باشگاههای زنجیره ای ژیمناستیک و باله اسپین

ژیمناستیک فورآل یا ژیمناستیک برای همه

ژیمناستیک فورآل یا ژیمناستیک برای همه

در این مقاله مطالعه می‌کنید

ژیمناستیک فورآل (Gym For All) یا ژیمناستیک برای همه، با نام اختصاری  GFA، به عنوان ژیمناستیک گروهی و یا ژیمناستیک عمومی نیز نام برده می شود. این نوع از ژیمناستیک نسبتا در دنیای ورزش جدید است و در ایران هنوز زیاد شناخته شده نیست. اما با توجه به مزایایی که این ورزش دارد، قصد داریم شما را با این رشته ورزشی آشنا کنیم تا اگر علاقمند شدید، در کلاس های آموزشی آن شرکت کنید.

ژیمناستیک برای همه، شبیه ژیمناستیک آکروباتیک است با این تفاوت که همه ژیمناست های حرفه ای و غیر حرفه ای می توانند در آن شرکت کنند.

ژیمناستیک فورال چیست؟

ژیمناستیک فورال یک رشته از ژیمناستیک در امریکا می باشد که به تمام ژیمناست ها با سطوح و توانایی های مختلف این امکان را می دهد که در حین بازی با یکدیگر به عنوان یک تیم، به مسابقه، رقابت و دستیابی به آخرین حد توانایی خود بپردازند. GFA یک نمایش بزرگ از ژیمناستیک محسوب می شود. ورزشکاران، در یک گروه با یکدیگر تمرین می کنند و از تجهیزات و وسایل ژیمناستیک مختلف مانند کفپوش مخصوص، مینی ترامپولین ها، تخته های فنر، میله های تعادل و غیره استفاده می کنند.

ورزشکاران همچنین حرکات دو نفره مانند بلندکردن، نگه داشتن و پرتاب را همانند آنچه ممکن است در ژیمناستیک آکروباتیک و Cheerleading (ترکیبی از حرکات رقص و ژیمناستیک) دیده باشید، انجام می دهند. این عناصر، همراه با رقص هماهنگ، لباس های خاص و موسیقی مهیج، روایتگر یک داستان و خلق کننده ی یک اجرای قدرتمند می باشند.

ژیمناستیک فورال چیست؟

انواع ژیمناستیک فور آل

ژیمناستیک برای همه، فرصت منحصر به فردی برای همه ایجاد می کند تا در ورزش ژیمناستیک شرکت کنند. این ورزش برای سنین مختلف (کودکان، جوانان، نوجوانان و بزرگسالان) و سطوح توانایی متفاوت (دانشجویان تفریحی و ورزشکاران رقابتی) مناسب بوده و دو مؤلفه را در بر می گیرد:

Gymfest یا جشنواره ژیمناستیک که کاملاً مبتنی بر عملکرد است.
Teamgym  یا ژیمناستیک تیمی که جنبه ی رقابتی دارد.

در هر دو حالت، هم تیمی ها با هم کار می کنند و مهارت ها و توانایی ها، نقاط قوت، رقص و هماهنگی خود را به نمایش می گذارند. در جشنواره ژیمناستیک، برای خلق یک نمایش بی نظیر و مهیج برای تماشاگران، از وسایل و لباس های خاصی استفاده می شود. ژیمناستیک گروهی، جهت انجام یک تجربه ی رقابتی، ساختار و قوانین بیشتری دارد.

یک تیم ژیمناستیک متشکل از 6 تا 16 ژیمناست می باشد. آنها در دو مسابقه با هم رقابت می کنند (پرش و زمینی گروهی). ژیمناستیک زمینی، یک ورزش زمینیِ گروهی می باشد که نیاز به انجام عناصر خاصی دارد. مسابقه ی پرش گروهی متشکل از غلت زدن و پرش از خرک و مینی ترامپولین می باشد. برای این رقابت ها سطوح 7-1 وجود دارند.

ژیمناستیک فورآل

ژیمناستیک فورآل برای همه سنین و همه سطوح توانایی مناسب است و هر کس مطابق با توانمندی اش در فعالیت های گروهی ژیمناستیک شرکت می کند.

چه کسی می تواند در "ژیمناستیک برای همه" شرکت کند؟

به دلیل گسترده بودن ورزش ژیمناستیک برای همه، پاسخ های زیادی می توان به این سؤال داد که در اینجا به چند مورد از آنها می پردازیم.

  • ژیمناست های جوان و کسانی که در سطح تفریحی ورزش می کنند، به دلیل فراهم بودن فرصتی بزرگ برای کار تیمی، یادگیری مهارت های ژیمناستیک و سرگرم شدن با اجرای ورزشکاران، این رشته را مهیج می دانند. توصیه می شود که کودکان با حداقل سن 5 سال در “ژیمناستیک برای همه” شرکت کنند.
  • ژیمناست های فعال در سطح رقابتی در دیگر رشته های ژیمناستیک، می توانند به طور همزمان از  GFA نیز لذت ببرند؛ چرا که این رشته، یک فضای رقابتی با کمترین تعهد زمانی و همراه با خلاقیت بیشتر را فراهم می کند و می تواند هنوز هم چالش برانگیز باشد. این یک فضای شگفت انگیز برای ورزشکارانی می باشد که می خواهند با ورزش ژیمناستیک سرو کار داشته باشند.
Gym for all
  • هم چنین، ورزش ژیمناستیک برای همه، یک فعالیت بسیار مناسب و لذت بخش برای خانواده ها می باشد! چرا که هیچ محدودیت سنی ندارد و کودکان و بزرگسالان می توانند همراه با هم در این ورزش شرکت کنند. خانواده ها می توانند با هم تمرین کنند، اجرا کنند و به سفر بروند.
  • ورزشکارانی با ناتوانی های جسمی یا دارای نیازهای خاص می توانند به آسانی در همه برنامه های Gym For All شرکت کنند. برنامه، قابل تطبیق با توانایی های شرکت کنندگان می باشد و محیطی امن برای آنها فراهم می کند تا به عنوان عضوی از یک تیم، در راستای رشد جسمی خود حرکت کنند.
GFA

ژیمناستیک فورآل چه مزایایی دارد؟

فرصت ها و مزایای مختلفی برای ورزشکاران از طریق شرکت در ژیمناستیک فورآل فراهم می باشد که عبارتند از:

آمادگی جسمانی : به ویژه در زمینه قدرت، انعطاف پذیری، چابکی و تعادل

مهارت های زندگی : به ویژه کار تیمی، ارتباط برقرار کردن و اعتماد در بین افراد تیم، مسئولیت و دوستی.

رشد عزت نفس : بخشی از یک تیم بودن، اجرا در مقابل مردم و تجربه یک حس موفقیت می تواند در راستای رشد عزت نفس به ورزشکار کمک کند.

تنوع : ژیمناست ها می توانند “ژیمناستیک برای همه” را در کنار رشته ورزشی فعلی خود یا دیگر ورزش ها یا فعالیت ها انجام دهند.

ایمنی : به طور کلی، مهارت های پیچیده و سطح بالایی در “ژیمناستیک برای همه” اجرا نمی شود. همچینین، نیاز کمتر به تمرین باعث کاهش فرسودگی بدن می شود.

فضایی برای آفرینش هنر : از طریق تلفیق عشق به ژیمناستیک و عشق به اجرا

شرکت مداوم در ژیمناستیک : ژیمناستیک برای ژیمناست هایی مناسب است که از تمرین های زمینی و غلت زدن لذت می برند، اما ممکن است علاقه ای به دیگر تجهیزات ورزشی همچون میله یا چوب نداشته باشند و یا قادر به انجام حرکات سنگین تر نباشند.

تجهیزات مورد نیاز

ژیمناستیک فورآل تجهیزات کمی نیاز دارد که بسیاری از آنها در باشگاه های ژیمناستیک یافت می شوند. زیراندازها (مت های) و یا کفپوش های فومی به اندازه ی یک پیست فنری، برای تمرین قابل قبول می باشند. دیگر تجهیزات سودمند شامل مینی ترامپولین ها، صفحه های فنری، خرک و میله های تعادل می باشند. یک دستگاه پخش کننده ی  CD، کرونومتر و سیستم انتخاب موسیقی نیز مورد نیاز خواهد بود.

جدید ترین مقالات ما

تماس با ما

مشاوره با ما

تماس از طریق واتساپ

دوره های اسپین

شعبه های اسپین

فروشگاه اسپین

رژیم غذایی