید. اگر راست دست هستید، پهلوی چپ به جلو رفته و شانه ی راست به عقب می رود. دست چپ خود را به جلو پرت کنید، و شانه ی چپ را برای محافظت از صورت، بالا نگه دارید (در حالی که دست راستتان بالا می ماند).

مشت زنی در کیک بوکسینگ برای افراد مبتدی

خود را از پهلو و شانه ها به عقب بکشید. در این حرکت، پهلوی چپ شما به عقب کشیده می شود، در حالی که شانه ی راست شما به جلو حرکت می کند. این حرکت، بدن شما را در حالتی قرار می دهد، که مشت مستقیم، بیشترین قدرت را داشته باشد. شما بدن خود را با این چرخش، از قدرت پر کرده اید. گشتاور کافی روی پای راست شما برای چرخش و پرت کردن مشت مستقیم وجود دارد.

همچنین بخوانید:

لگد زدن در کیک بوکسینگ برای افراد مبتدی

مهم ترین قسمت یک لگد، مرحله ی آماده سازی آن است. اگر صاف ایستاده باشید (درست در مقابل کیسه بوکس یا حریف)، شما از قابلیت حرکت درست پهلوهای خود می کاهید. در زمان لگد زدن با پای اصلی (اینجا پای راست در نظر گرفته می شود)، اولین مرحله یک قدم به سمت بیرون با پای چپ است. حالا پهلوهای شما آزادی عمل دارند.

با پهلوی خود بچرخید و با لگد به کیسه ضربه بزنید. همزمان شانه ی راست خود را به سمت هدف بچرخانید. شما با ساق خود به هدف ضربه می زنید.

لگد زدن برای افراد مبتدی

برای لگد پای ضعیف (چپ)، ابتدا با پای راست یک قدم رو به بیرون برداشته، سپس اقدامات قبلی را تکرار کنید. پای چپ شما، تبدیل به پای عقب شما شده، و پای راست شما، پای تکیه گاه (جلویی) خواهد بود.

راه های دیگری برای لگد زدن وجود دارد، اما این مقاله برای افراد مبتدی است! در نتیجه ما به همین مقدار آموزش اکتفا می کنیم.

اگر به یادگیری کیک بوکسینگ علاقمندید، می توانید در کلاس های کیک بوکسینگ باشگاه ورزشی اسپین شعبه مرزداران ثبت نام کنید و زیر نظر مربیان حرفه ای، این ورزش مفید و مفرح را یاد بگیرید.

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی