باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

فواید ژیمناستیک برای کودکان

10 مورد از فواید ژیمناستیک برای کودکان

در این مقاله مطالعه می‌کنید

شاید این سؤال برایتان پیش آمده باشد که ژیمناستیک چه فایده ای برای کودک من دارد؟ ژیمناستیک نیز مانند دیگر ورزش ها فواید بسیاری برای سلامتی دارد. در این مقاله به 10 مورد از فواید ژیمناستیک برای کودکان اشاره می کنیم. باشگاه ژیمناستیک اسپین، یک مقصد حرفه ای برای کودکان از تمام سنین می باشد.

مهم نیست که کودک شما با هدف شرکت در المپیک، تحصیل در رشته های ورزشی و داشتن بدن سالم و یا صرفا سرگرمی به ما مراجعه کند، ما تمام تمرکز خود را روی تک تک کودکان می گذاریم تا تبدیل به یک ژیمناست حرفه ای بشوند.

فواید ژیمناستیک - تولد کوچولوی اسپینی

همچنین اگر به دنبال راهی سرگرم کننده و منحصر به فرد برای برگزاری جشن تولد فرزندتان هستید، جشن تولد با موضوع ژیمناستیک ایده ای مناسب برای کودکان فعال است. کودک شما و مهمانانش به حد دلخواه به بازی و سر و صدا مشغول میشوند. پس اگر به یک مهمانی ژیمناستیک فکر می کنید، چند گزینه دارید: آن را در خانه و یا در سالن باشگاه اسپین برگزار کنید.

فواید ژیمناستیک برای کودکان چیست؟

1. هماهنگی و انعطاف پذیری

هماهنگی و انعطاف پذیری، دلیل اصلی این است که بسیاری از والدین به این رشته برای فرزندان خود علاقه مندند. بسیاری از اوقات، کودکان به عنوان یک ورزش تکمیلی در کنار رقص یا سایر ورزش ها در کلاس های ژیمناستیک شرکت می کنند. کسی که از کودکی آموزش ژیمناستیک دیده باشد، هماهنگی و انعطاف پذیری را در ادامه ی سال های تحصیلی، یا حتی بزرگسالی نیز حفظ می کند.

پا باز ۱۸۰

2. ساخت توانایی های اجتماعی و روحیه ورزشکاری

از آنجایی که ژیمناستیک یک ورزش انفرادی در یک محیط گروهی است، کودکان، رفتارهای ورزشکاری سالم را یاد می گیرند. ژیمناست ها به یکدیگر روحیه داده، در محیط سالم رقابت کرده، و می بینند که سایر ژیمناست ها نیز به سخت کوشی خودشان هستند. آنها اهداف مشابهی را دنبال کرده، همدیگر را تشویق می کنند، و این دستاوردها را با هم جشن می گیرند.

3. یادگیری الگوی صحیح حرکت کردن

یادگیری حرکت کردن از پایه، در خردسالانی که در کلاس های ژیمناستیک شرکت می کنند، تأثیر زیادی روی رشد آنها دارد. آنها نه تنها با الگوهای حرکتی آشنا شده و چابکی بالایی در آنها شکل می گیرد، بلکه آنها هنر حرکت های زیبا را می آموزند. این موارد در سنین بالاتر به خوبی خود را نشان می دهند، اما مهم تر از آن، داشتن بدنی سالم تر است. صاف و محکم ایستادن، حتی ممکن است در آینده ی شغلی آنها مؤثر باشد.

مزایای ژیمناستیک برای کودکان

4. انضباط، گوش دادن و عزم راسخ

برای داشتن نظم در زندگی باید گوش دادن و اجرای دستورات را به خوبی یاد گرفت. این امر باعث می شود تمایل بیشتری به یادگیری، و عزم راسخی برای رسیدن به قله های ترقی داشته باشند. این دستاوردها را هم در ژیمناستیک، و هم در زندگی عادی به کمک این ورزش، بدست می آورید. ما به کودکان شما کمک می کنیم که در سنین بزرگسالی فردی سخت کوش، منظم و دارای رفتارهای مثبت شود.

5. اعتماد به نفس

ژیمناستیک، به کودکان در ساختن اعتماد به نفسی بالا کمک می کند. فارغ از اینکه کودک شما برای داشتن بدنی بهتر در کلاس شرکت کند، یا برای این که یک ژیمناست حرفه ای شود، ساعت های مداوم تمرین می کند. با این ورزش اعتماد به نفس بالایی در او شکل خواهد گرفت. دستاوردهای کوچک هفتگی و یا قهرمانی ها، برای کودکانی که حرفه ای ورزش را دنبال می کنند، اعتماد به نفس بالایی ایجاد می کند. مربی های ما، به خوبی به این موارد واقف بوده، و به آنها اهمیت می دهند.

6. هدف گذاری

هدف گذاری در زندگی روزانه بسیار مهم است. کلاس ژیمناستیک کودکان کمک می کند که هر فرد با مفهوم هدف گذاری بزرگ یا کوچک آشنا شده، و به طور مداوم در راستای آن تلاش کند. هدف گذاری و داشتن چشم انداز مناسب به آینده، به فرد در داشتن استرس و اضطراب کمتر کمک می کند.

تلاش برای رسیدن به اهداف جسمانی، تبدیل به تلاش به رسیدن به اهداف در زندگی مثل بهبود شرایط تحصیلی، شرکت موفق در فعالیت های متفرقه و تلاش سخت تر برای رسیدن به دانشگاه، و شغل مناسب، می شود.

7. قدرت بدنی

یکی از اصلی ترین فواید متفرقه ی ژیمناستیک، قدرت است. ممکن است هدف بسیاری از افراد از شرکت در کلاس های آموزش ژیمناستیک افزایش قدرت بدنی نباشد. این افراد زمانی که در طی کلاس ها و سطوح ژیمناستیک قدرت بیشتری در بدن خود احساس می کنند، شگفت زده می شوند.  

افزایش قدرت بدنی با ژیمناستیک

8. فنون مورد استفاده در سایر ورزش ها

قدرت، هماهنگی و انعطاف پذیری، همگی از مواردی است که به کودک شما در سایر ورزش ها کمک می کند. اما موارد دیگری مثل قدرت تصمیم گیری و حرکات سریع، و هدف گذاری آنی در حال رقابت، نیز در این گروه قرار می گیرند. ژیمناستیک، در بین تمام ورزش های دیگر، در این مورد بسیار مؤثر است.

9. تاثیر مثبت بر سلامتی

فواید بلند مدت سلامتی که در پی تمرین مداوم ژیمناستیک شکل می گیرد، بسیار چشم گیر هستند. مثل مورد ذکر شده در مورد قدرت بدنی که به رشد بدن هم کمک می کند. ژیمناستیک به داشتن وزنی سالم کمک کرده، گردش خون را بهبود بخشیده، و فضای سالم برای رشد بدن را فراهم می کند.

تاثیر مثبت ژیمناستیک بر سلامتی

10. سرگرمی

و در نهایت، ژیمناستیک بسیار سرگرم کننده است! ژیمناستیک سرگرم کننده، خلاقانه، و راهی فوق العاده برای گذراندن وقت با شاگردان دیگر می باشد. باشگاه اسپین، با فعالیت های هیجان انگیز، در زمان کلاس، و زمان استراحت، مکانی بسیار مفرح را برای کودک شما فراهم خواهد کرد.

فواید حرکات کششی و ژیمناستیک

✳️ افزایش انعطاف پذیری و دامنه حرکت مفصل

عضلات انعطاف پذیر عملکرد روزانه و همچنین عملکرد ورزشی شما را بهبود می­بخشد. زمانی که دامنه حرکت مفاصل خوب باشد کمتر احساس خستگی می­کنید انعطاف­پذیری با افزایش سن کاهش می­یابد اما شما هم می­توانید با انجام تمرینات کششی منظم آن را بازیابی و حفظ کنید.

حرکت 180 کودکان

✳️ بهبود گردش خون

حرکات کششی به افزایش جریان خون به عضلات کمک می­کند. خونی که به عضلات می­رسد مواد مغذی و اکسیژن را در اختیار آنها قرار داده و محصولات جانبی زائد را از بافت عضله خارج می­کند و در صورت مواجهه با هر نوع آسیب دیدگی عضلانی، بهبود گردش خون می­تواند به کوتاه­تر شدن زمان ریکاوری کمک کند.

✳️ پوسچر بهتر

انجام منظم حرکات کششی می­تواند از سفت شدن عضلات پیشگیری کرده و به حفظ پوسچر (وضع اندامی) مناسب کمک کند. پوسچر خوب می­تواند ناراحتی را به حداقل رسانده و میزان درد را کاهش دهد.

✳️ تسکین استرس

انجام حرکت کششی موجب شل شدن عضلات و کاهش تنش در آنها می­شود. تحقیقات نشان داده که کارمندان اداری به ندرت دو روز در هفته 10 دقیقه حرکت کششی بهبود در امتیازات سلامت روانی و نشاط خاص و خوبی پیدا کردند و انرژی برای کار.

✳️ بهبود عملکرد

حفظ دامنه حرکت کامل در مفاصل به تعادل بهتر بدن و عملکرد کارآمدتر عضلات کمک می­کند هماهنگی و تعادل به حفظ تحرک و کاهش آسیب دیدگی کمک می­کند.

✳️ کاهش سفتی

انجام حرکات کششی از بروز درد عضلانی تأخیر یافته جلوگیری می­کند انجام منظم حرکات کششی می­تواند سفتی عضلات را کاهش دهد و به بهبود دامنه حرکت کمک کند.

11 فایده ی علمی ژیمناستیک برای سلامتی

1- ژیمناستیک مهارت های حرکتی بدن را افزایش می دهد.

2- تمرینات ژیمناستیک انعطاف پذیری بدن را افزایش میدهند.

3- ژیمناستیک سبب هماهنگی و ایجاد تعادل در بدن میشود.

4- ژیمناستیک توانایی کنترل شخصی و عزت نفس را بالا میبرد.

5- ژیمناستیک عملکرد شناختی را ارتقا میدهد.

6- ژیمناستیک سلامت استحوان را بهبود می بخشد.

7– ژیمناستیک در کاهش خون به شما کمک میکند.

8- تمرینات قدرتی ژیمناستیک به سلامت عضلات تأثیر مثبت میگذارد.

9- ژیمناستیک فرم بدن را اصلاح و حالت های نادرست را درمان می کند.

10- ژیمناستیک به کاهش افسردگی و اضطراب کمک میکند.

11- ژیمناستیک کیفیت خواب زنان باردار را بهبود میبخشد.

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی